Podle nejnovějšího průzkumu serveru iHotelMax je polovina zaměstnanců hotelů a restaurací připravena přijmout lepší, zejména lépe placenou nabídku. Čtvrtina dotazovaných by dokonce přijala práci i mimo obor. Třetina dotázaných by okamžitě přijala novou nabídku za mzdu o 20 % vyšší, než dostávají nyní. Polovina uvažuje o změně místa do šesti měsíců.
Náš server iHotelMax není jobserverem, ale svým obsahem pomáhá řadovým zaměstnancům, manažerům i živnostníkům najít odpovědi na to, co je aktuálně zajímá a podporuje sdílení zkušeností. Radí jim kromě expertů z oboru také právníci, lékaři, psychologové a další hostující blogeři. Kromě obsahu mohou pohodlně pročítat pracovní nabídky hoteliérů a restauratérů, které podnikatelé mohou vkládat zdarma. O tom, že náš server není doménou jen manažerů, svědčí fakt, že polovina přístupů je z mobilních zařízení.
Hoteliéři si stěžují na nedostatek kvalifikovaného personálu, restauratéři si stěžují na nedostatek veškerého personálu. Na první pohled to vypadá, že jednou z největších výzev současnosti pohostinství je najít lidi. Výsledky našeho průzkumu ale ukazují, že to není tak úplně pravda.
Co nejvíc vadí zaměstnancům a co je příčinou jejich ochoty odejít?
Nedostatečné ocenění – zaměstnanci v pohostinství poukazují na to, že ze mzdy nejsou schopni uživit rodinu nebo platit hypotéku, nedosahují ani průměrné mzdy a dvou třetinám dotázaných se za poslední dva roky mzda nezvýšila. Obsluhující personál z kongresových hotelů a středisek bez hotovostních plateb poukazuje na v podstatě neexistující spropitné. Jen desetina dotazovaných považuje svou mzdu za adekvátní.
Noví zaměstnanci dostávají lepší podmínky – stávajícím zaměstnancům vadí, že na stejné pozice přicházejí noví kolegové, kterým je nabízena vyšší mzda, protože za tu jejich už nikdo není ochoten nastoupit. Tak odpověděly tři čtvrtiny dotazovaných pokojských.
Podle čeho vybírají zaměstnanci Nové místo? Čeho si váží?
Při výběru nového místa v pohostinství se zaměstnanci orientují podle mnoha aspektů, my jsme vybrali ty, které označili za důležité. Kromě mzdy.
|
 |
Nejdůležitějším parametrem při výběru nového místa nebo při jeho změně je mzda.
Zdroj: ihotelmax.cz
|
Přetěžování – pohostinství není obor, kde bychom pracovali od pondělka do pátku od devíti do pěti, každý počítá s tím, že bude v práci o víkendech a svátcích. Potěšující je, že žádný z dotazovaných zaměstnanců práci o svátcích neoznačil jako překážku. Co naopak většině vadí, jsou rostoucí přesčasové hodiny a redukovaný stav personálu ještě z doby, kdy se nedařilo tak dobře, který se stal standardem i dnes, kdy je výkonnost hotelů a restaurací vyšší.
Nikdo nenahrazuje výpadky – polovina dotazovaných uvedla, že po dobu dovolené se o směny chybějících kolegů dělí a ti pak zase zaskakují za ně v době čerpání jejich dovolené. Období dovolených se tak paradoxně stává sezonou stresu z improvizací.
Nároky zaměstnavatelů neadekvátně rostou – a zaměstnancům vadí, že jsou nedostatečně vzděláváni. Polovina dotazovaných uvedla, že neabsolvovali žádný program vzdělávání, ani nebyli vyškoleni. Domnívají se, že jejich zaměstnavatelé očekávají, že v okamžiku nástupu vše ovládají, včetně rozdílných softwarů v hotelu a restauraci. Dvě třetiny z nich nepracují s žádnými provozními manuály, standardy ani checklisty, přesto, že by jim to usnadnilo práci.
www.hotelmax.cz
www.iHotelMax.cz