Oficiální prezentaci České republiky na Motivation Show v minulosti pravidelně zajišťovala Česká centrála cestovního ruchu. Letos poprvé a zřejmě nikoli naposledy se pod organizaci expozice podepsala společnost M.I.P. Group, a.s. Co k tomuto kroku firmu vedlo, jsem se zeptala vedoucí divize zahraničních veletrhů, Mgr. Radany Slaninové.

Když na jaře tohoto roku Česká centrála cestovního ruchu vyřadila Motivation Show ze svého veletržního kalendáře, ne všichni vystavovatelé se smířili s tím, že by v Chicagu chyběli. Obrátili se proto na nás s nápadem, že bychom se o prezentaci mohli postarat my. Nás tato idea zaujala a na konci června jsme začali s akvizicí a dalšími přípravami veletrhu.

To jste ale mnoho času na přípravu neměli!
Přestože se podobné prezentace připravují alespoň s půlročním předstihem, podařilo se nám pro chicagský veletrh získat sedm vystavovatelů – hotely Crowne Plaza, Inter-Continental a Andel’s, Pražský hrad, Sdružení lázeňských míst, COT (otočné stojany s časopisy) a Lázně Třeboň.
Kromě toho jsou na stánku také obecné propagační materiály o Praze a České republice, které nám poskytla ČCCR. Vystavovatelé pozitivně hodnotí fakt, že si vzájemně nekonkurují, největší klad ale spatřují v umístění stánku. Dle jejich reakcí se jim letošní poloha poblíž atraktivních expozic Velké Británie, Španělska, Belgie a Nizozemska zamlouvá více než místa z předchozích let.
Jaké jsou Vaše první dojmy z veletrhu a jaké reakce vystavovatelů?
Návštěvnost veletrhu je ve srovnání s předešlými ročníky nižší, ale naši vystavovatelé jsou podle mých prvních průzkumů spokojeni. Návštěvnost české expozice je poměrně značná. Mnozí vystavovatelé měli schůzky domluveny předem, ale ani stánky těch, kteří si termíny sjednávali na místě, nezejí prázdnotou. Doufám, že se s kladným hodnocením setkám i po skončení veletrhu.

Hodláte prezentaci ČR zajišťovat i v příštím roce?
Máme to v plánu, přihlášku jsme již podali. Současně bychom rádi zvětšili plochu stánku, ze současných 18 m2 se budeme snažit expandovat na
25-27 m2. Samozřejmě za předpokladu, že se nám podaří získat větší počet vystavovatelů.
S akvizicí chceme začít již na počátku příštího roku, abychom v březnu či dubnu měli představu o počtu vystavovatelů a mohli začít s přípravnými pracemi.
-trp-