Novinky z kongresové Prahy – 9/2016: Digitální technologie v kongresovém průmyslu

Digitální technologie nás dnes obklopují doslova na každém kroku, a nevyhýbají se tak ani kongresům. AV technika přináší nový rozměr do pořádání akcí, informace se šíří téměř rychlostí světla a každou chvilku vznikne nová mobilní aplikace. V Prague Convention Bureau jsme se proto zeptali členů a partnerů, jak vidí digitální technologie oni a jejich klienti.

  1. Jaká nová technologie či aplikace vás nedávno zaujala, a proč?
  2. Využíváte nové technologie, a jaká je na ně odezva od vašich klientů?
  3. Pozorujete ve svém oboru nějaký výrazný trend a co očekáváte, že bude „in“ v dalších letech?

 alt_text


Klaus Pilz, regionální ředitel sítě hotelů Vienna House Czech Republic
  

  1. Protože hodně cestuji, často využívám aplikaci „Around me“. Ta sama identifikuje moji polohu, a díky tomu mohu snadno najít například nejbližší bankomat, obchod i doktora.
     
  2. Chceme, aby se naši hosté cítili jako doma, a proto i v našich hotelech postupně zavádíme technologické novinky. Byli jsme jedni z mála, kteří jsme měli jako první bezplatné vysokorychlostní Wi-Fi připojení. Máme plně responzivní web, kde návštěvníci naleznou recenze, ale i transparentní srovnání ceny za pokoj tak, aby si byli jistí, že u nás rezervují nejvýhodněji. Další technologickou vychytávkou je služba mobilního concierge. Hosté si jeho prostřednictvím mohou přečíst noviny a časopisy v několika jazycích, objednat buzení, taxi, pokojovou službu či pomocí chatu kontaktovat recepci. Chystáme i další inovace, jako například mobilní check-in a check-out. Trochu jinou stále oblíbenější technologickou novinkou jsou nabíjecí stanice pro elektromobily, instalované přímo v našich garážích. Jsme největší hotelová síť na tuzemském trhu, která tuto službu svým hostům nabízí, a to zdarma.
     
  3. Technologie jsou hnacím motorem a těžko odhadnout, jak se budou vyvíjet. Důležité je jít s dobou a efektivně jich využít. Nedávno mě například překvapil raketový nástup aplikace PokemonGo. Nyní vyčkáváme, jaký bude její další vývoj, zda to není jen módní bublina. Každopádně už nyní bychom měli začít přemýšlet, zda vůbec a jak ji využít také v tuzemském hotelovém businessu.
      

 alt_text Martin Valter, ICT Specialist, C-IN
 

  1. Podstatnou součástí dnešních konferencí je networking. Novinkou na tomto poli je tzv. matchmaking. Na základě dat dostupných z různých zdrojů (vč. sociálních sítí) vytváří ucelený profil delegáta poskytující širší kontext, a tak je možné lépe vyhledat relevantní kontakty se stejnou oblastí zájmu. Networking figuruje již několik let mezi třemi nejčastěji zmiňovanými důvody pro účast na konferenci, podobné nástroje tedy jistě najdou široké uplatnění.
     
  2. Samoobslužné kiosky na tisk jmenovek a certifikátů. Delegát již nepotřebuje objemnou složku s dokumenty potvrzujícími registraci, aby si mohl vyzvednout svoji jmenovku a související materiály, stačí chytrý telefon. Po příjezdu na konferenci načte v dedikovaném kiosku čárový kód z displeje telefonu, systém jej dle databáze identifikuje a vytiskne jeho jmenovku a vouchery na příslušné související služby. Odezva od klientů je veskrze pozitivní. Delegát je během několika vteřin odbaven, a to navíc s minimální chybovostí. Prostor pro registraci tak lze zásadně redukovat, stejně jako početnost obsluhy na místě.
     
  3. Vzhledem k vývoji legislativy na poli finanční podpory delegátů lékařských konferencí ze strany firem bude zapotřebí hledat nové způsoby, jak umožnit firmám prezentaci i mimo vlastní konference. Jednou z možností je přesun od typických „konferenčních“ mobilních aplikací k těm s podstatně delším životním cyklem. Ty jsou k dispozici delegátům po podstatně delší dobu jakožto komunikační platforma v daném oboru.
      

 alt_text Filip Dřímalka, expert na digitální inovace, EF1 marketing & management
  

  1. Jedna z nejzajímavějších technologií v poslední době, která teprve čeká na masovější rozšíření, je virtuální realita a aplikace s ní spojené. Spojením mobilního telefonu a speciálních brýlí dokáže uživatelům přinést neobyčejně reálný a silný prožitek. Kromě toho mě velice zajímá technologie tzv. chatbotů. Ta umožňuje automatickou komunikaci s uživatelem formou chatu a má obrovský potenciál změnit způsob, jak lidé hledají informace nebo komunikují s on-line službami.
      
  2. Nové technologie využíváme neustále a sami učíme naše klienty, jak je mohou využívat i oni. Odezva je velice příznivá, protože nové aplikace dokážou neuvěřitelně zjednodušit práci a přinést nové možnosti do všech oblastí byznysu – od marketingu po logistiku či zákaznický servis.
      
  3. Trendy jsou jasné – neustále zjednodušovat, automatizovat procesy i vše, co souvisí s tím, co musí dělat zákazník, přicházet s inovacemi a novými produkty či službami. Kromě toho je velkým trendem propojování on-line i off-line světa, navazování partnerství mezi tradičními a novými firmami, digitálními službami či start-upy a implementace nových technologií do všech částí firem. Spolu s raketovým růstem využívání chytrých telefonů a příchodem nové generace, tzv. millenials, i zcela nové typy služeb pro ně.
      

www.pragueconvention.cz 

foto
Hana KrejbichováPrague Convention Bureau
 

Nejnovější články z rubriky MICE

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Hana Krejbichová / Prague Convention Bureau

Zástupci kongresové Prahy si zvolili nové vedení

Ve středu 4. května se uskutečnila valná hromada Prague Convention Bureau, v rámci níž proběhla volba nového představenstva a členů revizní komise. Kongresový průmysl Prahy, který je oficiálně zastřešován právě Prague Convention Bureau, tak získal nové vedení.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vrátí se k nám v roce 2023 běžný rytmus?

Rozhovor s Lenkou Žlebkovou, ředitelkou Kongresového centra Praha, byl domluvený více než týden, na klidnější dopoledne prvního březnového pátku. Světové události ale na dohody tohoto typu ohled jaksi neberou. Setkali jsme se nakonec o několik hodin později....

Číst více