Nový koncept GO a REGIONTOUR u vystavovatelů uspěl

  • Prohlédnout galerii (7 fotografií)

Tradiční brněnské veletrhy cestovního ruchu, které každoročně zahajují tuzemskou veletržní sezonu, se letos odehrály v novém konceptu. A podle všeho k potěše návštěvníků i vystavovatelů, kteří po změně už delší dobu volali. Návštěvnost obou přehlídek podle oficiálních údajů překročila třicetitisícovou hranici.

Pod jednou střechou

Hlavním rysem nového konceptu, pokud přistoupíme na tento termín, bylo sestěhování obou veletrhů pod střechu největší a nejmodernější haly na brněnském výstavišti, totiž do pavilonu P. Tedy přesně tak, jak to v minulých letech coby logické řešení navrhoval nejeden z vystavovatelů. Zejména z těch, kteří se v pavilonu F vyhrazeném dříve cestovním kancelářím trochu ztráceli a v některých momentech marně vyhlíželi návštěvníky. Letos se jasně ukázalo, že pavilon P je za současné situace dostatečně velký pro to, aby se pod jeho střechu vměstnaly obě tradiční přehlídky spolu s doprovodným programem i každoroční soutěží mladých kuchařů Gastro Junior Brno – Bidfood Cup. Návštěvník rozhodně neměl pocit, že by se musel prodírat úzkými uličkami a přitom na jednom místě našel vše od zájezdů tuzemských cestovních kanceláří (již tradičně především středních a malých) přes prezentace krajů, měst a obcí, expozici regionálních potravin až po drobné prodejce všeho možného.

Na regionální gastronomii se už pošesté zaměřil gastronomický festival RegFoodFest s ochutnávkami a prodejem oceněných regionálních potravin, krajových specialit, vína, piva i skvělé kávy. Špičkovou regionální gastronomii představil projekt zážitkové restaurace, ve kterém se během čtyř dnů představili kuchařští mistři z devíti vyhlášených brněnských restaurací. Novinkou byly i ochutnávky exotických specialit. Extrémní gastronomie byla jedním z lákadel zážitkového pavilonu F; ochutnávaly se pokrmy třeba ze sklípkanů, štírů, cvrčků nebo z krokodýla. Jinak si návštěvníci tohoto pavilonu, v němž to dle očekávání žilo zejména o víkendu, mohli vyzkoušet některé z aktivit nabízených vystavovateli v sousedním pavilonu P – k dispozici byla mobilní feratová hora, dráha na bobování, trasa pro elektrické longboardy, lodě, kola apod. Úspěch slavil cestovatelský bar, který nabízel drinky spojené s novým vizuálním stylem veletrhů. A zájem měli návštěvníci i o osobní setkání s novodobými nomády a o prohlídku jejich speciálně upravených vozů.

O technologiích už víme vše?

Dalším pilířem nového konceptu veletrhů byl bohatší doprovodný program. Vedle stálic v podobě soutěží REGION REGINA či PROFI GO, přehlídky GO KAMERA a dalších položek, na které jsou návštěvníci veletrhu z přehledu doprovodného programu zvyklí, se letos díky spolupráci pořadatelů veletrhu s platformou Travelbakers uskutečnila řada seminářů zaměřených zejména na využití moderních technologií v cestovním ruchu. Zájemci se tak mohli seznámit třeba s potenciálem dronů při výrobě propagačních videí a fotografií, s možnostmi různých geolokačních aplikací či s přínosy a nástrahami virtuální reality. Úroveň seminářů byla různá, ovšem kdo chtěl, k zajímavým a prakticky využitelným informacím se dostal. Zarážející je ovšem relativně nízký zájem o zmíněné semináře – i přes „masáž“ na webových stránkách i sociálních sítích se jednotlivých seminářů zúčastnil jen malý počet zájemců. Na jednom ze seminářů dokonce naproti přednášejícímu usedla jen naše redaktorka… Znamená to snad, že moderní technologie dnešní profesionály v cestovním ruchu nezajímají? Nebo je naopak mají v malíku a osvětu nepotřebují?

[fotogalerie]

Do doprovodného programu přispěla několika prezentacemi svých projektů agentura CzechTourism. Hovořilo se tak o kategorizaci destinačních managementů, projektu Ambasador či marketingovém plánu pro příští měsíce. S obsahem toho nejzajímavějšího, co letos v Brně během seminářů zaznělo, se můžete detailně seznámit v sérii článků na portálu iCOT. Stačí do vyhledávače na těchto stránkách zadat kouzelnou formuli „Regiontour“.

Velká cena cestovního ruchu

Tradiční součástí doprovodného programu veletrhů bylo vyhlašování výsledků Velké ceny cestovního ruchu. V jejím jedenáctém ročníku hodnotila porota projekty přihlášené do šesti soutěžních kategorií. Jednoznačným vítězem kategorie Nejlepší lázeňský a wellness balíček se staly Lázně Luhačovice s produktem „Týden v hotelu Popper aneb Za četníky do Luhačovic“. Nejlepším elektronickým projektem byl vyhlášen turistický portál Vychodni-Cechy.info přihlášený Krajským úřadem Pardubického kraje. 

V kategorii Nejlepší jednotná kampaň porotu nejvíce oslovila Centrála cestovního ruchu Východní Moravy s kampaní Baroko s kouzlem rozmanitosti. Pomyslné zlato v kategorii Nejlepší turistický produkt získali zástupci obecně prospěšné společnosti Partnerství za produkt Labská stezka. Stejně jako loni byla vyhlášena také kategorie Startup roku v segmentu cestovního ruchu, ale vítěze porota neurčila, protože ji nepřesvědčil žádný z přihlášených projektů.

Na základě tradičního hlasování veřejnosti pak byla Cestovní kanceláří roku vyhlášena CK Vítkovice Tours. Kompletní výsledky soutěže najdete opět na iCOT.cz (www.icot.cz/22442).

Jak již bylo uvedeno, vystavovatelé si nový koncept veletrhů vesměs pochvalovali. Důkazem budiž například anketa, kterou najdete na stránkách veletrhu pod následujícím odkazem: https://goo.gl/t9vhcy. Už s ohledem na tuto spokojenost by se tedy měli organizátoři popsaného konceptu přidržet i napřesrok. Příští ročník veletrhů se uskuteční v termínu 17.–20. ledna 2019.

 

Oficiální údaje hovoří o tom, že se letošních veletrhů GO a REGIONTOUR 2018 zúčastnilo 860 vystavujících firem z 26 zemí. S většími či menšími expozicemi se představily téměř všechny kraje České republiky (byť některé jen coby spoluvystavovatelé na expozici agentury CzechTourism) a sedm z osmi krajů Slovenska. Zájem návštěvníků odpovídal rostoucí poptávce po cestování, takže během čtyř dnů zavítalo na veletrhy přes 30 000 lidí.

Foto: -pmu- a -gk-

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více