Příručka AHR ČR poradí, jak na čínské klienty

Co vlastně těm Číňanům nabídnout? České speciality, nebo kung-pao? A chtějí v koupelně sprchu, nebo radši vanu? Tyto a mnohé další otázky si musí umět zodpovědět každý hoteliér a restauratér, který chce uspět u náročné čínské klientely.

 Jak na květnové COTakhle snídani, věnované specifikům čínských turistů, konstatoval prezident Asociace hotelů a restaurací ČR Václav Stárek, u každé klientely by měl personál mít představu o její kultuře, zvycích a nárocích. I proto vydala asociace ve spolupráci s Vysokou školou hotelovou pro své členy příručku Specifika čínské klientely v hotelech a restauracích České republiky. Čtenáři se v materiálu seznámí například se základy čínské kultury a jejími projevy v obchodním jednání; klíčová část je ale věnována specifickým nárokům čínských hostů na ubytovací služby. „V příručce se dozvíte řadu zajímavostí – například to, proč čínští hosté nechtějí bydlet ve čtvrtém patře a v pokojích se čtyřkou v čísle, případně proč nevyhledávají rohové pokoje,“ uvedl Stárek a dodal, že i podobné detaily musejí provozovatelé hotelů a restaurací znát, pokud chtějí být na trhu úspěšní. V příručce čtenáři najdou i návrh některých informačních tabulek či dotazníků pro čínské klienty.

Samostatná kapitola je věnována gastronomickým nárokům čínských turistů. Informace obsažené v uvedené brožuře se podle prezidenta Asociace kuchařů a cukrářů ČR Miroslava Kubce plně shodují s jeho zkušenostmi s čínskou klientelou. Ty mimo jiné hovoří o tom, že Číňané rádi ochutnávají kuchyni navštěvovaných zemí. „Číňané velmi rádi ochutnávají českou kuchyni, proto se jim ji snažíme nabízet. Je pravda, že se snažíme přizpůsobovat čínským zvyklostem, tedy některé chody jsou na stoly zakládány ve větším množství a je využívána otočná podložka, díky které mohou stolovníci ochutnat vše, co je na stole,“ řekl například Kubec a specificky se zmínil o snídaních – v nabídce pro čínské hosty by podle něj neměly chybět nudle a kondži, tedy na české poměry převařená rýže, resp. rýžová kaše. „Pokud Číňané u snídaně najdou kondži, máte vyhráno, protože zjistí, že znáte něco z jejich kultury a že se snažíte pro ně něco udělat,“ řekl doslova Kubec.

Příručka je k dispozici všem členům asociace v elektronické podobě na webu asociace. Václav Stárek naznačil, že se jedná o živý materiál, který se v budoucnu na základě přibývajících zkušeností s čínskou klientelou rozšíří o další poznatky.

Foto: -pmu-

foto
Petr Manuel UlrychC.O.T. media
šéfredaktor COT business a iCOT.cz
petr.ulrych@cot.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky COTakhle snídani

Foto: Shutterstock.com

Chybí kapacity na pojištění insolvence, řada cestovek skončí. Hrozí ústavní žaloby?

Podzim je obdobím, kdy velká část cestovních kanceláří obnovuje své pojistky pro případ úpadku. Letos ovšem řada majitelů či manažerů těchto společností na nabídky pojistných ústavů teprve čeká. A s velkým napětím – nejenže meziročně dramaticky vzrostla...

Číst více

COT – Celý o turismu přechází do světa jedniček a nul

Máloco se v posledních dvanácti měsících proměnilo tak jako cestovní ruch. Heslem dneška je on-line – do virtuálního prostředí se přesunula nejen naprostá většina rezervačních procesů či obchodních transakcí, ale také marketingové a komunikační aktivity. Svět neustále...

Číst více
Foto: -pmu-

Turismus v Česku: Co nás krize naučila?

Ještě na konci léta to vypadalo, že se touto dobou budeme bavit o restartu cestovního ruchu v Česku, zvláště pak toho domácího. Vývoj posledních týdnů nasvědčuje tomu, že spíše než k restartu dochází nyní k boji o přežití. Z uplynulé letní...

Číst více