Již několik let zaznívají z regionů stížnosti, že turisté jezdí jenom do Prahy a do regionů se vypraví pouze sporadicky. Cestovní kanceláře si naopak stěžují, že v regionech nemají turistům co nabídnout. Chybí místo, kde by se obě strany setkávaly a navzájem si předávaly informace o konkrétních nových programech a jednaly o obchodní spolupráci.

Tyto připomínky zazněly několikrát i v průběhu úspěšných regionálních seminářů pro průvodce, organizovaných v únoru a březnu agenturou CzechTourism. A protože není možné uzavírat obchodní dohody pouze na základě prospektu a spoléhat na zprostředkovatele, rozhodla se Agentura Madi připravit seriál workshopů v regionech pro incomingové specialisty.
Mimo hlavní incomingovou sezonu, na přelomu dubna a května, se po tři odpoledne v kongresovém sálu hotelu Olympik v Praze mohli zástupci cestovních kanceláří a agentur (incoming a DCR) i další incomingoví specialisté seznámit s pestrou nabídkou regionálních programů pro skupiny. Na každé ze tří akcí se prezentovalo na 15 nabídkářů.
Před zahájením vlastního workshopu měli jednotliví nabídkáři možnost krátkou prezentací (v PowerPointu) popsat svůj program a vysvětlit detaily všem nakupujícím najednou. Samotné workshopy pak probíhaly v maximálním pracovním nasazení. Jednotlivé komerční subjekty nabízely zejména kulturní a historické programy, aktivní a outdoorovou turistiku, dětské a seniorské programy, programy pro MICE atd.
Názory některých účastníků:
Mgr. Helena Emmerová, Plzeňský Prazdroj
Ráda bych i cestou časopisu COT Business moc poděkovala Agentuře Madi, která vykonává v cestovním ruchu záslužnou práci. Plzeňský Prazdroj – pivovar a muzeum se zúčastnil jak workshopu pro průvodce CzechTourismu 1. 3. 2005, tak i workshopu pro incomingové specialisty 3. 5. 2005.
Obě akce jsme zhodnotili jako velmi dobře zorganizované, s dobrou účastí vystavovatelů i účastníků. Jsme s těmito akcemi velice spokojeni, rádi se jich v budoucnu budeme účastnit, protože jsme přesvědčeni, že mají smysl a oslovují správným a efektivním způsobem cílovou skupinu „na míru“.

Barbora Horčičková, ŠkodaAuto
Na regionálním workshopu v hotelu Olympik jsme prezentovali firmu ŠkodaAuto, konkrétně Muzeum. Můj názor na tuto akci je kladný, vše bylo dobře zajištěno a probíhalo v pořádku. Zájemců (nákupčích) bylo vzhledem k možné kapacitě také dost. Jen si myslím, že by bylo dobré rozdělit nabízející do jednotlivých dnů tak, aby se jejich nabídky alespoň částečně tematicky shodovaly. Možná by to bylo dobré i pro stranu nákupčích, kteří se soustředí na určité odvětví služeb.
Josef Ryljak, ATIS
Byl jsem jen na první akci. Nebylo to špatné, rozhovory docela objektivní a rychlé. Dalo se to poměrně rychle zvládnout. Takže docela dobrý počin. Jako mimopražská firma bych přivítal, kdyby se takový workshop konal i mimo Prahu, např. v Brně. Přivítal bych i více účastníků z řad hotelů. Termíny na přelomu dubna a května asi hotelům příliš nevyhovují, ideální je možná konec března, června nebo srpna – kvůli kontrahování sezon. Nevýhodou bylo, že to bylo docela narychlo, takže na některé termíny jsme neměli koho poslat.
Hana Švarcová, ČEDOK
Tuto akci hodnotíme jako přínosnou. Nápad byl výborný, takovéto mini workshopy tady dosud chyběly. Kladně hodnotíme i perfektní organizační zvládnutí – důraz na dochvilnost, striktně dodržovaný čas každé prezentace a naopak poskytnutí následného dostatečného časového prostoru na individuální jednání, předání kontaktů a propagačních materiálů. (Všichni nabídkáři byli zásobeni dostatečným množstvím.) Náš názor s poděkováním jsme s kolegyní osobně tlumočily hned po prvním workshopu v pořadí jak paní Divišové, tak paní Dr. Kučerové.
Možná malá připomínka pro příští takovéto akce – a doufáme, že budou – navrhovali bychom organizovat spíše v mimosezoně, např. na přelomu února a března, jistě by byl ještě větší zájem ze strany návštěvníků.
–paf-
www.madi.cz