Ohlédnutí za veletrhem Czech Travel Market

  • Prohlédnout galerii (5 fotografií)

Druhý ročník odborného kontraktačního veletrhu Czech Travel Market, který proběhl 25.–26. října v areálu PVA EXPO PRAHA v Letňanech, se přidržel zaběhnutého schématu. Dvoudenního veletrhu se zúčastnilo přes tisíc zástupců cestovních kanceláří, cestovních agentur, dopravců, hoteliérů a dalších firem.

Prostor pro nerušená obchodní jednání, workshopy se zahraničními poskytovateli služeb, prezentace novinek na další sezonu či distribuce katalogů provizním prodejcům. Tyto osvědčené atributy nechyběly ani na druhém ročníku akce, která přilákala 1 092 návštěvníků. Podle oficiálních údajů od organizátorů ze společnosti ABF se veletrhu zúčastnilo 177 cestovních kanceláří, cestovních agentur, turistických destinací, dopravců, hotelů, poskytovatelů služeb a dalších subjektů ze 14 zemí světa. A účast si vesměs pochvalovali. Kupříkladu zástupkyně slovenského ministerstva dopravy a výstavby Klára Badinková si pochvaluje načasování veletrhu či skutečnost, že se jedná o jediný takto zaměřený B2B veletrh. Do budoucna by nicméně ocenila zapojení širšího spektra subjektů z cestovního ruchu, čímž by došlo k dalšímu navýšení počtu účastníků i zkvalitnění akce. Pokud jde o tradiční slovenský workshop, jeho slovenští účastníci prý byli potěšeni enormním zájmem českých partnerů. „Slovenský workshop byl úspěšný, splnil svůj cíl a účastníci uvítali možnost zprostředkování slovensko-českých jednání v Praze. Věřím, že podobnými pracovními jednáními se zvýší počet příjezdů českých klientů na Slovensko prostřednictvím organizovaného cestovního ruchu,“ uvedla Klára Badinková. A objektivně je třeba říci, že podobně to vypadalo i na workshopu maďarském či chorvatském. Stejně jako na každém jiném veletrhu se nicméně našli i vystavovatelé, kteří od akce čekali víc. „Na akci jsme se aktivně podíleli již potřetí (CTM navázal na někdejší Travel Meeting Point, pozn. red.) a letošní ročník pro nás byl nejslabší. Před akcí jsme cestovní kanceláře do Letňan zvali, ale odezva byla téměř nulová. Celkem na našem stánku proběhlo 27 jednání, většina ale se subjekty, kde již spolupráci máme,“ konstatovala třeba Alena Koukalová ze Switzerland Tourism.

[fotogalerie2]

Czech Travel Market v číslech

Czech Travel Market v číslech

U většiny vystavovatelů však panovala spokojenost. Rovněž Vladimír Dolejš, předseda Asociace cestovních kanceláří ČR, která byla odborným garantem veletrhu, se za letošním ročníkem akce ohlédnul s uspokojením. „Veletrh proběhl dle našeho názoru velmi dobře, vše bylo organizačně s přehledem zvládnuto. Počty zúčastněných byly meziročně mírně navýšeny, což, v kontextu s obdobnými veletrhy u nás i ve světě, je dle mého názoru příjemné konstatování. Mimo oficiálních účastníků veletrhu jsme první den veletrhu absolvovali další zajímavá setkání a jednání s čelnými představiteli velvyslanectví a centrál cestovního ruchu z několika dosud na veletrhu oficiálně nezúčastněných států ohledně jejich budoucí účasti,“ uvedl Dolejš a konkrétně zmínil třeba Srbsko, Egypt či Tunisko. „Dle mého názoru se veletrh konal ve velmi kulturním a esteticky příjemném prostředí a soudě dle názorů účastníků, se kterými jsem měl možnost na místě hovořit, byli tito s profesionální hodnotou své účasti spokojeni. Záměrem této akce je organizovat především setkání B2B, protože jedině konání takovéhoto druhu veletrhu má v době internetu a so­ciálních sítí do budoucna smysl,“ uzavřel předseda ACK ČR.

Foto: -pmu-

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více