Česká republika přitahuje pozornost nejen „stověžatou“ Prahou, památkami UNESCO, hrady, zámky, unikátními lázeňskými zařízeními a nejrůznějšími možnostmi pro strávení aktivní dovolené. Rovněž výborné české pivo a tradiční kuchyně mají své věrné příznivce. Gastronomické slavnosti se konají nejen v České republice, ale patří i k žádaným „vývozním artiklům“. Jedním z příkladů se stal zářijový český pivní festival ve Frankfurtu nad Mohanem, který v rámci propagace národního produktu „Ochutnejte Českou republiku“ podpořilo i německé zastoupení agentury CzechTourism.
Přímo v centru finanční metropole Evropy na prestižním náměstí Rossmarkt fungovala 11.–18. září obrovská česká restaurace pro 650 lidí s bohatým výběrem nejrůznějších gastronomických specialit. Návštěvníci mohli ochutnat z deseti druhů piva, převážně regionálních značek, které nejsou v Německu ještě příliš známé, ale chutí a kvalitou ani v nejmenším nezaostávají za světoznámými velikány. Příchozí tak měli jedinečnou možnost srovnat věhlasné černé pivo z Krušovic s Démonem z Vysokého Chlumce, Rychtářem z Hlinska nebo Ježkem z Jihlavy. Bohatý výběr pivního moku doplňovala Švejkova restaurace s nabídkou tradičních českých jídel zahrnujících např. bramboračku, krkovičku, domácí guláš nebo svíčkovou. K příjemné pohodě hrála staročeská hospodská muzika a o dobrou náladu všech přítomných se svým neopakovatelným šarmem postaral samotný dobrý voják Švejk. Nezapomnělo se ani na potenciální zájemce o cesty do České republiky. Pro ně přichystalo německé zastoupení agentury CzechTourism širokou škálu propagačních materiálů doplněných atraktivními turistickými dekoracemi. Potěšitelným zjištěním bylo, že se návštěvníci zajímali nejen o obecné informace o naší zemi, ale měli i konkrétní dotazy k jednotlivým regionům a poptávky k cestám do ČR. Pochvalné ohlasy sklidila také gastronomická prezentace pro cestovní kanceláře.
Podle slov ředitele společnosti Český pivní festival Jana Hübnera se premiéra festivalu v Německu setkala s obrovským úspěchem: „S výsledkem českého pivního festivalu jsme velice spokojeni. Pro příští rok plánujeme akci ve Frankfurtu nad Mohanem zopakovat, a rádi bychom rozšířili tento koncept i na další německá města.“ Český pivní festival ve Frankfurtu nad Mohanem se konal v rámci 20letého výročí partnerství měst Praha–Frankfurt pod patronací Velvyslanectví ČR v Berlíně a Honorárního konzulátu SR ve Frankfurtu nad Mohanem.
Text: Mgr. Miroslav Rončák,
CzechTourism Deutschland
Česko zvýšilo svoji prestiž na německém trhu
Česká republika posiluje svoji pozici na německém turistickém trhu. Dokladem toho se stalo roční zasedání národních turistických centrál Corps Touristique, které proběhlo druhý týden v září ve Frankfurtu nad Mohanem. Ze 78 členů této organizace byl do sedmičlenného předsednictva zvolen i zástupce České republiky, ředitel zastoupení CzechTourism Deutschland Miroslav Rončák.
Česká republika tak bude mít na nejbližší dva roky jeden z rozhodujících hlasů mezi národními turistickými centrálami. Stane se tak poprvé za dobu fungování agentury v Německu a zařadí se po bok zemí, jako jsou Španělsko, Švýcarsko nebo Řecko. Německo je pro většinu přítomných národních turistických centrál stěžejním teritoriem, neboť zdejší turisté se pyšní titulem „mistrů světa v cestování“. Český zástupce byl v takové konkurenci vybrán nejvyšším počtem hlasů, k čemuž dle slov ředitele zastoupení Miroslava Rončáka přispělo založení hlavního marketingového ústředí v centru turistického businessu ve Frankfurtu nad Mohanem a aktivita CzechTourism Deutschland: „Jednalo se o správné strategické rozhodnutí. Vzájemná spolupráce s touroperátory a novináři se nám mnohonásobně zvýšila, výrazně vzrostlo také povědomí o České centrále cestovního ruchu na západě Německa. Bereme to jako ocenění naší práce.“
Německé zastoupení zmíněné agentury se v první polovině letošního roku podílelo na 40 akcích, v rámci kterých se např. zúčastnilo více než deseti celoněmeckých veletrhů, podpořilo intenzivní mediální kampaně v televizi, rozhlasu a na internetu nebo zorganizovalo rozsáhlou road show s německými touroperátory za účasti českých regionů. Aktuální novinkou je realizace populárního katalogu „Kommen Sie nach Tschechien“, tematického průvodce pro cestování do České republiky, který vychází v těchto dnech v nákladu 15 000 výtisků.
-CzT-
-
odborný asistent Katedry rekreologie FTK UP v Olomouci a regionální ředitel TCI Research
Všechny moje články