Příjem z rekreačního poplatku stoupl na jihu Čech na 37,5 milionu

Příjem z rekreačního a lázeňského poplatku v Jihočeském kraji se loni meziročně zvýšil o 11,6 procenta na 37,5 milionu korun. Příjmy z ubytovacího poplatku stouply o 1,5 milionu na 16 milionů korun. Padesát procent nárůstu poplatků kraje zaznamenala turistická destinace Českobudějovicko – Hlubocko, kde byl rekordní výběr ubytovacích poplatků a nejvyšší návštěvnost na sociálních sítích v rámci jihočeských destinací. ČTK to řekl Tomáš Polanský z destinace Českobudějovicko – Hlubocko. V Jihočeském kraji se loni ubytovalo 1,57 milionu turistů, což je přibližně o 120.000 více než v roce 2016.

Obec Holašovice nedaleko Českých Budějovic

Projekt destinačních společností spustila před dvěma lety Jihočeská centrála cestovního ruchu. Podle Polanského loni přinesly přímé poplatky do městských pokladen téměř dvojnásobek oproti minulému roku. V destinaci Českobudějovicko – Hlubocko vzrostla vybraná částka za ubytovací poplatek meziročně o 33 procent na 2,67 milionu Kč a příjem z rekreačního a lázeňského poplatku stoupl o 74 procent na čtyři miliony korun.

„Pokud vezmeme v úvahu, že se v Jihočeském kraji vybralo loni na rekreačních poplatcích o čtyři miliony více, tak nás těší, že právě naše destinace zaznamenala loni 50 procent nárůstu celého kraje,“ řekl předseda destinačního managementu David Šťastný.

Destinace si určila pětiletý plán cílů a už nyní většinu ukazatelů překonala o desítky procent. Mezi hodnotící kritéria patří především ubytovací a rekreační poplatky, rozpočet oblastí a vytíženost ubytování. Součástí je i počet kulturních akcí a událostí. Větší dosah zajišťují také sociální sítě. Destinace Českobudějovicko – Hlubocko patří podle Šťastného k nejvíce rostoucím oblastem v online prezentaci, její propagaci loni zaznamenalo na facebooku přes 11 milionů lidí.

Z ubytovacích zařízení měl například hotel Zvon na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. loni průměrnou roční vytíženost 94,1 procenta. „Je vidět, že celá oblast Budějovicka se začíná prosazovat v online světě cestovního ruchu a dostávat se do podvědomí turistů, což je vidět nejen v obsazenosti hotelů, ale také ve výběru ubytovacích a rekreačních poplatků,“ uvedl ředitel hotelu Zvon Petr Šalda.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více