Vždy v polovině ledna se na veletrhu REGIONTOUR setkávají lidé, kteří se profesně zabývají cestovním ruchem a příjezdovou a domácí turistikou – ať už na úrovni státu, krajů, měst a obcí či jednotlivých poskytovatelů služeb. Takto vysoká koncentrace odborníků se u nás schází skutečně jen jednou za rok. Kdo chce být celé čtyři dny při tom a zúčastnit se nejen jako pozorovatel, měl by si do kalendáře zapsat termín konání příštího ročníku 12.–15. ledna 2012 a navíc také termín uzávěrky přihlášek k účasti: 30. září 2011.
Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech REGIONTOUR je největší a nejtradičnější přehlídkou svého druhu v České republice i na Slovensku. Poprvé se v Brně konal již v roce 1991 a jeho nabídka se postupně rozrůstala až do současné podoby, kdy obsazuje největší výstavní halu ve střední Evropě – pavilon P uvedený do provozu právě před dvěma lety. Nejnápadnějšími vystavovateli stále zůstávají kraje, ale veletrh už dávno není jen o nich. REGIONTOUR se stal komplexní prezentací cestovního ruchu a turistických možností v regionech Čech, Moravy a navíc i okolních zemí. Představují se tu velká regionální sdružení stejně jako mikroregiony, známá střediska i místa dosud turisty neobjevená, organizace destinačního managementu, ubytovatelé od luxusních hotelů až po nejmenší penziony, cestovní kanceláře a provozovatelé široké škály služeb – od akvaparků přes sjezdovky až po muzea nebo galerie.
Více než na jiných veletrzích tady platí, že nezáleží ani tak na velikosti a umístění stánku, jako na nápaditosti a aktivním přístupu. Jeden příklad za všechny: na předminulém veletrhu REGIONTOUR určitě nikdo z účastníků nepřehlédl Orlické cyklo & in-line království. Důvod byl prostý. Tamní kvalitní cyklostezky s neutuchajícím elánem propagovala orlická cyklokrálovna Renata, která se v historickém kostýmu s in-line střevíčky projížděla po celém pavilonu a spolu s družinou připravila návštěvníkům také atraktivní pódiový program. Mise to byla náročná, ale perfektně zvládnutá a dnes už všichni víme, že na Orlicko se jezdí s kolem nebo kolečkovými bruslemi a užijete si perfektní zábavu. Renato, díky!
Veletržní účast lze pojmout různě, ale když se uchopí za správný konec, určitě přinese ovoce v podobě zvýšeného zájmu turistů. Veletrhy obecně jsou důležitým zdrojem přímých informací a příležitostí k navázání osobních kontaktů, které internet ani jiná média nemohou nikdy zcela nahradit. Jako vystavovatel můžete okamžitě reagovat na dotazy a nejasnosti návštěvníků a poskytnout jim veškeré informace potřebné k rozhodnutí. Důležitá je rovněž jedinečná schopnost veletrhu útočit na všechny smysly a nabídnout návštěvníkovi emotivní zážitek. Právě na veletrhu REGIONTOUR je dobře vidět, jak se rok od roku více vystavovatelů snaží těchto možností plně využít a nahrazují své statické prezentace dynamickými.
Další předností veletrhu je jeho multifunkčnost. Vedle účinného odbytového kanálu slouží také k průzkumu trhu, sbírání zkušeností a pěstování image, což žádný jiný marketingový nástroj nenabídne. V Brně navíc můžete cílit jak na odborníky přicházející ve všedních dnech, tak na širokou veřejnost převažující o víkendu. REGIONTOUR je známý kvalitním odborným doprovodným programem – probíhají zde konference, semináře i workshopy – a velkým zájmem novinářů. S prezentací vaší nabídky ať už formou semináře, tiskové konference nebo pódiového vystoupení vám poradí odborníci z pořádající společnosti Veletrhy Brno.
Tradičním partnerem Mezinárodního veletrhu turistických možností v regionech REGIONTOUR je Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu GO, který se zaměřuje na výjezdovou turistiku. O kvalitě obou brněnských veletrhů svědčí skutečnost, že si udržely zájem vystavovatelů i v posledních letech, kdy odvětví cestovního ruchu poznamenala ekonomická recese. Posledního ročníku se zúčastnilo 842 vystavujících subjektů z 24 zemí a jejich nabídku si prohlédlo více než 33 tisíc návštěvníků.
Text a foto: Brněnské veletrhy a výstavy
www.bvv.cz/go