RDA zaznamenalo nárůst

Ve dnech 27.–29. srpna se konal na výstavišti v Kolíně nad Rýnem již tradiční workshop určený pouze pro odborníky v cestovním ruchu RDA. V tomto roce workshop navštívilo 11 237 odborných návštěvníků, což představuje nárůst 2,3 %.

Nárůst návštěvníků částečně kopíruje i celkový hospodářský růst průmyslu v Německu. Poprvé v tomto roce se účastnili workshopu také američtí vystavovatelé. A právě v příštích letech by vedení RDA rádo více spolupracovalo s těmito trhy.

V tomto roce Českou republiku reprezentovalo 16 vystavovatelů a to na ploše 140 m2. Převážně se jednalo o hotely a cestovní kanceláře, z krajů prezentovala svou nabídku Centrála cestovního ruchu Jižní Morava.

Jako již tradičně nechyběli ani další vystavovatelé z České Republiky na tomto veletrhu jako např. Cestovní kancelář Atis a Ingo Czech, které své produkty prezentují na samostatných stáncích.

Na českém stánku nechyběla ani plocha pro agenturu Czech Tourism. Na pár otázek jsem se tedy zeptala vedoucího zastoupení agentury v Německu, pana Miroslava Rončáka.

Jaký byl zájem vystavovatelů z České republiky o účast na veletrhu RDA v roce 2010? Můžete to srovnat například s loňským rokem?

S potěšením jsme zaznamenali rostoucí zájem českých vystavovatelů. Výstavní plochu jsme rozšířili, což přilákalo i dvojnásobný počet zástupců z řad cestovních kanceláří, hotelů a krajů. Přes letošní „nevhodný“ červencový termín vyjadřovali vystavovatelé s českou účastí spokojenost. Zcela jistě k dobrému výsledku přispělo i lepší grafické a prostornější ztvárnění české expozice, které nabídlo přítomným firmám nerušené prostředí pro obchodní jednání.

Můžete nějak zhodnotit zájem německých tour-operátorů o autobusovou turistiku v České republice? Poslední roky byl zaznamenán pokles této klientely. Myslíte si, že začnou do České republiky opět jezdit nebo je to ještě otázka několika let?

Vzhledem k loňské hospodářské krizi a stagnaci v cestovním ruchu se jednalo o pochopitelný důsledek. Řada firem se potýkala s poklesem zájmu klientů a byla nucena stanovit si své priority. Přesto si myslím, že autobusová turistika bude hrát i do budoucna důležitou roli. Podle marketingových průzkumů společnosti F.U.R. 2010 připouští více než 14 milionů Němců v nejbližších třech letech možnost strávení „autobusové dovolené“. Tomu napomáhají stále luxusnější autobusy a především demografický vývoj. Již dnes tvoří více než 65 % tohoto segmentu turisté starší 60 let. Vzhledem k stárnutí populace bude tento trend pokračovat. Autobusová turistika tvoří významnou součást veškerých příjezdů do České republiky. Z 1,4 milionu Němců, kteří u nás stráví ročně dovolenou, jich podle výše uvedené analýzy tvoří více než 20 % „autobusoví turisté“. V tomto ohledu jsem optimistou a věřím, že němečtí touroperátoři se specializací na autobusové zájezdy zůstanou České republice věrni. Předpoklad dalšího růstu potvrdili při návštěvě naší expozice i prezident spolkového svazu pro cestovní ruch Klaus Laepple a Ernst Burgbacher, spolkovou vládou pověřený parlamentní sekretář, zodpovědný za cestovní ruch.

Které destinace v České republice jsou nejvíce žádané pravě „autobusovou“ turistikou?

Česká republika se objevuje v nabídkách autobusových dopravců poměrně často. Většinou se jedná o krátkodobé 3–5denní zájezdy, které se vyznačují bohatým programem a příznivou cenou. Velice populární, zejména pro školní zájezdy, je samozřejmě Praha. Z dalších míst lákají pozornost Jižní Čechy s prohlídkou Českého Krumlova, Českých Budějovic a zámku Hluboká; západočeský trojúhelník, Krkonoše a město Plzeň. Poměrně častá je jižní Morava s návštěvou vinných sklepů. Účastníci těchto zájezdů oceňují různorodost historických památek, široký výběr festivalů a nespočet gastronomických akcí. Výjimečně se objevují i delší zájezdy s délkou trvání 8–9 dní. Jejich cílem jsou památky UNESCO a hlavní „highlights“ celé České republiky.

Nyní tedy můžeme všichni jen doufat, že zájem německých turistů o Českou republiku nabral opět vzrůstající tendenci. A tak se určitě i v příštím roce můžeme na workshopu RDA v Kolíně nad Rýnem těšit na minimálně stejný počet vystavovatelů jako tomu bylo v letošním roce.

Text a foto: Jolana Bjelková

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více