Plzeň připravuje produkt industriální turistiky

Plzeň připravuje s odborníky v cestovním ruchu koncepci rozvoje industriální turistiky na Plzeňsku. S firmami, majiteli objektů a krajem chce otevřít do roka industriální stezku. Město chce téma industriálního cestovního ruchu využít co nejdříve jako konkurenční výhodu, řekla Zuzana Koubíková, ředitelka městské organizace Plzeň – TURISMUS. Firmy na koncepci i stezce chtějí spolupracovat.

Plzeň připravuje s odborníky v cestovním ruchu koncepci rozvoje industriální turistiky na Plzeňsku

„Doba s nízkou nezaměstnaností tomu nahrává. Pokud firny zpřístupní své provozy turistům i místním, tak nejen ukážou, co dělají, ale mají šanci přimět lidi, aby si nadchli jejich prací a šli tam třeba i pracovat,“ uvedla Koubíková. Podle ní dnes lidé cestují za zážitky. „Chtějí si věci osahat, vidět, jak fungují a jak se vyrábí, a nechtějí chodit pouze do muzeí a skanzenů,“ řekla. Do pěti let by se měl v Plzni začít pořádat festival industriálního cestovního ruchu.

„Plzeň v něm má obrovský potenciál, protože je to město, za nímž stojí jedny z nejznámějších značek v republice, což je Prazdroj a Škodovka, na něž se může nabalit daleko více míst,“ uvedl Tomáš Raboch, šéf cestovní kanceláře Pilsenjoy a národní reprezentant Evropské trasy průmyslového dědictví ERIH. Taháky jsou teď přestavěné areály, které plní novou funkci, třeba DEPO2015, Papírna a zastávka Moving Station, dále podniky otevírané veřejnosti, jako je Prazdroj a Bohemia Sekt, ale také městské firmy jako vodárna, teplárna a dopravní podnik.

„Subjekty cestovního ruchu na poli industriálu dělají svoji práci dobře, ale ne systematicky. Chceme je sdružit do pracovní skupiny,“ řekla Koubíková. Podle ní vznikne industriální stezka. „Nebude to mapa a cedule po městě, ale turistický produkt, který bude mít značku s vizuální identitou a budeme ho propagovat,“ doplnila. Lidé dostanou brožuru, kde se dozvědí o objektech, které mají otevřeno. V Plzni je 30 až 40 subjektů, které už v industriálním ruchu nějak fungují.

Náměstek primátora Pavel Kotas požádal firmy, aby otevřely brány svých závodů a ukázaly, co je tam zajímavé. Partnerem města musí být podle něj také kraj.

„Chceme nabídnout keramičky v Horní Bříze a Chlumčanech, bývalé cihelny a kaolinové doly, které jsou velkým unikátem a chceme je zpřístupnit. Dále více propagovat kaolinové centrum v Nevřeni a bývalé sklárny na Šumavě,“ odhalila vedoucí krajského odboru cestovního ruchu Alena Svobodová. Kraj chce dotacemi pomáhat vlastníkům industriálních památek s jejich revitalizací.

 Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více