První březnový týden patřil na pražském výstavišti v Holešovicích 11. mezinárodnímu veletrhu reklamních služeb, marketingu a médií a 11. mezinárodnímu veletrhu polygrafie, papírů, obalů a balicí techniky. Letošní veletrh Reklama, Polygraf 2004 zde představil ve dnech 3. – 5. 3. 2004 nejen tradiční firmy, ale i řadu nových firem a osobností marketingových komunikací.

Společnost M. I. P. Group, tradiční pořadatel veletrhu, vyprofilovala návštěvnickou obec letošního ročníku. „Chceme posílit odborný charakter veletrhu a máme zájem o návštěvníky, kteří se některými z oborů profesionálně zabývají,“ říká Monika Hrubalová z M. I. P. Group. „Již samotná cena vstupenky eliminuje běžné laiky. Padesátiprocentní slevu dostali všichni prostřednictvím pozvánky pro obchodníky nebo jako přílohu ve všech souvisejících odborných časopisech. Co se týče škol, účast byla otevřená jenom školám z oboru. Vystavovatelé nemají zájem o všeobecně otevřenou výstavu, kvantita nikdy nemůže nahradit kvalitu.“
Oproti loňskému roku přinesl veletrh řadu zajímavostí i novinek tradičních českých i nadnárodních společností z oboru signmakingu, reklamních služeb a podpory prodeje.

Novinka veletrhu – Digital Vision
Jednou z novinek letošního ročníku, která určitě uspokojila velký zájem profesionálních fotografů a zájemců o digitální fotografii, byla sekce Digital Vision. Představila se zde řada velkoformátových tiskařů. Sledovat vývoj fotografie v moderním reklamním průmyslu bylo bezesporu zajímavé a motivující pro všechny profesionály. Přímo na veletrhu si návštěvníci mohli prohlédnout profesionální digitální fotoaparáty a zařízení firem Olympus, Minolta a Canon.
Signmaking – tradice veletrhu
Svým zastoupením na veletrhu obor signmaking dokázal svou sílu. Stejně jako v předchozích letech obsadili výrobci reklamy Levé křídlo Průmyslového paláce, přičemž nomenklatura vystavovatelů ukazovala na kompletní průřez oborem signmakingu.
Výstava, kterou stálo za to vidět
Řadu zajímavých snímků na velkoplošných fotografiích z Čech nebo z dalekých exotických zemí mohli návštěvníci zhlédnout na výstavě fotografa a horolezce Ladislava Kamaráda pod názvem „Ladislav Kamarád – dokonalost fotografie na velkých formátech“.
Doprovodný program veletrhu
První den doprovodného programu byl věnován zejména reklamní fotografii. Odpověď zde dostali všichni, koho zajímalo, nakolik fotografie ovlivnila dějiny reklamy, jak funguje v soudobé reklamě, jaké největší osobnosti má současná reklamní fotografie u nás, jakými způsoby se dá využít i zneužít, co dělají s reklamní fotkou fotobanky a jaké jsou současné trendy na českém trhu. Mezi přednášejícími se vystřídali zástupci reklamních agentur, představitelé fotobank i zadavatelé reklamy.
Velké sledovanosti se těšily i odborné soutěže, ať už se jednalo o kreativitu reklamních předmětů Hvězda 3D reklamy, nebo soutěž Kalendář roku o nejlepší nástěnný kalendář, nebo další ročník soutěže Český direkt, soutěž firem podnikajících v direct marketingu a v zásilkovém obchodu.
Mezi zajímavosti veletrhu patřil nesporně i maraton oceněných světových a českých reklamních spotů.
-pan-
www.reklama-fair.cz