Fascinující scéna „přišel čas zkracování“ z filmu Postřižiny, kdy se paní pivovarská správcová rozjede na kole poté, co jí kadeřník zkrátil kadeře, by nám měla být inspirací. Ještě mnohem víc než vlasy paní správcové totiž potřebují zkrátit texty na webech většiny hotelů. Je to jednorázový úkon, jednou provždy, neboť texty na webu, na rozdíl od vlasů, samy nedorůstají.
Takovou službu dělám pro ty hotely, které už chtějí pomocí svého webu prodávat. Pro ty, kdo už přišli na to, že o úspěchu často rozhodují zdánlivě nepodstatné detaily, jakým je třeba úvodní odstavec na homepage. Nebo pro ty, kdo tuší, že napsat reklamní text je složitější, než napsat text popisný.

Většina českých a slovenských hotelových webů bohužel neprodává, ale informuje. Jsou to takové ty weby „jen pro čtení“. Jsou k prasknutí plné popisných textů. Je tam všechno, jako v Bibli. Co kdyby to náhodou někdy někdo chtěl vědět? Možná se občas i někdo najde. Já ale vždy hoteliérům říkám: „Pokud si myslíte, že jsou to informace, co naši hosté od nás chtějí, prosím. Informujte. Ale nečekejte pak žádné tržby z webu.“
Proto začínáme úpravami webových stránek a vlastně celého on-line profilu hotelu. Z 80 procent jsou to právě nevhodné texty a uspořádání webu, co brání síle poptávky a proudu rezervací. Jdu stránku po stránce. Často přeházíme záložky, prostřiháme texty, vhodně je doplníme a najednou se všechno začne měnit. Někdy stačí pár hodin a hotelu se najednou začne lépe prodávat, lépe dýchat, lépe žít. Tuto zkušenost jsem získal a prověřil snad už stokrát.
Dlouhé informační a disfunkční weby totiž znamenají vyhazování peněz oknem. A je jedno, jestli už jsou v moderním designu. Měnil jsem i úplně nové weby, plně responzivní, v aktuálním designu. Neprodávaly. Byly informační. Protože své texty svěřili webmasterovi.
Já se psaní textů v oblasti cestovního ruchu věnuji přes deset let, znám aktuální trendy a mám na to osvědčené metody. Sleduji přes 20 parametrů pro kvalitu obsahu, jako je počet slov, poměr klíčových slov, hodnota slov, relevance, afinita, jejich struktura a mnoho dalších. Stejně tak další dvě desítky parametrů pro „site delivery“, neboli obchodní úspěšnost stránky. Výsledkem je hotelový web, který je esenciální a pravdivý. Jedině ten totiž prodává.
Všichni hoteliéři dělají velkou chybu, že se při vzniku anebo redesignu webu soustřeďují na grafiku, fotografie, technická řešení a design. A to také spolyká nejvíc zdrojů. Nakonec se na chvíli pozornost upře k textům. Protože ke konci se nejvíc spěchá. Texty se občas ani neaktualizují a pak se nakopírují do nového webu. Bohužel je už ani nikdo pořádně nečte, jen tak je letmo projede, opraví hrubky a korektura je hotová. Přitom obsah webu je minimálně stejně důležitý jako fotografie a design stránek.
Někdy je užitečné zažít ty změny v reálu, protože pak pochopíte, v čem spočívá kouzlo krásného a oblíbeného webu hotelu, který je pořád obsazený za skvělé ceny. Krása spočívá v jednoduchosti. V esencialismu. A ďábel tkví v detailu. Více informací, včetně e-booku „Jak vymazlit hotelový web“ získáte zdarma na www.hotelmax.cz.
Příště si počtu něco o rozpočtu.
Foto: Thinkstockphotos.com