Pod křídly Asociace dost místa pro všechny

Podstatná část doprovodného programu pro odbornou i laickou veřejnost v rámci brněnských veletrhů cestovního ruchu GO & REGIONTOUR 2010 proběhla pod organizační záštitou ACK ČR. Šanci přispět svou troškou do mlýna ale dostaly subjekty z obou asociačních táborů a rovněž i nezařazení.

O roli moderátora a průvodce se z krátkých sirek tahat nemuselo, pro Michala Vebera, výřečného tajemníka ACK ČR, byla jako ušitá. Zhostil se jí s chutí, zahořel jako škrtnutá síra a nezhasl ani s ohledem na úvodní podměrečnou návštěvnost, která v pavilonu F zavládla. Michal Veber také na počátku sdělil několik asociačních novinek ohledně zákona o oprávněném a neoprávněném podnikání, shrnul informace o poklesu příjezdů zahraničních turistů do ČR za poslední kvartál roku 2009 a s pohledem upřeným na východ zabědoval nad systémem vydávání víz ruským turistům.

14. ledna, čtvrtek

Petr Tiefenböck

Pokud několik málo návštěvníků usedlo na židličky přednáškového sálu spíše proto, aby se schovali před venkovním mrazem, rozehřát je mohla hned vstupní prezentace CK Autoturist, jedné z nejstarších cestovních kanceláří v ČR. „Věřím tomu, že ta doba, kdy byl Autoturist v každém větším městě, bude zase zpátky, a to díky franšízám, které v současné době budujeme. Dvě z franšíz jsou ostatně již na světě, konkrétně olomoucká a strakonická kancelář,“ sdělil hned na úvod ředitel Petr Tiefenböck.

V dalších minutách pak seznámil s webovými stránkami Autoturistu a kompletní nabídkou. Zajímavostí z jeho prezentace pak byla cestovní nabídka s názvem Návrat Čechů na Rujánu, která dle posledních zpráv začíná turisticky ožívat a navzdory chladnému Baltskému moři a ne úplně stabilnímu počasí by se mohla stát turistickým tahákem. Z dalších možností využití služeb Autoturistu pak zmínil zahraniční relaxační a lázeňské pobyty, ale i nabídku pro korporátní klientelu.

Petr KrčCK ATIS kdysi inicioval založení klubu desátníků pro cestovky působící více než deset let na trhu, po dalších deseti úspěšných letech zdá se jeho prodejní i propagační aktivita nepolevuje. Se svou prezentací vystoupil hned poté, tematicky se zaměřil na novinky z nabídky CK ATIS, destinace Maďarsko byla rozšířena o další kapacity a nově se v nabídce cestovky objevilo Rakousko. V následující několikaminutovce Petr Krč provedl prezentaci webu, některé slevové nabídky zájezdů zde v současné době CK ATIS poskytuje až ve výši 50 %. Pak už ale následoval sólo tanec pro Slovensko, postupně byly představeny stěžejní lokality, například Turčianské Teplice, Piešťany, Podhájská, Bardejovské lázně či Liptovský Ján. V některých kapacitách (Tatranská Štrba) je součástí hotelového komplexu také bazén a welness. Poslední, ale výraznou zajímavostí, která byla zmíněna, je speciální zájezd s názvem Dovolená v Tatrách jako tenkrát. „Účastníci zájezdu“ zde mají možnost se nechat přenést do dob minulých, kdy byly v rámci ROH organizovány podnikové pobyty. Programovou náplň pobytu tak představují například seznamovací a rozlučkový večírek, soutěže, výlety či rozcvičky. Vše probíhá v hotelech dýchajících atmosférou ROH.

101 CK Zemek, dalšího specialistu na Chorvatsko, nemohl uvést nikdo jiný než Petr Zemek. Nikoho nepřekvapilo, že představil katalog pro rok 2010 jako kompletní nabídku pobytových dovolených v Chorvatsku. „Naše zkušenost je taková, že klient přijde do kanceláře a zeptá se, co máme pěkného a levného. Jen zhruba deset procent klientů přijde a zeptá se, co máme pěkného a za slušný peníz,“ lakonicky shrnul zkušenosti z prodeje Zemek. V další části prezentace pak představil webové stránky chorvatskozababku.cz a chorvatskoexkluziv.cz. V nabídkovém katalogu kromě klasických destinací, které jsou k vidění i u jiných prodejců, 101 CK Zemek nabízí lahůdky typu pobytu v dominikánském klášteře na ostrově Bol. Závěrem proběhla ochutnávka istrijské rakije.

