Za necelý rok fungování o sobě organizace cestovního ruchu Pardubicko – Perníkové srdce Čech dala vědět odvážným vizuálním stylem, jedinečným logem, sadou poutavých propagačních materiálů i novým webem. Pokud jste se v letošním roce zúčastnili některého z veletrhů cestovního ruchu, mohli jste se s prezentací této nové organizace seznámit i osobně.

Dominujícím prvkem nového loga je motiv srdce, který výstižně koresponduje se samotným názvem organizace Pardubicko – Perníkové srdce Čech. Smyčky v srdci připomínají tradiční zdobení perníku i různé cesty, po kterých se návštěvníci oblasti Pardubicko mohou vydat. Název i logo tak sází na tradici perníkářství, která je pro Pardubicko tolik typická, a zároveň v sobě kombinuje historická i moderní témata. Nutno dodat, že tato nová značka funguje velice dobře, zaujme na první pohled a zůstává v povědomí návštěvníků coby sjednocující motiv celé oblasti. A právě to je pro vizuální identitu oblasti zásadní. Propojit unikátní místa a témata oblasti motivem srdce do jednoho celku, který může návštěvník objevovat a kam se může opakovaně a rád vracet.
Proto, aby byl návštěvník na Pardubicku spokojen, je zapotřebí nabídnout mu kvalitní služby a informační servis. Proto se organizace Pardubicko – Perníkové srdce Čech zaměřuje i na vzdělávání pracovníků turistických informačních center. Na začátku května tak proběhne první výjezdní seminář, který by měl pracovníky informačních center seznámit s hlavními turistickými cíli, informačními materiály i plány provozovatelů služeb do budoucna.
Aby byla nabídka oblasti atraktivní a působila uceleně, je třeba se zaměřit na společný marketing, kvalitní propagaci a dobrou informovanost poskytovatelů služeb. Ničeho z toho však není možné dosáhnout bez zapojení aktérů cestovního ruchu v oblasti. I proto si organizace Pardubicko – Perníkové srdce Čech vytyčila jako první ze svých cílů získat důvěru aktérů cestovního ruchu a rozvíjet vzájemnou spolupráci na území Pardubicka. Svou věrohodnost organizace dokládá získáním Certifikátu kvality služeb I. stupně od ČSKS. Dále organizace Pardubicko – Perníkové srdce Čech pořádá setkání aktérů cestovního ruchu v oblasti a poskytuje jim tak prostor pro sdílení zkušeností, příkladů dobré praxe i možnost, jak se poradit o neúspěších a problémech. Cílem takových setkání je posilovat funkční sítě spolupráce a postupně odbourávat pocit konkurence.
Setkání aktérů cestovního ruchu a semináře pro pracovníky informačních center by neměly být jednorázovou záležitostí. Podpora síťování a vzdělávání musí být pravidelná a reagovat na aktuální potřeby v oblasti a bez zapojení poskytovatelů služeb ze všech oborů to není možné. Je proto třeba, aby si organizace Pardubicko – Perníkové srdce Čech získala důvěru a prokázala, že je její činnost smysluplná a přínosná.
Pardubicko – Perníkové srdce Čech má před sebou mnoho úkolů, dobře si uvědomuje význam dalšího vzdělávání a zkvalitňování služeb. Stejně jako v ostatních organizacích, které se zabývají destinačním managementem, i v případě Pardubicka se jedná o běh na dlouhou trať. Nezbývá než popřát této mladé a začínající organizaci, aby získala na svou stranu partnery, kteří budou nakloněni myšlence síťování a nezaleknou se zdání vzájemné konkurence. Pokud vás zajímá, jak si s tímto úkolem Pardubicko poradí, sledujte i vy jeho činnost prostřednictvím webu turistické oblasti Pardubicko a sociálních sítí a nebo ještě lépe, navštivte Pardubicko a přesvědčte se, že se opravdu jedná o perníkové srdce Čech.