Plzeňský kraj zahájil velkou kampaň, kterou chce nalákat české turisty, aby do regionu přijeli na letní dovolenou. Vydal tištěný i elektronický katalog, který distribuuje do ostatních krajů Česka a vkládá do periodik. Natočil pro televize a sociální sítě reklamní spoty s hercem Karlem Zimou, jenž se stal tváří kampaně a představuje zajímavá místa a památky. Podle náměstkyně hejtmana Ivany Bartošové se nyní po koronavirové krizi znovu daří rozproudit turistiku v regionu.

Na marketingovou kampaň a podporu hlavních destinací vydá kraj čtyři miliony Kč. Zájem o katalog, který je v infocentrech, atrakcích, v nemocnicích a autobusech, je podle Bartošové velký a náklad 10 000 výtisků se zdvojnásobí. Je rozdělen do 17 tematických i geografických kapitol. V elektronické verzi si katalog Dovolená v Plzeňském kraji můžete prolistovat ZDE.
„Do konce května byl propad ubytovaných hostů v regionu asi třetinový. Úspěchem by bylo, pokud by se číslo nezvětšilo,“ uvedla vedoucí krajského odboru kultury a cestovního ruchu Alena Svobodová. Podle Bartošové je pokles počtu turistů v Česku odhadován na 50 procent. V Plzeňském kraji nejvíce zasáhne Plzeň s největšími hotely, v dalších částech regionu jsou jen menší zařízení. „Budeme se snáz nadechovat než třeba sousední Karlovarský kraj,“ řekla Svobodová.
Kraj se v nabídce zaměřuje hlavně na rodiny s dětmi. Taháky mají být oblast šumavského Železnorudska a Modravy, barokní památky a velké množství cílů spojených s cykloturistikou. Na koupání nabízí přehradu Hracholusky. Kraj hodně podporuje oblast Českého lesa, tedy přírody příhraničí Tachovska a Domažlicka, která letos očekává výrazný růst počtu návštěvníků.
Podle průzkumu mezi občany v celé České republice, který na základě krajských dat udělala agentura CzechTourism, vede příroda na kole či pěšky, kterou preferuje 51 procent z více než 1 000 oslovených, 46 procent uvedlo wellness a lázně, 41 procent památky a muzea a 34 procent poznávací dovolenou, která bude zaměřená na Plzeň, Klatovy a Domažlice.
Podle Bartošové je také důležité, že kraj nenechal kvůli krizi zastavit žádné investice, které směřují často i do památek. Neomezil ani dotace obcím na venkovské památky, doprovodnou turistickou infrastrukturu a na cyklostezky. Od července se kraj zaměří i na propagaci v bavorském příhraničí. Bavoři jsou významnou klientelou a už se do regionu začínají vracet.