Premium Outlet Prague Airport (POP) přichází s novinkami z oblasti zábavy, které návštěvníkům zpříjemní nákupy. Nabízí rovněž speciální balíčky pro cestovní kanceláře a další partnery.
 |
 |
V prostorách outletového centra v Tuchoměřicích v těsné blízkosti Letiště Václava Havla Praha se 24. července otevře zbrusu nová atrakce – virtuální hra Dinosauři VR. „Díky této hře, která představuje absolutní špičku v této oblasti, se ocitnete 80 milionů let zpět v pravěkém světě, kde se setkáte tváří v tvář s ikonickými dinosaury,“ láká Otto Jerman, Tourism & Entertainment Manager zmiňovaného outletového centra. Kombinace nejnovější technologie virtuální reality s pohybem ve skutečném světě vtáhne hráče do dění, a zároveň mu nechává možnost volného pohybu v prostoru díky batohu s počítačem, který je propojen s virtuálními brýlemi vytvářejícími fiktivní svět. „Tenhle multismyslový projekt se nachází na rozloze více než 200 metrů čtverečních a může se ho zúčastnit jednotlivec od 8 let nebo skupina až 4 osob. Společně se pak všichni vydají na unikátní cestu do druhohor a pokusí se vypátrat legendární druh dinosaura, o kterém se i vědci celá desetiletí dohadují, jak asi vypadal,“ vysvětluje Jerman.

Hra Dinosauři VR je ale podle Jermana jen předzvěstí toho, co POP pro své návštěvníky připravuje. Příští rok bude v prostorách centra otevřeno interaktivní muzeum Dinosauria, v němž budou moci návštěvníci obdivovat na ploše 3 000 m2 pět zkamenělých koster několika druhů pravěkých ještěrů. Podobná expozice již byla instalována také v Dubaji, tuchoměřický projekt ale bude největší svého druhu na světě.
Další novinkou POP je krytá interaktivní vyhlídková terasa. Na ní si mohou hosté vychutnat nejen občerstvení, ale také výhled na letadla přistávající na hlavní ranvej ruzyňského letiště. A co víc, díky obří obrazovce mají v reálném čase přehled o příletech a odletech, přičemž u přistávajících letadel mohou vyslechnout komunikaci mezi piloty a dispečery letového provozu. Na obrazovku se promítají také detailní informace o zajímavých přistávajících letadlech.

Ke stávajícím projektům, kterým vévodí Engine Classic Cars Gallery, tedy soukromá a volně přístupná sbírka dvou stovek klasických automobilů, a žhavým novinkám přibudou v příštích letech další atraktivní počiny. Příští rok by měl první návštěvníky přivítat zábavní komplex Majaland cílící na rodiny s dětmi od 4 do 12 let, v roce 2023 pak bude v sousedství centra otevřen hotel s rozsáhlými konferenčními prostory. „Naší misí je dokončit přerod Premium Outlet Prague Airport z nejkrásnějšího nákupního centra v České republice v nejlepší outletové a zážitkové centrum,“ komentuje současné dění a ambiciózní plány ředitel POP Tomáš Duroň, podle kterého je hlavním trendem v outletovém byznysu začleňování emocí.

Hlavním posláním POP ale jsou a vždy budou výhodné nákupy. Ty mohou návštěvníci realizovat v sedmi desítkách obchodů, v kterých mají na výběr z více než 200 prémiových značek. Zboží přitom pořídí s 30-70% slevou oproti klasickým obchodům. V loňském roce přivítalo POP asi milion návštěvníků, přičemž výnosy meziročně vzrostly asi o čtvrtinu. Průměrná útrata návštěvníka byla 40 eur, což Duroň označil za „velice slušnou částku“. U hostů z mimounijních států byla průměrná výše útraty dokonce 190 eur. Většinu zákazníků POP představují tuzemci, průběžně se ale v posledních letech zvyšoval i počet cizinců, a to i díky řadě novinek, s kterými současné vedení centra v uplynulých měsících přišlo. Řeč je třeba o bezplatném shuttle-busu, který jednou za hodinu spojuje POP s letištěm a se stanicí metra Bořislavka, nebo o chystaných balíčcích služeb, které centrum předloží návštěvníkům metropole prostřednictvím cestovních kanceláří, hotelů a dalších partnerů (pochopitelně za zajímavé provize). „Až se turisté do Prahy vrátí, chceme jim nabídnout to, co nikdo jiný nemůže,“ plánuje Tomáš Duroň.
Foto: -pmu-