Pražská restaurace Azteca mění image

Mexická restaurace Azteca, jejíž pohostinnosti lze využít v Říční ulici na pražském Újezdě, rázně mění svůj koncept. Její latinskoamerický ráz se v brzké době přetransformuje do podoby tradiční staročeské restaurace se vším, co k takovému podniku patří. Chystaný projekt a důvody jeho vzniku nám přiblížil spolumajitel restaurace Martin Tulpa.

Jakou tvář nastaví zákazníkům nová koncepce restaurace Azteca?

Martin Tulpa Věřím, že ještě příjemnější než doposud. Mexický charakter naší restaurace chceme přetvořit do stylu klasické české restaurace s puncem staré Prahy. Důvod těchto změn je jednoduchý. Chceme tímto způsobem přilákat a oslovit klientelu přijíždějící k nám v rámci organizovaného cestovního ruchu, která po letech opět silněji zatoužila po tradiční české kuchyni. Kromě cestovních kanceláří a jejich zákazníků dokážeme, díky kapacitě zhruba 100 míst, uspokojit rovněž naše standardní privátní klienty. I z tohoto důvodu zůstane na jídelním lístku část mexického menu, ovšem gros bude stát na moderní české kuchyni, kterou budeme dělat tradičním způsobem, tzn. bez použití polotovarů. Půjde o tzv. „staré vaření“, což je v současné době trend, ke kterému se všichni pomalu vracejí. Jídlo je totiž díky těmto postupům daleko chutnější.

Že by comeback českého kulinářského umění?

Zdá se. Lidé už začínají být unavení z toho, že strava v restauracích chutná všude stejně. A toho my chceme využít. Zareagovali jsme na aktuální vývoj cestovního ruchu, kdy tradice jsou opět na vzestupu a český kulinářský um se znovu stává turistickým magnetem. Dokonce i čeští strávníci se rádi vrací ke kořenům a častěji vyhledávají echt česká jídla. Je znát, že kosmopolitní kuchyně, která od 90. let zaznamenala obrovský boom, má největší slávu za sebou – podnikům se prodražuje a zákazníků ubývá.

Jaké tedy chystáte menu?

Ze studených předkrmů by se měl na novém menu objevit například roastbeef, standardní české polévky jako je dršťková, určitě v něm najdete také čerstvou zvěřinu, která je dnes dostupná i mimo sezonu. Samozřejmostí jsou typicky české omáčky, jako je svíčková nebo guláš, avšak tyto pokrmy budeme připravovat jen zřídka. Zákazníkům chceme nabídnout i jiné typické speciality, jako jsou například husí játra v sádle, škvarkové placky nebo uzený úhoř. Pokud jde o nápoje, kromě Krušovického piva vám dnes podáme i Plzeňský prazdroj, typický symbol české gastronomie, a nepřeberné množství kvalitních moravských vín. Na stálém menu zůstane rovněž několik mexických pokrmů. Každý den se bude připravovat speciální polední menu. Chceme jednoznačně vařit z čerstvých, sezonních surovin, a být součástí jasného gastronomického trendu, který hlásá – čím méně surovin, tím menší šance, že se něco zkazí. Touto politikou šetříme náklady a zároveň zaručujeme maximální čerstvost a chuťovou dokonalost ingrediencí.

Jakým způsobem chcete novou image restaurace propagovat?

 Výhodou je, že jsme dlouho vlastnili a poté prodali podnik, jenž byl čistě specializován právě na tradiční českou kuchyni. Naše původní klientela, kterou jsme si drželi po několik let a která s námi byla očividně spokojená, se nás snaží znovu kontaktovat. To je velká motivace a také jeden z důvodů, proč chceme restauraci Azteca změnit. Máme s provozem tohoto typu zařízení letité zkušenosti a vazby na staré obchodní partnery jsou stále živé. Klasická kampaň pak proběhne formou prezentací v tisku a reklamy v rádiích. Zdůraznit chceme zejména velmi kulantní, nepředraženou cenu piva, čímž se mimo jiných záležitostí budeme výrazně lišit od konkurence. Výběr rádiových stanic zatím zvažujeme; každopádně bychom rádi zacílili na posluchače – potenciální klienty. K propagaci a dobrému jménu restaurace jistě poslouží také náš věrnostní program.

Podle toho, co jsem zatím slyšel, usuzuji, že název „Azteca“ asi dlouho nevydrží?

Máte pravdu. Nová restaurace se bude jmenovat Stará prádelna, čistě podle její lokalizace, protože hned vedle nás sídlí divadlo Na prádle. Název Azteca ustoupí do pozadí, bude podružný a časem vymizí.

Kdy hodláte Starou prádelnu otevřít a kolik zaměstnanců se bude na novém projektu podílet?

Projekt bychom chtěli nastartovat nejpozději začátkem února. Rekonstrukce jsou již v běhu, měníme venkovní design a interiérové změny budou jen lehčího charakteru. Nepůjde o radikální stavební úpravy, měnit se bude především mobiliář a vnitřní architektonická podoba. O provoz se bude starat řádově 20 členů personálu. Počet zaměstnanců bude ovšem kolísat v závislosti na dalších, například cateringových službách, které umíme taktéž zařídit. Catering mimochodem dodáváme mimo jiné na Úřad vlády, což bezesporu vypovídá o naší nadstandardní gastronomické kvalitě.

Čím dalším chcete nalákat cestovní kanceláře a jejich klienty?

Například již zmiňovanou kapacitou. Sto míst, to jsou dva autobusy turistů, které dokážeme obsloužit. Dále je to organizace různých večírků, firemních setkání nebo party, ke kterým jsme schopni zajistit adekvátní program a další doprovodné služby s tím spojené. Stoprocentním lákadlem pro zahraniční návštěvníky jsou rozmanité hudební večery, které navozují atmosféru staré Prahy. Oblíbená jsou především vystoupení harmonikářů nebo flašinetářů ve stylu kapely „Šlapeto“. V metropoli je v současné době velmi málo restaurací, které jsou schopny tyto akce zrealizovat. Velkou devízou je rovněž naše lokalizace. Restaurace se nachází v klidné postranní ulici, kde nejezdí tramvaje, pár kroků od romantické Kampy a kostela Panny Marie Vítězné, který je houfně turisticky vyhledávaný díky tamější sošce Pražského Jezulátka. Na dolní stanici petřínské lanovky je to od nás coby kamenem dohodil a malebné Malostranské náměstí je také nedaleko. Restaurace Stará prádelna bude zkrátka ideální zastávkou při toulkách po nejvýznamnějších pražských pamětihodnostech.

Text: Jan Pomykal
Foto: restaurace Azteca

www.azteca.cz 

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více