Série specializovaných seminářů, workshopů i networkingových akcí se letos konala v Čechách i na Moravě. Ředitelé zahraničních zastoupení agentury CzechTourism předávali své zkušenosti partnerům z privátní i státní správy.

Tradičně v Praze
Celkem týdenní program zahájily v pondělí 20. července generální ředitelka Monika Palatková a ředitelka odboru cestovního ruchu ministerstva pro místní rozvoj Jitka Mattyašovská. „Význam každoročního setkání se všemi řediteli našich zahraničních zastoupení spatřujeme kromě finalizace marketingového plánování na příští rok především v navázání vztahů mezi jednotlivými zdrojovými trhy a konkrétními partnery v České republice, kterým můžeme pomoci vstoupit na daný trh. Naším cílem je budovat silnější pro-obchodní přínos,“ komentovala Monika Palatková, generální ředitelka agentury CzechTourism.
Pražského Travel Trade Day se zúčastnilo přes 120 společností, které si mohly vybrat ze seminářů, workshopu nebo networkingového večera. Mezi účastníky byli například Národní divadlo, Letiště Praha, ČSA nebo Prague City Tourism.
Přínos a ohlasy akce monitoroval Institut turismu agentury CzechTourism, který pomocí dotazníkového šetření zpětně hodnotil význam a přínos jednotlivých setkání. Účastníci akci vyhodnotili jako velmi přínosnou nebo prospěšnou pro své podnikání. „Z destinačních seminářů jsme nejvíce pozitivních ohlasů zaznamenali u prezentací Číny a jihovýchodní Asie, což odpovídá aktuálnímu vývoji na globálním trhu cestovního ruchu. Přes 90 procent účastníků, které jsme po akci oslovili, uvedlo, že uvažují o spolupráci se zahraničním zastoupením CzechTourism v některé z prezentovaných destinací, což je skvělé,“ dodává ředitel zahraničních zastoupení CzechTourism Jan Herget.
V rámci seminářů získali účastníci informace o charakteru a vývoji daných trhů, konkrétních plánovaných akcích jednotlivých zastoupení a praktické tipy pro vstup na trh. Desetiminutová jednání v rámci workshopu se osvědčila především pro navázání kontaktů a představení nabídky soukromých subjektů.
Poprvé i na Moravě
Akce se letos poprvé přesunula i na Moravu. V brněnské Ville Stiassni se stejně jako v Praze sešli především zástupci firem podnikajících v ubytovacích a stravovacích službách a zástupci cestovních kanceláří, zastoupeny byly i destinační organizace, provozovatelé turistických atraktivit, kulturních programů či zástupci veřejného sektoru.
„Letošní workshopy konané na Moravě byly velkou pobídkou pro tamní společnosti, ale i pro regiony, do nichž ředitelé zahraničních zastoupení zamířili na studijní cestu. Nalákat více turistů do regionů Čech i Moravy je naší prioritou,“ doplnila Jitka Mattyašovská, ředitelka odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj.
Díky podpoře Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava, Centrály cestovního ruchu Východní Moravy a Střední Morava – Sdružení cestovního ruchu ředitelé zahraničních zastoupení návazně zrealizovali dvoudenní studijní cestu, během níž se seznámili s konkrétními turistickými atraktivitami v regionech, na které budou lákat turisty v nadcházejícím období.
Foto: -CzT-