Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR) letos navázala na svou dlouhodobé aktivity pod hlavičkou Střední Čechy královské a představila novou kampaň. Ta bude lákat turisty do regionu pomocí známých osobností, které se zde narodili nebo v kraji žijí a tráví volný čas.

Vzhledem k aktuální situaci se SCCR rozhodla letošní několikaměsíční marketingovou kampaň, jejímiž tvářemi se staly osobnosti české kulturní, sportovní a podnikatelské sféry, zacílit na rodiny s dětmi, požitkáře do 54 let, bonitní turisty a aktivní seniory. V rámci fotografických a textových výstupů budou široké veřejnosti představena oblíbená místa ambasadorů – tedy místa, kam nejraději jezdí na výlety. Odhalí rovněž své cestovatelské preference nebo plány na letošní léto. Kampaň se bude držet číslovky 3 – kdy na billboardech a bannerech budou vždy 3 lokality, které je dobré navštívit během tří dnů. Známé osobnosti pak byly osloveny z toho důvodu, že kampaň má být osobní. Lidé totiž do tuzemských regionů jezdí nejčastěji na popud a doporučení svých známých.
Touto kampaní chce SCCR podpořit nejen turismus v kraji jako takový, ale i místní podnikatele a drobné živnostníky. „V současné době je tolik důležité podpořit turismus, podnikatele a drobné živnostníky. Jsem ráda, že se do těchto činností může Středočeská centrála cestovního ruchu zapojit. Kampaň se známými a oblíbenými tvářemi nejen z české kulturní scény považuji za počin, který by mohl zaujmout širokou veřejnost. Snažíme se přitáhnout pozornost k celému regionu a upozornit na jeho nesčetné krásy a pestré bohatství,“ uvedla ředitelka SCCR Zuzana Vojtová o nové rozsáhlé marketingové kampani centrály.
Do kampaně se zapojili Felix Slováček, Andrea Kalivodová, Václav Noid Bárta, Ondřej Synek, Denisa Helceletová, Viliam Sivek či Michal Dvořák.
Podle Výběrového šetření cestovního ruchu (zdroj ČSÚ), které probíhalo ve vybraných domácnostech, se ukázalo, že počet absolvovaných návštěv tuzemských turistů po středních Čechách dosáhl okolo 4,5 milionu. „Potvrdilo se, že jsou střední Čechy velmi oblíbenou turistickou destinací. Jsem za to moc ráda, ale určitě se těmito výsledky nenecháme uchlácholit a budeme cestovní ruch v našem kraji podporovat všemi možnými prostředky. Nyní, kdy nelze očekávat takovou návštěvu turistů ze zahraničí, je jeho podpora ještě důležitější než kdykoliv dříve,“ odhalila hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová.
Kraj bude proto turisty k návštěvě motivovat i dalšími prostředky. Turistický webový portál byl aktuálně rozšířen o nové kategorie, jako je venkovská turistika a agroturistika, o 40 pěších a 40 cyklistických výletů či o golfovou nabídku. Cílit bude nově i na Středočechy, jelikož ředitelka SCCR se domnívá, že ani místní obyvatelé neznají bohatost všech středočeských památek i dalších míst v jejich úplnosti. Dále kraj připravuje brožuru Pohádková místa Středočeského kraje a také vlastní vouchery v hodnotě 500 korun na podporu domácího cestovního ruchu. Ty by měla získat hromadná ubytovací zařízení pro své hosty, kteří by je získali, pokud v kraji stráví 2 a více nocí.
Foto: -gk-