
Celá řada prezentací České republiky po celém Německu v roce 2006 byla korunována velice úspěšnou kampaní během MS ve fotbale. Letos sice naši sousedé nehostí žádnou takovou obrovskou akci, ale naše zastoupení agentury CzechTourism v Berlíně opět připravuje rozsáhlou sérii propagačních akcí i pro letošní rok. Pro případné zájemce o propagaci nabízím krátký přehled.
Lázeňství
V roce 2007 se chceme zaměřit na jedno ze stěžejních propagačních témat České republiky – lázeňství. V nových spolkových zemích jsou české lázně dobře známé, a je tedy na čem stavět. Rádi bychom navázali na naše úspěšné „know how“ – prezentace českých lázní v nákupních centrech. Máme za sebou již 6 úspěšných prezentací: Berlin, Bremen, Dresden, Leipzig, Chemnitz a Plauen. Zájem o tyto akce je vždy mimořádný, většinou je seznam účastníků z české strany plný hned první den po rozeslání pozvánek.
Akci doprovází reklamní kampaň v novinách, během prezentace je celé nákupní centrum vyzdobené v národních barvách s bannery s motivy České republiky. Organizujeme zajímavý doprovodný program s muzikou, ochutnávkami (Becherovky a lázeňských oplatků) a loteriemi o pobyty v České republice. Na rozdíl od veletrhu návštěvník neplatí žádné vstupné, není konkurence okolních zemí a zájemce přichází opakovaně. V příštím roce bychom rádi uspořádali tyto prezentace ve městě Bautzen a v samém centru Drážďan v prestižní „Altmarkt Galerie“, kterou otevíral sám německý prezident.
Ve svém zaměření nezůstaneme samozřejmě jenom u bývalého východního Německa, ale rádi bychom v příštím roce zahájili cílenou kampaň na české lázeňství i v nejvýznamnější zemi německého outgoingu – Severním Porýní Vestfálsku. Je to oblast s 18 miliony obyvatel, která české lázně ještě příliš nezná, ale skrývá se zde velký potenciál i v souvislosti s dobrou sítí přímých leteckých spojení do České republiky. O tom, že zde zájem je, nás přesvědčily naše interní analýzy a stejně tak i loňské prezentace v Kolíně a Bonnu nebo veletrh v Essenu. V letošním roce se zúčastníme několika menších veletrhů zaměřených na lázeňství ve městech Leverkusen, Duisburg, Wuppertal a Müllheim.
Plánujeme i několik akcí v Dortmundu, kde byl nedávno otevřen honorární konzulát České republiky. Rádi bychom z této oblasti v příštím roce udělali i inspekční cestu německých lékařů do českých lázní.
Pokusíme se rovněž zopakovat loňské úspěšné setkání českých lázní s německými pojišťovnami, kde vidíme rovněž široké možnosti.
Co se týká věkové skupiny, největší potenciál vidíme u věkové skupiny 50+. Jsou to lidé, kteří mají již dospělé děti a čas si užívat. Cestují rádi, mají přehled a jsou schopni za kvalitní služby dobře zaplatit. Počet lidí v této věkové skupině se bude do budoucna zvyšovat, např. v roce 2040 se očekává, že polovina německého obyvatelstva bude starší 50 let.
Veletrhy po celém Německu
Samozřejmě nezapomínáme ani další aktivity. Každý rok zařazujeme nové perspektivní veletrhy do svého programu. Po předloňských Brémách a loňském Essenu plánujeme na letošní rok Erfurt. Počítáme i s prezentacemi českých regionů, měst a lázní a v této souvislosti nabízíme všem českým subjektům pomoc při organizaci těchto prezentací, a to nejenom v Berlíně, ale třeba i v Bonnu, Hamburku nebo dalších městech.
Propagace, která funguje
Možnou spolupráci vidíme také při organizaci press tripu nebo fam tripů, účasti na regionálních veletrzích, společné reklamě v prestižních turistických časopisech nebo při nejrůznějších soutěžích, jako např. „Specialista na Českou republiku“.
Na konci roku 2007 budeme rovněž aktualizovat časopis „Kommen Sie nach Tschechien“ s nejdůležitějšími informacemi o cestování do České republiky. Tento časopis si již v Německu našel mnoho příznivců a z našeho pohledu reklama českých subjektů se setkala s velkou odezvou.
Pokud potřebujete pomoc, obraťte se na nás
Po vzájemné dohodě jsme samozřejmě nápomocni českým subjektům i v distribuci jejich materiálů během prezentací po celém Německu nebo přímo v naší kanceláři, která se nachází na jednom z nejfrekventovanějších míst Berlína, na bývalém hraničním přechodu mezi Západním a Východním Berlínem – „CheckPoint Charlie“. Zde přichází nejenom němečtí zájemci, ale i mnoho turistů z celého světa.
Naše nabídka platí i na další akce, kterých se po celý rok účastníme. Rádi v případě zájmu zprostředkujeme kontakty na všeobecné a odborné noviny a časopisy.
CzechTourism Berlín je vždy otevřen spolupráci s českými subjekty a bude nám potěšením přispět tak k další propagaci České republiky v Německu.
Mgr. Miroslav Rončák – ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism Berlín
Foto: archiv CzechTourism Berlín
-
odborný asistent Katedry rekreologie FTK UP v Olomouci a regionální ředitel TCI Research
Všechny moje články