Andrea PapadopuluA protože Firo-Tour svoji původně plánovanou prezentaci „odpískal“, připravit se mohla Andrea PapadopuluCK Venus Trade and Tours, která letos rovněž slaví dvacáté výročí působení na trhu.

Kam s nimi? Své ano řeknou klientům celkem u třinácti destinací, které nabízí v hotelech pro náročnou klientelu. Pobyty je možné domluvit na Kypru, který je kombinací svěží přírody a relaxace spojené s golfem či turistikou. V nabídce je také welness. Mezi další destinace patří ostrovy Kréta, Korfu, Tasos či Peloponés, ubytování vždy v kvalitních čtyř- až pětihvězdičkových hotelech, na Peloponésu například Hotel Esteria či Paradise Lost, na Leptokarii Hotel Poseidon Palace, na Korfu pak Hotel Silver Beach a Pantokrator.

Sdružení Turistické známky představilo projekt propagace a zviditelnění turistických míst v ČR prostřednictvím pamětních medailonů. Koncepci tohoto projektu představila Iva Eršilová, která je zároveň jednatelkou CK ERLI. „V Česku je přes tisíc sedm set turistických míst, která byla zaznamenána a oznámkována,“ sdělila. Na internetových stránkách rovněž probíhá diskuse sběratelů těchto známek. „Protože turistických míst je v Česku tolik, další budou známkována již pouze na základě hlasování, které probíhá na internetu,“ doplnila. Na závěr dodala, že mezi dalšími zeměmi, kde turistické známky již fungují, je například Maďarsko.

N-YOJ!To nejlepší na závěr, perličkou, která výrazně oživila výkladový blok čtvrtečního programu, byla prezentace CK Školní zájezdy.

V přítomných seniorech ještě doznívala přednáška Petra Krče a jeho program Dovolená v Tatrách jako tenkrát, mladí ale měli jasno. Školní výlet do závodní zotavovny opravdu ne! CK Školní zájezdy nabídla pro kolektivy základních i středních škol celou řadu evropských, ale i zámořských destinací, na studijní pobyty je možné se vydat například do Velké Británie, Německa, Rakouska, Švýcarska, ale také do USA či Japonska, díky studentskému statusu jsou nabídnuty výrazné slevy jak kolektivu žáků, tak jejich doprovodu. Tečkou za prezentací se pak stalo dynamické vystoupení vyškovské taneční skupiny N-YOJ! (www.nyoj.tym.cz ), mimo jiné mistrů republiky ve streetdance. Spojení tanečních kreací, choreografie a výbušných pohybových prvků bylo u těchto školáků natolik zdařilé, že snad jen málokdo z firemního vedení by zaváhal pozvat je k účasti na firemním programu či oslavě. Vřele doporučuji, vyčleníte se z davu a vytvoříte event, na který vaši obchodní partneři nezapomenou!

15. ledna, pátek

Páteční dopolední blok odstartovala nabídka CK AntlováCA IBIS, specialistů na ostrovy Korsika, Sardinie, Ischia, Elba či Sicílie. Její tvůrci se ne-omezují pouze na tvorbu či prodej zájezdů, ale zajišťují také ubytování v bungalovech takřka po celé Evropě, letenky, prodej trajektových a autobusových jízdenek a další činnosti. Zajímavý mix nabídky pak ještě doplňuje možnost zakoupit okružní plavbu po celém světě. Samozřejmě představili katalog pro rok 2010, specialitou je katalog kempů, který tato společnost vydala, ubytování v daných destinacích je možné v mobilhomech, apartmánech či bungalovech. Následoval výčet vybavení jednotlivých ubytovacích kapacit a možností, které skýtají. Poté byla představena také nabídka „ostrovní pětky“, postupně byly zmíněny atraktivity a specifika jednotlivých ostrovů a předneseny možnosti zájezdů a poznávacích programů jak pro individuální klienty, tak pro skupiny. Závěrem také zazněly šance slevových možností při včasné platbě konkrétních nabídek.

S exotickou perličkou přišla CK AQUATRAVEL, konkrétně jeden z majitelů Jiří Hruška. Jihočeská cestovka rodinného typu ale nevzhlíží k nejbližším šumavským kopečkům, její obzory sahají mnohem dále. Co nabízí? Během více než hodinové prezentace si mohli diváci alespoň vizuálně či v představách procestovat například Bali, Indonésii, Karibik, Malajsii, Thajsko či Východní Timor. „Naše činnost ale nespadá pouze do oblasti cestovního ruchu, my se v Indonésii věnujeme celé řadě projektů, jednak jsou to projekty na záchranu korálových ostrovů, protože jednou ze specialit v naší nabídce je potápění, dále se podílíme na programu obnovování lesních porostů a záchraně indonéské zvěře. Pod svou správou dokonce máme malou zoo, kde jsme soustředili několik ohrožených druhů,“ uvedl Hruška.

