Pražský klub SaSaZu by doposud málokdo hledal na mapě zajímavých kongresových prostor v metropoli. Nynější strategie podniku však jasně ukazuje, že jeho místo bude do budoucna neopominutelné. Na více jsme se zeptali Petra Venclíčka, Sales a Marketing managera SaSaZu.
Klub SaSaZu je znám především jako hudební klub. Prostory vašeho podniku jsou však ideální i pro firemní večírky. Co tedy dokážete nabídnout korporátní klientele?
Právě vnímání veřejnosti SaSaZu jako klubu se v posledním roce snažíme cíleně měnit. Původní plán managementu byl vytvořit ze SaSaZu nejlepší a nejznámější klub ve střední Evropě, který by se zaměřoval spíše na bohatší klientelu. Koncept to byl určitě zajímavý, nicméně po krátké době jsme zjistili, že Praha bohužel na tento typ projektu stále ještě není připravena. Intenzivní marketingová kampaň, která byla spuštěna při otevření SaSaZu na jaře roku 2009, tak jde v současnosti spíše proti nám. Naše představa o tom, jakým směrem se má SaSaZu vyvíjet dál, je tak i vzhledem k mé profesní minulosti z hotelnictví v oboru corporate sales jasná – potenciál vidíme v korporátní klientele.
Prostor SaSaZu k pořádání korporátních akcí, kongresů a konferencí přímo vybízí. Moderní design, flexibilita, nadstandardní technické a multimediální zázemí, exkluzivní catering, kvalitní servis, velkokapacitní parkoviště – to vše můžeme poskytnout klientovi, který se rozhodne uspořádat event u nás. Možná budu působit jako pesimista, ale opravdu jsem toho názoru, že Praha i se svými památkami jako taková v současnosti již kongresové turistice nic nového či odlišného nenabízí. A jelikož tradiční prostory a hotelové konferenční místnosti již nedokáží dostatečně reagovat na potřeby moderního životního stylu a kreativity, věřím, že je SaSaZu začátkem nové éry MICE a korporátních eventů v Praze.
Nedílnou součástí firemní party je i catering. Jak jste na tom v této oblasti?
Vlajkovou lodí SaSaZu je, jak jistě mnozí ví, restaurace zaměřená na kuchyni jihovýchodní Asie vedená celosvětově uznávaným izraelským šéfkuchařem Shahafem Shabtayem. Od doby svého otevření se zapsala mezi nejlepší restaurace v Maurerově průvodci Grand restaurant a získala ocenění Michelin Bib Gourmand. Vynikající jídlo, inspirováné tradičními pokrmy, je doplněno originálními dekoracemi, které dotvářejí celkovou atmosféru restaurace SaSaZu a vybízejí tak k tomu, aby hosté odcházeli nejen dobře najezeni, ale především s pocitem jedinečného zážitku. Stejný vjem se prostřednictvím našeho cateringu snažíme vyvolat u hostů korporátních akcí. Rautové stoly jsou vždy ozdobeny v jihoasijském stylu keramikou a exotickým ovocem. Kuchaři z Kambodži, Vietnamu, Thajska a dalších zemí servírují jídlo na nádobí z vysušených bambusových listů nebo v krabičkách z orientálního dřeva. Většina klientů s radostí vítá nabídku naší kuchyně, která se od běžně nabízeného cateringu výrazně liší. Nicméně i pro ty méně „dobrodružné“ klienty máme řešení. Přes vysoce kladné ohlasy na náš vlastní catering jsme se od září 2010 rozhodli spolupracovat s externí cateringovou firmou, která jakožto jeden z lídrů českého trhu připraví hostům korporátních eventů prvotřídní menu kuchyně české a středoevropské.


Jaká je kapacita vašich prostor a jaké technické vybavení máte k dispozici?
SaSaZu můžeme víceméně rozdělit na tři části – restaurace, Imperial Lounge a The Venue (Klub). Restaurace SaSaZu může pojmout až 120 osob a z hlediska korporátních eventů je vhodná především pro pořádání firemních večeří, prezentací či teambuildingových večerů (SaSaZu Active Dinner).
Pokud hledá klient prostor intimnějšího rázu vhodný pro tiskové konference, prezentace, firemní či soukromé večírky, Imperial Lounge s kapacitou 150 osob, vlastním VIP vchodem, šatnou a barem zajisté splní jeho požadavky a nadchne kombinací moderního designu a prvků staroasijské kultury.
