Icep Portugal ani po změně na postu manažerky, o kterém jsme informovali v minulém vydání, nepolevuje v úsilí propagovat u nás Portugalsko coby přívětivou turistickou destinaci. Důkazem budiž nedávný workshop, během kterého se zástupcům českých cestovních kanceláří představilo několik dodavatelů služeb z různých koutů Portugalska. Akce byla zaměřena především na oblasti kongresové a incentivní turistiky.
Workshop se uskutečnil 6. dubna v andel’s Hotel Prague a měl formu pracovní snídaně. V jejím úvodu účastníky krátce pozdravil obchodní rada portugalského velvyslanectví Pedro Patricio a poté si vzala slovo manažerka Icep Portugal Petra Coelho, která přiblížila Portugalsko a jeho turistický potenciál. Hlavním smyslem setkání ovšem bylo prezentovat českým cestovním kancelářím vybrané portugalské subjekty a pokusit se skloubit jejich zájmy. Účastníkům se nejprve ústy obchodního a marketingového manažera Pedra Ribeiropředstavila hotelová skupina Dom Pedro Hotels, provozující sedm zařízení o celkové kapacitě přes 3 tisíce lůžek. Čtyř a pětihvězdičkové hotely řetězce se nacházejí v Lisabonu, v oblasti Algarve a na Madeiře.
Z lisabonského regionu, konkrétně z městečka Estoril, přijel Manuel Guedes De Sousa, obchodní a marketingový ředitel hotelu Palácio Estoril Hotel & Golf. Tento luxusní přímořský hotel s více než sedmdesátiletou tradicí láká hosty nejen na přepych svých pokojů, ale také na vlastní kvalitní golfové hřiště. Další z portugalských účastníků, Joao Luis Moita, výkonný ředitel cestovní kanceláře Citur, seznámil posluchače s nabídkou tohoto podniku, který má pobočky na Algarve, v Lisabonu a v Portu. Cestovní kancelář se zaměřuje především na kongresovou a incentivní turistiku a její nabídka je vskutku bohatá. Nabídku Portugalska uzavřela Beatriz Almeida z incomingového oddělení azorské cestovní kanceláře Melo Travel. Nejprve představila každý z devíti Azorských ostrovů, přičemž se zaměřila na jejich přírodní potenciál, gastronomické zvláštnosti, možnosti ubytování a další oblasti. V závěru se posluchači dočkali prezentace vlastní nabídky této cestovní kanceláře.
Podzim je obdobím, kdy velká část cestovních kanceláří obnovuje své pojistky pro případ úpadku. Letos ovšem řada majitelů či manažerů těchto společností na nabídky pojistných ústavů teprve čeká. A s velkým napětím – nejenže meziročně dramaticky vzrostla...
Máloco se v posledních dvanácti měsících proměnilo tak jako cestovní ruch. Heslem dneška je on-line – do virtuálního prostředí se přesunula nejen naprostá většina rezervačních procesů či obchodních transakcí, ale také marketingové a komunikační aktivity. Svět neustále...
Ještě na konci léta to vypadalo, že se touto dobou budeme bavit o restartu cestovního ruchu v Česku, zvláště pak toho domácího. Vývoj posledních týdnů nasvědčuje tomu, že spíše než k restartu dochází nyní k boji o přežití. Z uplynulé letní...