Jak hledat zákazníky v době krize, přišel prozradit Petr KrčCK ATIS, autor jednoho z mála odborně laděných příspěvků. „Nijak. Žádného nehledejte, je to drahé,“ odpověděl si hned vzápětí. „Je prokázáno, že hledání nového zákazníka je 7x nákladnější než udržení si původního. Víte, proč ztrácíme 68 % našich zákazníků? Je to naší nedostatečnou péčí. Spokojenost zákazníka určuje míra rozdílu mezi očekáváním a realitou,“ citoval Krč marketingového odborníka Pavla Řehulku. „Zákazníky můžeme rozdělit do tří kategorií, nespokojený, spokojený a nadšený zákazník. A jaký je vůbec ideální zákazník? Je to ten, který si u nás nakoupí, opakovaně se k nám vrací, doporučí nás známým a nechodí ke konkurenci,“ uvedl Krč.

Pro velký úspěch, oživení, ale i jako symbolické odškodnění za malé technické komplikace z předešlého dne se přišla znovu uvést CK Školní zájezdy, a to včetně streetdancového tanečního souboru N-YOJ!, jehož taneční číslo bylo sice trochu jiné než to čtvrteční, jeho autorům však vyneslo podobné ovace.

Jan KuželPáteční přednáškový maraton zakončil Jan KuželCK America Tours, který spolu s Luďkem Chyským, šéfem provizního prodeje, přišel sdělit zkušenosti s fungováním bezvízového systému ESTA při cestách do USA.

„Přestože systém ESTA měl na začátku ze strany tisku poměrně dost reakcí, které měly vnutit potenciálním klientům názor, že ESTA není nic jiného než jiný druh víza, naštěstí praxe ukázala, že je to věc, která funguje naprosto bezvadně. Že máme bezvízový styk a potřebujeme pouze potvrzení, které dostanete po internetu během deseti sekund. Cestování do Spojených států se tak díky systému ESTA zvýšilo o 39 % jen za Českou republiku,“ sdělil Jan Kužel. Následovalo obšírnější seznámení s jednotlivými kroky při vyplňování formuláře až k jeho následnému odeslání.

16. ledna, sobota

Sobota už ale proběhla ve znamení laické veřejnosti, což se na veletrhu promítlo dvěma faktory. Výrazně přibylo návštěvníků, protože výrazně přibylo seniorů. První jev jistě mnozí hodnotili jako potěšující, ten druhý byl spíše spornějším závažím na miskách vah letošního ročníku veletrhu.

Slovensko – krajina, které rozumíte. Slovenská agentura pro cestovní ruch (SACR) se při sobotním ránu pěkně blýskla, rozcvičkou pro krajinu žaludeční byla ochutnávka jak bílého vína, tak tradičních korbáčiků či uzenin, kterými se ostatně prezentoval i stánek v pavilonu. Tam také prokřehlí důchodci i jiní zájemci mohli nabrat síly i misky kapustnice či zjistit, jak se připravuje pravý skalický trdelník.

Houslové trio G-StrinxPrezentaci Slovenska v rámci doprovodného programu znatelně vyladilo také dívčí houslové trio G – Strinx, které zapůsobilo zejména u pánské části obecenstva. V leckterém těle seniora spolu s kapustnicí a mohutnou tiskovou propagací na klíně jistě vyvolalo záchvěvy vřelého blaha. Dávné bratrské spojenectví bylo možné vycítit hned vzápětí, Slováci zvali nejen do četných lyžařských center, ale také do termálních lázní, k návštěvě památek UNESCO či přímo do hlavního města Bratislavy. Pozorný a hbitý posluchač pak mohl na závěr v soutěži vyhrát několik věcných cen.

Daniël HagenHolandsko? Na lodi! Daniël HagenCK Dutch Masters to po ranní exhibici srdečných sousedů neměl právě jednoduché, a byť s sebou neměl asistenta s bičem (ano, na slovenském stánku se i práskalo bičem, vrchol zručnosti bylo vyprásknutí chlebíčku z dlaně důchodcovy), zaujal především svým nekompromisním zaujetím, vášní pro věc a proklientským přístupem.

