Po sérii úspěšných prezentací českých lázeňských subjektů se v kanceláři CzechTourism Berlín na Checkpoint Charlie představují české regiony. Prvním z řady se stal Ústecký kraj, který dokázal mimořádně zaujmout berlínské publikum. Na tuto úspěšnou prezentaci navázala v květnu jižní a východní Morava, na tento měsíc je naplánováno představení Královéhradeckého kraje.
Ústecký kraj nasadil laťku vysoko
Imageové články v prestižních novinách, výrazná reklama na jednom z nejviditelnějších míst Berlína a především výborná spolupráce a příprava zástupců Ústeckého kraje a berlínského zastoupení agentury CzechTourism přispěly k mimořádnému úspěchu premiérové části seriálu prezentací českých regionů na Checkpoint Charlie.
Již od prvních dnů prezentace putovaly do kanceláře CzechTourism Berlín zástupy zájemců o tento unikátní region hraničící se spolkovou zemí Sasko. Návštěvníci se mohli dozvědět mnoho nového o možnostech pěší a cykloturistiky, ubytování v Ústí nad Labem a Děčíně, dálnici spojující Drážďany s Prahou, plánovaných cestách lodí z Ústí nad Labem do Roudnice nebo o pohádkové zemi Narnia v Českém Švýcarsku. Kvalitní tištěné propagační materiály doplňoval poutavý film lákající k návštěvě Ústeckého kraje. Zájemci měli příležitost ochutnat ústecké pivo Zlatopramen, víno z Žernosek nebo lahodné místní koláčky. Nechyběla samozřejmě ani soutěž o víkendový pobyt v Best Western hotel Vladimír v Ústí nad Labem.
V rámci prezentace došlo nejen k získání individuálních klientů plánujících dovolenou v Ústeckém kraji, ale i k navázání nových kontaktů s berlínskými cestovními kancelářemi. Místní touroperátory zaujaly především aktivní turistika v Českém Švýcarsku, sportovní tréninkové pobyty nebo cesty lodí po Labi. Úspěšný hollywoodský velkofilm o království Narnia, který se natáčel v malebné oblasti Labských pískovců a má spojitost i s italským regionem Umbria, přivedl ředitelku italské centrály cestovního ruchu v Berlíně na myšlenku partnerství a společných prezentací obou regionů. Degustace místních specialit nejenom zpříjemnila danou akci, ale probudila zájem i u některých místních prodejců, kteří uvažují o návštěvě kraje a případném jednání o dovozu českého vína do Německa. Prezentaci Ústeckého kraje, kterou za prvních pět dnů navštívilo více než 250 individuálních turistů, zástupců cestovních kanceláří a velvyslanectví, si nenechal ujít ani honorární konzul České republiky v Hamburku Peter Boue, který se pochvalně vyjadřoval o stále se lepšící kvalitě nabídky Ústeckého kraje.
O Ústecký kraj je v Berlíně zájem, takový poznatek si odvezli zástupci města a kraje po skončení své týdenní dubnové prezentace. Již teď připravuje kraj opakování podobné akce v rozšířené podobě na příští rok. Příznivci České republiky ale ani nyní nepřijdou zkrátka. Ve spolupráci s berlínským zastoupením agentury CzechTourism se zde v květnu představila jižní a východní Morava a tento měsíc proběhne prezentace Královéhradeckého kraje.
Rovněž jih a východ Moravy sklidily úspěch
Projekt České regiony na Checkpoint Charlie pokračuje dalšími prezentacemi. V květnu se Berlíňanům představila jižní a východní Morava. Pro návštěvníky prezentace připravily zástupkyně jihomoravské a východomoravské centrály cestovního ruchu širokou škálu turistických nabídek, videoprezentaci, soutěž o víkendový pobyt v hotelu Dům Bedřicha Smetany v lázních Luhačovice, valašské frgály, domácí škvarky, slivovici a víno.
Cílená reklama v Berliner Zeitung, Berliner Kurier a Oranienburger General Anzeiger, výrazné a lákavé dekorace s motivy hlavních hitů jižní a východní Moravy – památek UNESCO, Moravského krasu, bitvy u Slavkova, Automotodromu Brno, lázeňství a cykloturistiky, přímo vybízely k návštěvě těchto krajů vína a slivovice, lidových tradic a především usměvavých a pohostinných lidí.
|
Vzhledem k tomu, že se oba regiony nacházejí relativně dál od německých hranic, jednalo se spíše o imageovou prezentaci, jejímž cílem bylo seznámení s širokými turistickými možnostmi a poskytnutí motivace k cestám budoucím. Jižní a východní Morava oslovila nejenom své příznivce, ale rozmanitá nabídka zaujala i ty, co původně přišli do kanceláře CzechTourism Berlín s dotazem na jiné české regiony. Nechyběli ani zástupci cestovních kanceláří projevující především zájem o léčení v lázních Luhačovice, vinnou turistiku a Grand Prix v Brně. Projekt podpořil oznámením, celostránkovou reportáží a soutěží o víkendový pobyt v hotelu International Brno i Prager Zeitung, týdeník zaměřený na německy mluvící publikum.
Uvedená prezentace potvrdila turistický potenciál jižní a východní Moravy v Německu. Pro zvýšení počtu turistů je však potřeba trvalé přítomnosti na tomto trhu, jeho oslovování a rozvíjení specifických produktů šitých na míru místní veřejnosti. Další z možných aktivit by mohly být individuální poznávací cesty vybraných německých novinářů na jižní a východní Moravu a speciální číslo zaměřené na moravské regiony v jednom z prestižních turistických časopisů.
S nabídkou jižní a východní Moravy se mohli Berlíňané seznámit do konce května. V červnu prezentace českých regionů v kanceláři CzechTourism Berlín na Checkpoint Charlie pokračují představením Královéhradeckého kraje.
Text a foto: Miroslav Rončák, CzechTourism Berlín
-
odborný asistent Katedry rekreologie FTK UP v Olomouci a regionální ředitel TCI Research
Všechny moje články