Plzeň má nové logo, odkazuje na odlišnost a patriotismus města

Plzeň má nové logo, které chce využívat v jednotné komunikaci, propagaci i prezentaci. Základem nového vizuálního stylu je šipka s nápisem „Plzeň“, mířící doleva – tedy na západ. Podle situace, potřeby a použití doplní šipku vždy přívlastek – například slova „vzdělaná“, „inovativní“, „perspektivní“, „bezpečná“ a další.

Logo odkazuje na orientaci města k Západu a zdůrazňuje, že Plzeň byla vždy trochu jiná, šla svou vlastní cestou. Zohledňuje také patriotismus, který patří k výrazným atributům města a jeho obyvatel, popsal Libor Jelínek ze společnosti Dynamo design, která vyhrála soutěž. „Naším cílem bylo vytvořit logo a vizuální styl, který by vystihl patriotismus obyvatel a rozmanitost města. Nejedná se pouze o jednu podobu loga, ale o otevřený a hravý systém. Věříme, že v sobě nese DNA města, a tím si bude získávat oblibu u místních obyvatel,“ uvedla vítězná firma. Základními barvami jsou zelená a žlutá. Barvy vycházejí z historického znaku a zároveň logo na mapě značek ostatních krajských měst vizuálně výrazně odlišují.

Značku začala Plzeň používat hned. Zhruba během dvou let by měla značka postupně nahradit dosavadní logo, odkazující na projekt Evropského hlavního města kultury, a sice v propagačních materiálech, vizitkách, hlavičkových papírech, ale také například u městských organizací nebo na suvenýrech. Náklady půjdou podle primátora Martina Zrzaveckého do milionů korun, město by ale část peněz na propagační materiály vydávalo i bez změny loga. Cena za zpracování vítězného návrhu mutací loga pro magistrát a vybrané příspěvkové organizace vyšla včetně kompletních grafických manuálů jednotného vizuálního stylu bez DPH na 1,165 milionu korun.


Foto: Statutární město Plzeň


 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více