S pivovary České republiky přímo na pulty!

„… A pij pomalu! Mám to spočítaný, že jen tak tak na rezervu dojdeme k dalšímu pivovaru,“ praví figurka z dílny nestora kresleného humoru Miloše Urbana. Na obálce nového titulu, pivní mapy a pivního průvodce, jej představila Kartografie Praha a dala tak konečně možnost všem pivomilcům a fandům regionálních pivovarů svého koníčka povýšit na segment cestovního ruchu.

 Na klasické mapě České republiky v poměru 1: 500 000 by nebylo nic zvláštního. Až na to, že zde nejsou zdůrazněny dálnice, hotely ani kulturní památky či populární vodácké trasy. Doménou mapy i průvodce s názvem Pivovary České republiky jsou právě místa, kde vzniká české zlato. Několika objektům, kde se produkuje pivo „profláknutých“ značek typu Plzeňský Prazdroj, Staropramen či Budějovický Budvar, konkurují méně známá zařízení až po pivovary, pivní lázně či sladovny rodinného charakteru. Své vědomosti si tak můžeme doplnit téměř o sto padesát různých objektů. Kdo z vás půjde najisto, když na půllitru objeví značku pivovaru Valášek? Komu něco řekne pivovar Moritz, rodinný minipivovar v Pacově či Sladovna Rudolf kousek od Tábora?

Díky mapě samotné najdete vybraný objekt, i kdyby se vám oči rozpíjely, díky průvodci se pak dozvíte něco o jeho historii a charakteru. Vhodně zvolené piktogramy v přehledovém sloupci také informují o webových stránkách pivovaru, nabídce typů piva (pšeničné, kvasnicové, ležák) a značek, možnostech návštěvy pivovarnického muzea či pivních lázní. Všechny tyto informace má čtenář šanci zpracovat také ve dvou jazykových verzích, angličtině a němčině. Závěrem publikace je přidán seznam připravovaných projektů minipivovarů, výrobnách sladu či výrobců pivní kosmetiky.

Z pivního průvodce vybíráme:

Pivovar a hostinec u Hušků

  • Minipivovar s restaurací
  • Vaří kvasnicový ležák a speciální ležáky
  • Vyráběné značky: Bělečský Car, Včelka

Pivovar Broumov

  • Původně benediktinský pivovar z 18. stol.
  • Kromě běžné produkce nabízí také speciality typu pepřového, vavřínového či koriandrového piva
  • Vyráběné značky: Opat, Novic, Rampuš

Pivovar Herold Březnice

  • Základy pivovaru již okolo r. 1700
  • Jako jeden z mála nabízí pšeničné pivo
  • Vyráběné značky: Herold, Bastard

Text a foto: Jan Holý

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/dragonboatevents.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více