Personalizace rezervačního procesu

Během téměř každé schůzky s kterýmkoli hotelem se alespoň okrajově dostaneme k otázce možností růstu přímých on-line rezervací. Toto téma je pak o to naléhavější, o co rychleji roste podíl OTA rezervací.

Ve prospěch OTAs hraje značnou roli rozsah jejich nabídky a možnost výběru v zásadě z neomezeného množství variant. Díky tomu mohou OTAs poměrně dobře ovlivňovat rozhodovací mechanismy v rámci našeho spotřebního chování, např. odkazem na velký počet hodnocení. Také v průběhu vyhledávání a rezervace na OTA portálu jsme neustále vystaveni personalizovaným zprávám spojeným např. s datem pobytu, destinací nebo našimi předchozími preferencemi, případně pocitu, že musíme okamžitě jednat, tedy provést rezervaci.

Obr. 1 – Ukázka registrace pro přístup ke zvýhodněným cenám nebo do věrnostního programu

Obr. 1 – Ukázka registrace pro přístup ke zvýhodněným cenám nebo do věrnostního programu

Jedním z výše zmíněných důvodů, proč mohou být OTAs preferovány jako rezervační kanál, je personalizace rezervačního či celkového komunikačního procesu s potenciálním hostem. Tento aspekt nabývá neustále na síle, a může tak pomoci změnit poměr podílů přímých a nepřímých on-line rezervací, a zvýšit tak též míru konverze na vlastním webu, a tudíž snížit míru opuštění rezervačního procesu.

Obr. 2 – Ukázka jednoduchého formuláře pro zjištění preferencí hosta

Obr. 2 – Ukázka jednoduchého formuláře pro zjištění preferencí hosta

Základ personalizace komunikace s hostem lze vytvářet přímo na stránkách hotelu nebo booking enginu, a to ideálně v kombinaci s integrovaným CRM (cus­tomer relationship management) nástrojem. Jak je vidět na obrázku 1, může se host zaregistrovat na stránkách hotelu nebo booking enginu pro přístup ke zvýhodněným cenám, do věrnostního programu apod., a získat tak určité výhody.

Hotel takto zároveň získá ověřené a kvalitní údaje o konkrétní osobě, kterou může v budoucnu oslovit. Společně se základními údaji je vhodné zjistit co nejvíce o spotřebním chování daného člověka požádáním např. o vyplnění preferencí, typu ubytování, frekvenci cestování atd. (ukázka viz obr. 2).

Obr. 3 – Ukázka personalizované nabídky v booking enginu

Obr. 3 – Ukázka personalizované nabídky v booking enginu

TravelClick v rámci své výzkumné aktivity provedl šetření vlivu personalizace na produkci webové stránky, jejichž výsledky jsou shrnuty v obrázku 4. Z nich jednoznačně plyne, že personalizace procesu komunikace s potenciálním hostem, resp. rezervačního procesu, bude v brzké budoucnosti velkou konkurenční výhodou těch hotelů, které se do ní pustí, a přinese jim dodatečné přímé rezervace díky lepší konverzi.

 Obr. 4 – Dopad personalizace <br />na pro­dukci webových stránek

Obr. 4 – Dopad personalizace na pro­dukci webových stránek

 

foto
Ing. Jan Kameníček MBAregionální viceprezident společnosti TravelClick
jkamenicek@travelclick.com
Tel: +420 604 817 317
 

Nejnovější články z rubriky Online

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: Pruh Polabí

Porota vybrala vítěze soutěže Turistpropag 2022

Na Výstavišti v Lysé nad Labem se včera sešli porotci prestižní  soutěže  a  přehlídky  turisticko- propagačních  materiálů  Turistpropag 2022, aby vybrali vítěze v 19 kategoriích.

Číst více