Nové vedení kraje chce založit Středočeské turistické centrum

Středočeský kraj chce založit krajské turistické centrum, které by mělo na starosti podporu cestovního ruchu, oznámil náměstek hejtmanky Vít Rakušan. Nové vedení kraje se tak vrací k modelu zavedenému před osmi lety, kdy byla zřízena Středočeská turistická a informační služba (STIS). Po následujících změnách vedení kraje se tato akciová společnost ocitla v útlumu a nakonec skončila v likvidaci. Podle Rakušana to bylo tím, že nebyla řízena racionálně.

Středočeský kraj chce založit krajské turistické centrum, které by mělo na starosti podporu cestovního ruchu, oznámil náměstek hejtmanky Vít Rakušan.

Bývalý hejtman David Rath o STIS tvrdil, že byla ustavena kvůli tunelování evropských peněz. Nový náměstek pro cestovní ruch a bezpečnost Rakušan míní, že šlo o dobrou myšlenku, protože nějaká zastřešující organizace je zapotřebí. Nepřikláněl by se ale k tomu, aby byla jako v případě STIS zřízena akciová společnost, protože ta by měla generovat zisk.

Úkolem nové organizace bude vytvoření jednotného stylu propagace kraje jako turistické destinace a měla by se díky ní zlepšit spolupráce měst při vzájemné propagaci a nabídce turistických tras vedoucích regionem.

„Budou to lidé, kteří mají zkušenosti s tím, jakým způsobem pořádat například veletrhy, jakým způsobem organizovat kongresovou turistiku, což je také velká výzva pro kraj a pro mnohá města,“ řekl Rakušan o pracovnících budoucího Středočeského turistického centra. Poukázal na to, že v regionu funguje mnoho úspěšných lokálních destinačních managementů a místních akčních skupin, ale schází jim zastřešující organizace, nějaká středočeská turistická kancelář.

Otázkou je, kde by agentura měla sídlit a zda by to mělo být v dosavadním krajském infocentru v pražské Husově ulici. „Kancelář jako taková by tam z mého pohledu klidně sídlit mohla, dokonce by tam mohla být nějaká expozice týkající se Středočeského kraje,“ míní. Nevylučuje ale, že noví radní dají přednost komerčnímu pronájmu budovy.

Kraj by se měl podle Rakušana při propagaci zaměřit i na jiné turistické cíle než na Kutnou Horu a hrad Karlštejn, například na památkové zóny v dalších městech, židovské památky, přírodní bohatství, řeky Vltavu a Labe nebo na cyklostezky. Vadí mu také, že hejtmanství nemá žádný infostánek na pražském ruzyňském letišti.

 

Více se o současných aktivitách Středočeského kraje v oblasti cestovního ruchu a propagace turistických cílů budete moci dočíst v prosincovém čísle COT business.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více