S novým terminálem rozvoj pardubického letiště teprve začíná

Do dlouho očekáváného otevření nového terminálu pardubického letiště zbývají poslední měsíce, a tak začíná ředitelka společnosti East Bohemian Airport Hana Šmejkalová plánovat další aktivity.

 Hana Šmejkalová Co nový terminál pro letiště a zvýšení jeho konkurenceschopnosti znamená?

Nový terminál znamená pro celý region velký úspěch a spojení s velkou částí světa. Bude plnit úlohu regionálního mezinárodního letiště, jehož aktivity jsou založeny na třech základních pilířích. Na vracející se ruské klientele, na spojení s velkými obchodními i turistickými centry Evropy a samozřejmě na letních dovolenkových destinacích. Naši klienti dostanou konečně klidné, komfortní a špičkově vybavené zázemí s dostatečným prostorem v tranzitní zóně. Chceme jim nabídnout služby, na které jsou běžně zvyklí. Kromě pohodlí, klidu a perfektního servisu připravujeme i zónu občerstvení, nákupů a myslíme i na naši mileniánskou klientelu, která potřebuje internetové připojení, nabíjení mobilních telefonů a další technické vymoženosti. Terminál by měl být schopen ročně odbavit 250 000 cestujících, ale věřím, že to nebude jeho maximální limit.

Významné pro letiště bude i spuštění pravidelné linky společnosti Ryanair do Londýna. Co si od něj slibujete?

Spolupráce se společností Ryanair je přímo strategická, jelikož nás svým zájmem vrátila do hledáčku ostatních dopravců a vzhledem k jejímu zájmu o rozšiřování spolupráce do dalších evropských destinací můžeme očekávat nárůst počtu cestujících. Letiště Standsted je strategickým bodem v naší obchodní politice z několika důvodů. Za prvé je Londýn hodnocen jako naprostá jednička v počtu návštěv. A to jak z hlediska obchodní klientely, tak z hlediska zájmu turistů. Druhým důležitým faktem je, že Ryanair jako první nízkonákladový dopravce začal připravovat vytvoření hubu, kdy by cestující využívali Standsted jako přestupní bod. A to je důvod, proč byla tato jednání pro nás důležitá. Otevřeli jsme našim cestujícím přestupní bod do dalších více než 100 destinací Evropy. Na druhou stranu by bylo krátkozraké spolupracovat pouze s jedním přepravcem, ačkoliv je ten největší. Chceme pokračovat v jednáních s dalšími potenciálními partnery, abychom byli flexibilní a nabízeli širší škálu přímých spojení. Orientace pouze na jednoho partnera se letišti již jednou v minulosti nevyplatila.

Co považujete za silné stránky letiště v Pardubicích?

Přesně tuto otázku jsem si položila, když jsem byla oslovena akcionáři, zda bych šla do Pardubic pomoci s rozvojem leteckého obchodu a vystavět nový terminál. Musíme si uvědomit, že Pardubice patří mezi zóny, kde jsou situovány strategické firmy, na jejichž aktivitách se rozvoj letecké přepravy dá stavět. Asi nemusím jmenovat všechny ty velké společnosti, které mají světový význam a jsou v mezinárodním obchodu vysoce ceněné. Další silnou stránkou našeho letiště je infrastruktura města a kraje. Máme ideální spojení do Prahy. Po dálnici jste za 50 minut na okraji hlavního města a po kolejích za 55 minut na Václavském náměstí.

Vždy jste chtěla s významnými společnostmi v regionu spolupracovat.
Vnímáte v tomto ohledu nějaký posun?

Ano, můj zájem trvá nadále. Zrovna dokončuji práce spojené se založením tzv. Sky Clubu, který bude sdružovat všechny partnery, kteří leteckou přepravu podporují a ke své práci využívají. Club bude platformou pro vzájemnou spolupráci a navazování užších kontaktů mezi členy. První informaci získají potenciální členové 5. 9. 2017 v souvislosti s přivítáním prvního letu společnosti Ryanair v Pardubicích. Při této příležitosti uspořádáme setkání pro všechny akcionáře a zástupce významných firem a společností z našeho regionu. Budeme prezentovat založení klubu, jeho stanovy, podmínky členství a benefity.

Jaké jsou plány rozvoje do dalších let?

Plány mám veliké. Prvním je rozšíření spolupráce s dalšími leteckými přepravci a nabídky destinací pro naší turistickou klientelu. V rámci přepravy zboží máme v plánu vystavět menší cargo terminál a nabízet přepravu strategickým partnerům regionu, ale i armádě ČR, která našich služeb také využívá. Dále připravuji plán rozvoje letiště v oblasti neleteckých výnosů. Je nutné řádně využít kapitál, který nám naši akcionáři vložili do „vínku“. Máme budovy, pozemky a pokud to spojíme s dobrými investičními nápady, určitě to bude pro naši firmu prospěšné. Nápadů mám plno, jenom musím postupovat krok za krokem. Nejdříve dokončit výstavbu nového terminálu, který už nyní vypadá úžasně a všichni se těšíme, až v něm začneme pracovat a poskytovat služby našim cestujícím. Potom se zaměříme na ostatní oblasti. Znamená to ještě hodně práce, ale když vidíte výsledky, máte chuť se pustit do dalšího. Vidím zde tolik možností na realizaci, že plně věřím ve vysokou hodnotu a využitelnost našeho letiště.

Foto: David Bruner

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více