Zhruba deset procent vystavovatelů na letošním veletrhu MADI tvořily prezentace jednotlivých krajů, regionů, mikroregionů, regionálních sdružení a nadací, měst a infocenter. Jednotlivé prezentace pak probíhaly formou samostatných stánků, účastí na Workshopu regionů nebo na některém z doprovodných programů, například na semináři Turistické produkty v regionech ČR pro DCR a incoming.
S velkým zájmem se setkal téměř čtyři hodiny trvající Workshop regionů, kde za své stolky zasedly více jak čtyři desítky vystavovatelů, z nichž poměrně velké množství volilo tento Workshop jako svou jedinou stálou prezentaci na letošním MADI. Jak již název napovídá, jednalo se o nabídku služeb a produktů v regionech České republiky. Podle záplavy informačních materiálů na stolcích vystavovatelů lze pozorovat rostoucí zájem regionů o zviditelnění svých aktivit a navázání kontaktu s partnery, kteří jsou schopni přivést nové návštěvníky do krajů.

Seminář o turistických produktech v regionech, jenž se konal letos po druhé, byl především zaměřen na zajímavé nabídky v regionech a jejich umístění na trhu. Pracovníci regionálních institucí zde představili turistické produkty vhodné k obohacení katalogů touroperátorů DCR i incomingu. Projekce prezentací probíhaly na velkoplošném plátně. Jednotlivé vstupy pak byly v délce zhruba deseti minut.
Zajímavou improvizaci předvedl zástupce cestovní kanceláře Peřej, kdy při selhání projekční techniky úspěšně odprezentoval nabídku své CK určenou pro návštěvníky města Olomouc. Další prezentace tentokrát již podpořené projekcí byly např. o zámku Mostov a jeho nabídce ubytovacích a konferenčních kapacit. Dále pak o aktivitách společnosti Lipno Servis, která připravuje pro návštěvníky oblasti Lipna nad Vltavou aktivní vyžití jak v zimním, tak letním období. Neotřelou novinku představila společnost Voroplavba Český Krumlov, jež umožňuje nový pohled na historické centrum Českého Krumlova z paluby speciálně upravených vorů, které projíždí i obě krumlovské šlajsny.

Problematice zvednutí návštěvnosti regionů bude zřejmě věnována stále větší pozornost. I na MADI bylo znát, že roste počet regionálních zástupců, kteří si uvědomují důležitost a nezbytnost investic do propagace turistického a cestovního ruchu a jsou schopni vidět jejich návratnost.
Potenciál našich regionů je jistě nemalý a pomalu, ale jistě si své možnosti začínají uvědomovat. Takže snad již přestane lamentování nad tím, že všechna města nejsou Praha, a naše regiony začnou vnímat svou vlastní krásu a přitažlivost, kterou se následně naučí prodat a mít z ní užitek. Nicméně stále ještě zbývá, jak už je v naší republice zvykem, mnoho problémů a nedořešených otázek.
-jak-