Průzkum: Lidí je dost, ale jsou tam, kde jsou peníze a dobré zacházení

Podle nejnovějšího průzkumu serveru iHotelMax je polovina zaměstnanců hotelů a restaurací připravena přijmout lepší, zejména lépe placenou nabídku. Čtvrtina dotazovaných by dokonce přijala práci i mimo obor. Třetina dotázaných by okamžitě přijala novou nabídku za mzdu o 20 % vyšší, než dostávají nyní. Polovina uvažuje o změně místa do šesti měsíců.

Náš server iHotelMax není jobserverem, ale svým obsahem pomáhá řadovým zaměstnancům, manažerům i živnostníkům najít odpovědi na to, co je aktuálně zajímá a podporuje sdílení zkušeností. Radí jim kromě expertů z oboru také právníci, lékaři, psychologové a další hostující blogeři. Kromě obsahu mohou pohodlně pročítat pracovní nabídky hoteliérů a restauratérů, které podnikatelé mohou vkládat zdarma. O tom, že náš server není doménou jen manažerů, svědčí fakt, že polovina přístupů je z mobilních zařízení.

Hoteliéři si stěžují na nedostatek kvalifikovaného personálu, restauratéři si stěžují na nedostatek veškerého personálu. Na první pohled to vypadá, že jednou z největších výzev současnosti pohostinství je najít lidi. Výsledky našeho průzkumu ale ukazují, že to není tak úplně pravda.

Třetina dotázaných by okamžitě přijala novou nabídku za mzdu o 20 % vyšší, než dostávají nyní.

Co nejvíc vadí zaměstnancům a co je příčinou jejich ochoty odejít?

Nedostatečné ocenění – zaměstnanci v pohostinství poukazují na to, že ze mzdy nejsou schopni uživit rodinu nebo platit hypotéku, nedosahují ani průměrné mzdy a dvou třetinám dotázaných se za poslední dva roky mzda nezvýšila. Obsluhující personál z kongresových hotelů a středisek bez hotovostních plateb poukazuje na v podstatě neexistující spropitné. Jen desetina dotazovaných považuje svou mzdu za adekvátní.

Noví zaměstnanci dostávají lepší podmínky – stávajícím zaměstnancům vadí, že na stejné pozice přicházejí noví kolegové, kterým je nabízena vyšší mzda, protože za tu jejich už nikdo není ochoten nastoupit. Tak odpověděly tři čtvrtiny dotazovaných pokojských.
 

Podle čeho vybírají zaměstnanci Nové místo? Čeho si váží?

Při výběru nového místa v pohostinství se zaměstnanci orientují podle mnoha aspektů, my jsme vybrali ty, které označili za důležité. Kromě mzdy.

Nejdůležitějším parametrem při výběru nového místa nebo při jeho změně je mzda.

Zdroj: ihotelmax.cz

 
Přetěžování
– pohostinství není obor, kde bychom pracovali od pondělka do pátku od devíti do pěti, každý počítá s tím, že bude v práci o víkendech a svátcích. ­Potěšující je, že žádný z dotazovaných zaměstnanců práci o svátcích neoznačil jako překážku. Co naopak většině vadí, jsou rostoucí přesčasové hodiny a redukovaný stav personálu ještě z doby, kdy se nedařilo tak dobře, který se stal standardem i dnes, kdy je výkonnost hotelů a restaurací vyšší.

Nikdo nenahrazuje výpadky – polovina dotazovaných uvedla, že po dobu dovolené se o směny chybějících kolegů dělí a ti pak zase zaskakují za ně v době čerpání jejich dovolené. Období dovolených se tak paradoxně stává sezonou stresu z improvizací.

Nároky zaměstnavatelů neadekvátně rostou – a zaměstnancům vadí, že jsou nedostatečně vzděláváni. Polovina dotazovaných uvedla, že neabsolvovali žádný program vzdělávání, ani nebyli vyškoleni. Domnívají se, že jejich zaměstnavatelé očekávají, že v okamžiku nástupu vše ovládají, včetně rozdílných softwarů v hotelu a restauraci. Dvě třetiny z nich nepracují s žádnými provozními manuály, standardy ani checklisty, přesto, že by jim to usnadnilo práci.

www.hotelmax.cz
www.iHotelMax.cz

foto
Milan Pavelka MBA.mentor hoteliérů
pavelka.milan@gmail.com
Tel: +420 602 348 368
www.HOTELMAX.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Gastro

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Restauratérům i ubytovatelům se vracejí hosté

Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR) ve spolupráci se společností Data Servis – informace zveřejnila výsledky vývoje tržeb v ubytovacích a stravovacích zařízeních za první čtvrtletí letošního roku. Z průzkumu vyplývá, že provozovatelé restaurací zažívají postupný návrat hostů na...

Číst více
Foto: AHR ČR

Pavel Hlinka nositelem Gaspart Bonet Foundation Award

Během 84. valného shromáždění konfederace HOTREC, které se uskutečnilo v Praze, obdržel Pavel Hlinka evropské ocenění za svůj mimořádný přínos k propagaci odvětví cestovního ruchu a pohostinství v České republice. V tiskové zprávě to uvedla Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR...

Číst více