Pivovary lákají hosty na různé triky

Plzeňský Prazdroj či Budvar mají velké návštěvnické centrum. Malé pivovary si uvědomují, že chtějí-li v rámci pivní turistiky přilákat hosty, musí nabídnout nejen dobré pivo, prohlídku provozu a útulnou pivnici nakonec, ale i něco navíc. Nějaký trik, originalitu, kterou návštěvník ocení…

V Harrachově otevřeli pivní lázně

Harrachovská sklárna Novosad a syn se letos rozrostla o pivní lázně. Majitel společnosti František Novosad se kromě sklářské výroby zaměřuje i na turistiku, a k huti proto v minulých letech postavil i minipivovar s restaurací a malý hotel. V lázních se kromě pramenité vody z místní 150 let staré studny používá přírodní kvasnicové pivo František a Čerťák. Do asi 100 litrů šestatřicetistupňové vody se přidává pět litrů světlého a pět litrů tmavého ležáku, drcený chmel a další přísady. Koupel trvá 20 až 25 minut a podle odborníků příznivě ovlivňuje srdeční činnost a krevní oběh. Uvolňuje svaly a klouby, prohřívá a omlazuje kůži. Po koupeli za 700 korun lidé relaxují v odpočinkové místnosti se solnými lampami a za dalších 400 korun si mohou objednat masáž.

V harrachovských lázních nabízejí šest van a pro zamilované mají připraveny dvě dvojvany pojmenované Lovestory. Koupající se klienti přímo při koupeli dostávají třetinku piva a po ní druhou. Přírodní piva totiž léčí i zevnitř.

V Česku již jedny pivní lázně jsou – v pivovaru Chodovar v Chodové Plané. Západočeši obviňují Novosada z plagiátorství, že okopíroval jejich projekt Pravých pivních lázní (viz strana 63), na kterou mají zaregistrovanou ochrannou známku, a podnikají proti němu právní kroky. Novosad se brání, že označení „Pravé pivní lázně“ nepoužívá a chce celou situaci řešit přímo s Chodovarem. Je pravda, že koncept pivních lázní není výmysl Chodovaru, ale podobné procedury nabízejí například i v pivních lázních ve městě Franking u Berchtesgadenu v Rakousku.

V minipivovaru ve sklárně se ročně uvaří 70 000 litrů piva. Průmyslově-turistický komplex návštěvníkům nabízí kromě jiného výhled z terasy u restaurace přímo do huti, muzeum a prodejnu skla a porcelánu. Loni si sklárnu prohlédlo 30 000 návštěvníků – zhruba stejně jako některé hrady a zámky v Libereckém kraji. Příjmy z turistiky tvoří asi jednu pětinu z celkových ročních tržeb firmy 85 milionů korun.

www.sklarnaharrachov.cz

Pivovar Černá Hora – uvařte si vlastní pivo
Jiný trik zase nabízí pivovar Černá Hora – zde si můžete uvařit pivo podle vlastní chuti. Stačí se objednat dopředu a pak si pod dohledem podsládka uvařit v šenku mok podle vlastní receptury. Každý si může určit své parametry – množství alkoholu a celkovou sílu piva, či přísady a koření, které ovlivňují celkovou chuť piva. Jedna takováto várka má třicet litrů piva a amatérští pivovarníci si ho nemohou odnést s sebou. Pivo musí nejprve uležet na spilce a v ležácích sklepech. Po dokončení zracího procesu je pak „to jeho“ pivo klientovi dopraveno zapečetěné na nahlášenou adresu.

www.pivovarch.cz

Text: Jiří G. Souček
(Zdroj: ČTK, Minipivovar Harrachov a Pivovar Černá Hora)

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více