Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism v rámci svého poslání koordinuje státní propagaci cestovního ruchu s aktivitami prováděnými podnikatelskými subjekty a rozvíjí střednědobou a aktuální strategii pro marketing produktů cestovního ruchu na domácím i zahraničním trhu. Základním cílem agentury CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice. Mezi hlavní úkoly propagace patří i spolupráce s regiony v České republice, angažovanost při vzniku přirozených oblastí cestovního ruchu, působení při jejich turistickém rozvoji a zatraktivnění.
Turistických regionů bylo v letech 1998–1999 v rámci rajonizace provedené agenturou CzechTourism v České republice vymezeno 15, v roce 2010 vešlo v platnost nové členění České republiky, kdy se rozdělení turistického potenciálu ČR opírá o 17 turistických regionů (viz obrázek 1) a 40 turistických oblastí.
Turistické regiony České republiky

Jednou z pravidelných akcí konaných v rámci podpory úspěšného řízení cestovního ruchu v regionech České republiky je již tradiční seminář Poznejte regiony ČR, který pořádá agentura CzechTourism ve spolupráci s turistickými regiony ČR. Letos probíhal již 11. ročník této u odborné veřejnosti oblíbené akce, která nesla název „Poznejte regiony České republiky 2015″ a představuje volný cyklus odborných seminářů pro odborníky v cestovním ruchu. Počínaje posledním únorovým týdnem až po poslední březnový týden probíhaly každý týden v hotelu Jalta na Václavském náměstí v Praze prezentace zástupců jednotlivých turistických regionů.
V rámci dvou dopoledních a dvou odpoledních přednáškových bloků se za mikrofonem konferenčního sálu v jednom z nejproslulejších pražských hotelů vystřídalo široké spektrum přednášejících – od zástupců jednotlivých krajských úřadů a místních samospráv až po projektové manažery organizací destinačního managementu a turistických oblastí, reprezentanty turistických informačních center a jednotlivých atraktivit v regionech (těch nejnavštěvovanějších, nejzajímavějších, nejnovějších, ale i nejstarších). Po prezentacích jednotlivých tematicky souvisejících bloků následoval prostor pro otázky zúčastněných, který se změnil ve velmi plodnou panelovou diskusi moderovanou jednou z přítomných zástupkyň agentury CzechTourism.
Předpokladem úspěšnosti při nabízení regionu na trhu cestovního ruchu je existence organizace destinačního managementu, na jejímž řízení by měli participovat místní samosprávy, zástupci místních podnikatelských subjektů a profesních sdružení, zástupci rezidentů a akademické obce apod. Přestože současné řízení cestovního ruchu v České republice dosud není na regionální ani lokální úrovni jednoznačně legislativně upraveno, je zjevné, že regiony si evidentně uvědomují význam destinačního managementu a předpoklady jeho úspěšného uplatňování a v rámci svých možností se maximálně snaží využívat svůj územní potenciál cestovního ruchu. Je zcela patrné, že organizace destinačního managementu chápou význam inovací v rozvoji cestovního ruchu a vliv emocí, inspirace, podpory a motivace lidí. Důkazem toho mohou být nově vzniklé turistické produkty, např. pumtrek v rekreačních lesích Podhůra na Hlinecku, budování Specialised Bike Resortu na Broumovsku, různé oblíbené soutěže pro děti i dospělé (např. geoquesting na Hlinecku, projekt Toulavý baťoh v Kladském Pomezí, Otevřete 13. komnatu v Polabí).
Oficiální webové turistické portály krajů v České republice
Jednotlivé destinace si zároveň uvědomují stoupající význam moderních technologií v sektoru cestovního ruchu, a tak nejenže již mají kvalitní prezentace na interaktivních webových stránkách (viz tabulku 1), ale prezentují se zároveň na sociálních sítích a mnohé hry a soutěže jsou uskutečňovány za pomoci GPS (např. rozšíření geolokační hry MUNZEE na Hradecku) a jiné.