Pro firemní a společenské akce (prezentace, konference, kongresy, sportovní akce, galavečeře, plesy, koncerty, módní přehlídky) nabízíme The Venue SaSaZu, které má včetně bočních galerií kapacitu 2 000 osob a jehož flexibilita nám umožňuje zrealizovat i ty nejnáročnější představy našich klientů. V rámci pronájmu tak klient získává ke svému plnému využití čtyři bary a jeden VIP bar, dvě šatny až pro 1 500 hostů, možnost využití parkoviště pro 500 aut a dvě šatny s WC a sprchou pro umělce. Pro nasvětlení a ozvučení eventu poskytujeme světelný a zvukový park, dále dataprojektor a plátno, pódium 10 × 6 m s možností rozšíření a catwalk. Jedinečnou příležitost pro prezentaci a promo klienta během akce představují čtyři několikametrové projekce nad bary a 29 strategicky rozmístěných LCD. O absolutní bezpečnost hostů se stará zajištěná ochrana využívající kamerový systém a bezpečnostní rámy u vchodu. Samozřejmostí jsou rautové a banketové stoly, židle a křesla, které jsou nachystané k dispozici klientovi.
Firemní akce se neobejde bez doprovodného programu. Jste schopni obstarat i tuto část?
Díky vlastnímu produkčnímu oddělení jsme schopni klientovi uspořádat event tzv. na klíč. Samozřejmě záleží na jeho konkrétních požadavcích, nicméně ať se jedná o produkci hudební nebo vizuální, doprovodný program či větší koncert, jsme otevřeni těsné spolupráci.
Jako konkrétní příklad doprovodného programu, který je v SaSazu především v rámci menších korporátních akcí pravidelně poptáván, bych rád zmínil Active Dinner s šéfkuchařem Shahafem Shabtayem. Jedná se o spojení klasického konceptu firemní večeře a zábavné formy teambuildingu. Hosté se rozdělí do dvou skupin a sami si, pod dohledem šéfkuchaře, připravují vlastní večeři.
Další populární, námi nabízený, doprovodný program korporátních akcí se nazývá Live Cooking, při kterém asijští kuchaři připravují menu před očima hostů. Mistrovské kulinářské umění bývá doplněno o vzrušující show s ohněm, thajské masáže nebo čínského písaře.


Podzimní sezona je uprostřed a s ní nárůst firemních večírků. Máte ve své nabídce nějaké speciální akce?
V tom máte určitě pravdu, během podzimu se příliš nezastavíme, za což jsme samozřejmě moc rádi.
I přes velkou poptávku korporátní klientely se snažíme v SaSaZu udržet pestrý program, který uspokojí jak firmy, tak širokou veřejnost. Základní koncept je takový, že od pondělí do čtvrtka jsou naše dveře otevřeny především korporátním eventům a pátek a sobota jsou zaměřeny na koncerty, módní přehlídky a další veřejné společenské akce. Nicméně i toto předběžné rozvrhnutí týdne není vždy pravidlem. Naší snahou je především vycházet vstříc klientům přinášejícím do našeho prostoru zajímavé a kvalitní projekty, na kterých nám dělá radost se podílet. Co se týče konkrétních akcí, tak nás do konce letošního kalendářního roku čeká řada korporátních akcí předních firem českého trhu z různých oborů a různého zaměření, velký počet vánočních firemních večírků, konferencí a koncertů.
Co připravujete do budoucna?
Pro vaše čtenáře bude zajisté zajímavé, že bychom se v nejbližších dnech měli stát členy Prague Convention Bureau, od čehož si slibujeme především další formu oslovení potenciálních klientů z České republiky a zahraničí. Samozřejmě plánujeme pokračovat v úzké spolupráci s DMC, cestovními agenturami a cestovními kancelářemi. Jedinečnou akcí bude event s názvem Hotel Babylon plánovaný na začátek příštího roku pro všechny zaměstnance pražských hotelů. Během bohatého programu budou proti sobě jednotlivé hotely soutěžit ve vtipně pojatých disciplínách typických pro jednotlivá oddělení (např. recepce, pokojová služba, catering, security nebo management).
Text: Vlasta Holéciová
Foto: SaSaZu