Příjezdy zahraničních turistů vzrostly o 10 procent

Do hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) v Česku přijelo za první tři čtvrtletí celkem 7,8 milionu zahraničních turistů, což bylo o 10 procent více než ve stejném období předchozího roku. Vyplývá to z dat, která v listopadu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

„Nárůst příjezdu zahraničních i domácích turistů v regionech České republiky je potěšující. Zvýšení zájmu o méně turisticky exponovaná místa bude propagovat mimo jiné program Ambasador, v jehož rámci budou slavné osobnosti, jejichž jména rezonují na zahraničních trzích, zvát do svého rodiště,“ uvádí ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Největší nárůst zaznamenaly statistiky u turistů z Číny (+44 %), Ruska (+41%) a Korejské republiky (+31 %). Dvouciferný meziroční nárůst si dále připsaly Nizozemsko, Izrael, Taiwan, Švédsko a Ukrajina. Rostly také příjezdy ze sousedních zemí a většiny dalších evropských i zámořských trhů.

Tab.: Příjezdy z TOP 20 zdrojových trhů v 1.–3. čtvrtletí 2017

  Počet
hostů
Procentní
podíl
Průměrná doba
pobytu ve dnech
Počet
přenocování
Procentní
podíl
Meziroční
změna
Zahraniční hosté
celkem
7 807 337 100,0 % 3,6 20 263 456 100,0 % 10,0 %
Německo 1 491 241 19,1 % 3,9 4 393 014 21,7 % 5,1 %
Slovensko 524 419 6,7 % 3,1 1 084 165 5,4 % 7,7 %
Polsko 484 684 6,2 % 3,1 1 016 774 5,0 % 9,2 %
USA 427 403 5,5 % 3,4 1 041 911 5,1 % 5,9 %
Rusko 406 658 5,2 % 5,7 1 921 100 9,5 % 40,8 %
Čína 386 124 4,9 % 2,5 585 478 2,9 % 44,2 %
Spoj. král. V. Británie
a Sever. Irska
347 125 4,4 % 3,5 878 976 4,3 % -1,4 %
Jižní Korea 329 817 4,2 % 2,6 511 368 2,5 % 31,0 %
Itálie 296 937 3,8 % 3,8 823 910 4,1 % 6,8 %
Francie 221 143 2,8 % 3,5 544 735 2,7 % 6,0 %
Rakousko 214 059 2,7 % 3,0 426 128 2,1 % 2,7 %
Nizozemsko 196 908 2,5 % 4,1 604 292 3,0 % 11,3 %
Španělsko 191 247 2,4 % 3,8 535 742 2,6 % 3,0 %
Ostatní
asijské země
188 279 2,4 % 3,7 510 199 2,5 % 10,4 %
Izrael 140 759 1,8 % 4,9 544 811 2,7 % 12,1 %
Maďarsko 120 100 1,5 % 3,1 248 216 1,2 % 4,4 %
Taiwan 118 365 1,5 % 2,5 182 565 0,9 % 10,5 %
Švédsko 115 080 1,5 % 3,6 301 474 1,5 % 18,2 %
Ukrajina 105 535 1,4 % 3,7 288 420 1,4 % 21,0 %
Ostatní
evropské země
94 264 1,2 % 3,6 246 443 1,2 % 0,4 %

Zdroj: ČSÚ

Českých turistů přijelo za první tři kvartály roku 2017 do hromadných ubytovacích zařízení celkem 8 milionů, což představuje meziroční nárůst o 9,4 procenta.

K rostoucímu počtu příjezdů přispěly také marketingové aktivity agentury CzechTourism. Nárůst čínských turistů do dalšího období podpoří otevření nové linky Praha–Sian. Agentura připravila rozšířené marketingové aktivity také pro Indii – rostoucí trh s vysokým potenciálem pro incoming, který za první tři čtvrtletí roku 2017 vykázal meziroční nárůst o 25,4% – i Izrael a teritorium GCC.

„Dvacetiprocentní nárůst turistů ze Spojených arabských emirátů potvrzuje naši predikci o významu tohoto trhu do budoucna. Turisté z tohoto trhu, kteří slyší na nabídku lázeňství a tzv. ‚medical turismu‘, vyhledávají v České republice i přírodu a památky, což kombinují s nákupy luxusního zboží,“ komentuje ředitelka zahraničních zastoupení agentury CzechTourism Klára Vysloužilová. Regiony České republiky jsou silně propagovány mimo jiné na jihokorejském trhu, ale i v rámci tzv. „blízkých trhů“, tedy např. v sousedních zemích.

Nárůst zaznamenaly i evropské trhy, pro švédské turisty se dokonce Česká republika stala top trendy destinací, kdy je patrný odklon Švédů od dovolené na pláži k městskému turismu. „Nizozemci aktuálně hledají levnější alternativu k oblíbenému Španělsku a Francii, kterou Česká republika určitě je. Významnou roli hraje také bezpečnost, a to především pro rodiny s dětmi. Česká republika je u Nizozemců oblíbená především díky přírodě, příležitostem k aktivní dovolené v zimě i létě (hory, kempink) a samozřejmě cenovou dostupností. Navíc mají Holanďané stále větší povědomí o stále se zlepšující kvalitě služeb,“ dodává ředitelka zahraničního zastoupení pro Benelux Petra Koorn Palečková.

„Do vývoje příjezdového cestovního ruchu se během prvních tří čtvrtletí roku promítla řada ekonomických i politických faktorů. Významnou roli sehrála bezpečnostní problematika, kdy Česko dokázalo marketingově využít image bezpečné turistické destinace. Projevila se také konsolidace ruského trhu, který se po krizi v důsledku sankcí a propadu rublu vrací ke svým dřívějším hodnotám. Z politických faktorů významně ovlivnilo cestovní ruch především prohlubování politických a hospodářských vztahů s Čínou, pro kterou se Česko stává velmi atraktivní destinací,“ komentuje výsledky ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism Markéta Vogelová.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více