Specialisté na plavbu po holandských kanálech nabízejí několik úrovní služeb, ať už poradenství v oblasti vodní i klasické turistiky v Holandsku a Flandrech, teoretickou i praktickou část výuky plavby či přímo pronájem konkrétních lodí na danou akci. Jestliže po ranní částečně vinné prezentaci měli někteří z „pozůstalých“ pocit žaludků na vodě, Daniël Hagen je přesvědčil, že i „suchozemské krysy“ mohou být s Dutch Masters na vodě jako doma.

Radim KořiskaCK Kovotour Plus přišel seznámit především s krásami a přednostmi Černé Hory. „Černá Hora je destinací, kterou lze právem nazvat perlou Jadranu, skýtá mnoho možností turistického vyžití. Důležitým centrem je městečko Budva, a když před několika lety postihlo Černou Horu zemětřesení, Černohorci město kompletně opravili a nyní je turistickým skvostem. Další destinací, která se v naší nabídce rozhodně neztratí, je Albánie, která je pro české turisty velice neznámou zemí, ale my už asi třetí sezonu nabízíme do této destinace z Černé Hory fakultativní výlety, a kdokoli do Černé Hory přijede, chce Albánii vidět. Co se týče možností dopravy, jsou celkem tři, vlastní dopravou, busem, nebo letecky, a CK Kovotour Plus pracuje se všemi těmito variantami,“ sdělil manažer.

Sobota byla na kvalitní řečníky bohatá, velmi příjemně překvapil i Patrik Dekan, průvodce CK Periscope. Svým vystoupením názorně předvedl, nakolik se může lišit běžná produktová prezentace z úst manažera od kancelářského stolu a zaujatá přednáška průvodce, který si dané produkty vyzkoušel. Diváky přišel nadchnout pro Island, krajinu gejzírů, ledovců a pouští. „CK Periscope jako specialista na sever funguje již od roku 1993, soustředí se na Norsko, Island, pobaltské republiky nebo Rusko a Irsko. Tento rok je novinkou v produkci Periscopu, kdy jsme si řekli, že se zkusíme rozletět i dále do světa, a vytvořil se katalog destinací, jako jsou Kanada, Nový Zéland či Madeira.“ V následující necelé hodince se strhla prezentace plná zasvěcených komentářů a zaujetí, na LCD displeji se míhaly přírodní scenerie v různých ročních obdobích, Patrik Dekan postupně představil jak městské aglomerace Islandu, tak izolované pouštní či ledovcové oblasti. Během jeho prezentace neodešel nikdo z diváků.

17. ledna, neděle

Neděli otevřelo exotické Tahiti, prezentaci si připravila Kamila Pálová, zástupkyně společnosti Aigo Prague. Zmíněna byla letecká spojení na Tahiti, z Evropy je možné letět z Paříže či Říma, v obou případech přes Los Angeles, spojení existuje také ze Santiaga de Chile či z jihoaustralského Sydney. Pak už následoval ráj na zemi, a protože ve Francouzské Polynésii je soustředěno celkem 5 sousostroví a 118 ostrovů, vypíchnuty byly jen některé z nich, jmenovitě Tahiti (nádherné pláže, 18jamkový golfový resort) Bora Bora (romantický ostrov lásky), Huahine (japonské zahrady, nejlepší vlny pro surfaře), Raiatea (posvátné místo bohů, pohřebiště), ale i biosférická rezervace Maupiti či ostrov černých perel, Fakarava.

Dominikánský had, jak jste ho ještě neviděli Dominikánský had, jak jste ho ještě neviděli

Exotika pro vás, tak zněl leitmotiv programu Dominikánské republiky, která se – ať už její nápad vznikl jako reakce na úspěšné prezentace předchozích kolegů či přišel jako blesk z čistého nebe – přidala do bloku odvážlivců a svoji propagaci pojala jako názorný workshop, během něhož duo dominikánských tanečníků roztančilo polovinu sálu.

Patrik DekanCK Periscope byl poté vyzván, aby díky svému více než úspěšnému předchozímu dni proklepl Island až na kost a odtajnil potenciálním návštěvníkům další várku možných dobrodružství na tomto krásném ostrově. V závěru také proběhlo vyprávění z dílny CK Pangeo na téma „Hotelbusem do celého světa“, kdy se díky upraveným prostorám autobusů, které zároveň složí jako minihotely, účastníci zájezdu dostanou do Afriky či Jižní Ameriky a objevují tak krásy krajin lidskou rukou takřka nedotčených.

Text a foto: Jan Holý

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více