Ačkoli booking engine na webových stránkách sám o sobě nemůže garantovat velký objem přímých rezervací, může mít podstatný vliv na konverzi, tedy rozhodnutí, zda klient provede rezervaci na hotelových stránkách, či jinde – buď na některém z OTAs, nebo v horším případě dokonce v jiném hotelu. Není proto náhodou, že volba booking enginu je důkladně zvažována ze všech možných úhlů pohledu. Podívejme se, jaké parametry booking enginu jsou pro konverzi důležité.
Důležité prvky:
1. Krátká doba načítání.
2. Možnost hotelu alespoň částečně uzpůsobit vzhled booking enginu a definovat rezervační proces.
3. Vzhled booking enginu by měl co nejvíce odpovídat designu webových stránek; booking engine (stejně jako webová stránka) by měl být vytvořen v responzivním designu, který je nyní preferovaný hlavními vyhledávači, samostatná mobilní verze již nepostačuje.
Obr. 1 – Booking engine se zabezpečeným protokolem
|
4. URL stránek by mělo obsahovat https:// a všechny stránky, přes které probíhají transakce a práce s citlivými daty, by měly mít tento zabezpečený protokol (viz obr. 1).
Obr. 2 – Zobrazení obrázků pokojů v booking enginu
|
 |
 |
Obr. 3 – Nabídka upgradu v booking enginu
|
Obr. 6 – Přihlašovací okno v booking enginu
|
5. Možnost kvalitní prezentace obrázků, která nebude pro hosty obtěžující.
6. Inteligentní nabídka upgradu do vyšší kategorie pokoje (automatický propočet rozdílu ceny pro konkrétní období).
Obr. 4 – Speciální nabídka navázaná na již existující cenový plán
|
7. Inteligentní prodej doplňkových služeb, tedy takový, kdy je jako doplňková služba nabízen produkt, který není zahrnut v ceně. Příkladem může být hotel, který nabízí dva typy cen – se snídaní a bez snídaně. V prvním případě se hostovi během rezervace nebude nabízet snídaně jako doplněk, v druhém naopak ano.
8. Strukturované a přehledné zobrazení jednotlivých typů cen a pokojů bez nutnosti procházet desítky různých kombinací cen a pokojů. Zde mám na mysli především možnost aplikovat libovolné kombinace slev na již existující cenové plány, aniž by hotel musel pro každou nabídku vytvářet novou cenu.
Obr. 5 – Zpráva, která se objeví při opuštění rezervačního procesu bez dokončené rezervace
|
9. Možnost vracení se zpět v rámci rezervace bez ztráty již zvolených parametrů.
10. Alespoň jednoměsíční kalendář s denními cenami.
11. Pro zvýšení konverze nabídnout potenciálnímu hostu, který se rozhodne opustit rezervační proces bez rezervace, speciální nabídky nebo předběžnou rezervaci pokoje.
12. Možnost přihlásit se během rezervačního procesu. Host takto získá přístup ke speciálním cenám a hotel kontakt na potenciálního hosta.
Na rezervační technologie je důležité se dívat jako na celek, a ne pouze z pohledu výše uvedených bodů bez dalších souvislostí. Každá technologie má a bude mít svá omezení, ale i silné stránky, cílem je najít takovou, kde pozitiva převáží nad negativy.