Je radost pohledět, jak spolu dokáží regionální subjekty, ať už soukromé či státní, cílevědomě spolupracovat, aby do svého kraje nalákaly co největší počet domácích i zahraničních turistů a navíc ještě po kulturní a společenské stránce uspokojily místního občana. Takovéhoto na jedničku zvládnutého přístupu můžeme být svědky v Plzni. Magistrát města tady spolu s proslulým českým pivovarem a hotelem, který je součástí celosvětového řetězce, vytvořily tak kvalitní podhoubí pro potenciální turistický zájem, že by i ve Vídni mohli závidět. Taková vzájemná náklonnost se u nás příliš často nevidí. Jen tak dále.
A tady vzniká onen zlatavý plzeňský originál.
|
Tam, kde své smysly plně zaměstnáte – restaurace Pils’n’Grill Courtyard by Marriott Pilsen.
|
Vnímavý čtenář jistě vytušil, že oním pivovarem je Plzeňský Prazdroj a hotelem byl míněn Courtyard by Marriott Pilsen, který na rozdíl od mnohasetletého působení zdejšího pivovaru v Plzni podniká teprve od října loňského roku. Tento čas ovšem stačil k tomu, aby se všichni tři zúčastnění dohodli a připravili tak lákavou nabídku, které málokdo odolá. „Pro náš hotel je důležitým úkolem představit Plzeň jako metropoli s historickými tradicemi, bohatým kulturním i nočním životem, kvalitními službami a širokou nabídkou výletů do okolí. Neustále se snažíme poukazovat na strategickou polohu a skvělou dostupnost města, jak z Německa, tak i z lázeňských měst nebo Prahy.
Brány plzeňského pivovaru se 14. 6. zcela otevřely i handicapovaným návštěvníkům.
|
Běh pro Paraple si poprvé mimo Prahu vyzkoušeli právě Plzeňané.
|
Navíc v těchto turisticky velice oblíbených městech je často nedostatek ubytovacích kapacit pro skupiny,“ podotýká marketingový ředitel hotelu Martin Žídek. Hotel Courtyard by Marriott Pilsen s kapacitou 195 pokojů zahájil svůj provoz 18. října 2007. Po hotelích Courtyard Prague Flora a Courtyard Prague Airport je již třetím zařízením řetězce Courtyard by Marriott v Česku. Značka Courtyard by Marriott je již odpočátku určena obchodníkům, kteří hledají prvotřídní hotelové služby v neformální atmosféře za nižší cenu, než je tomu u „full-service“ hotelů. Nový hotel je umístěn v historickém centru města Plzně a je součástí multifunkční výstavby, která mimo jiné zahrnuje více než 4 300 m2 komerčních a kancelářských prostor.
Festival střídá festival, v Plzni se turista rozhodně nudit nebude.
|
Šéfkuchař Edmund Janouš v Courtyard by Marriott Pilsen kouzlí se surovinami, chutěmi, vůněmi a barvami.
|
Na zajištění kulturně-historického programu se v Plzni velmi aktivně podílí zdejší odbor prezentace a marketingu magistrátu města a pivovar Plzeňský Prazdroj. „Bez podpory a skvělé spolupráce s těmito klíčovými partnery bychom nebyli schopni nabídnout kvalitní prezentaci města. Jsme velice potěšeni, že se naše záměry a aktivity v tomto směru shodují a všichni máme stejný cíl – nalákat do Plzně více turistů, kteří ve městě zůstanou déle. Pevně věříme, že díky celosvětovému působení společnosti Marriott International budeme schopni do Plzně přivést nové návštěvníky z různých koutů světa“, dodává Žídek. Jeho slova potvrzuje Kristina Štěpánová z odboru propagace a marketingu města Plzeň: „Investice do regenerace městské památkové rezervace a podpora služeb v cestovním ruchu se vyplácí – v současnosti Plzeň poskytuje výborné podmínky pro kongresovou a zážitkovou turistiku a v rámci České republiky je hodnocena jako jedno z nejatraktivnějších měst. Svědčí o tom každoroční rekordní návštěvnost v nejoblíbenějších turistických cílech města (v pivovaru Plzeňský Prazdroj i v plzeňské zoo), ale také stoupající počty přenocování a konferenčních akcí v plzeňských hotelech.“
Počty přenocování v Plzni v letech 2005 – 2007
Počet přenocování v Plzni ve všech typech ubytovacích objektů s výjimkou zaměstnaneckých a studentských ubytoven.
2005 |
683 110 |
2006 |
772 214 |
2007 |
846 163 |
pozn. zdroj: Město Plzeň
S oběma se shoduje i Jindřiška Eliášková, manažerka oddělení turistiky a péče o kulturní dědictví v Plzeňském Prazdroji. „V posledních letech a zejména vloni věnoval Plzeňský Prazdroj velké úsilí rozvoji a propagaci turistiky v pivovaru a Pivovarském muzeu. Rozšíření trasy o moderní stáčírnu, zprovoznění nové bednárny a nejčerstvěji otevření nové smyslové expozice zaměřené na suroviny se odráží v zájmu veřejnosti o tato místa,“ doplňuje.
-vho-
Foto: Courtyard by Marriott Pilsen, Město Plzeň,
Sluch, hmat, čich a chuť nebudou pozadu
Rodiště piva Pilsner Urquell otevírá nové lákadlo pro návštěvníky. Plzeňský Prazdroj koncem dubna představil novou expozici surovin, které společně s tradičním a neměnným způsobem výroby dělají Pilsner Urquell jedinečným pivem již od roku 1842. Expozice rozšíří návštěvnickou trasu pivovaru, který ročně přivítá více než 184 tisíc návštěvníků z Česka i celého světa. Mimořádný zájem podpoří také čerstvé zařazení pivovaru Plzeňského Prazdroje mezi nejzajímavější místa Evropské cesty průmyslového dědictví. Nová expozice, která představí výrobní proces a suroviny používané pro vaření piva Pilsner Urquell, je zasazena do budovy historické varny, restaurované do původní podoby z první poloviny 20. století. Celá expozice je pojata tak, aby návštěvníci mohli „tajemství“ výroby Pilsner Urquell vnímat všemi smysly. První raritou nové expozice je největší osobní výtah v ČR s přepravní kapacitou 72 osob. Ten vyveze návštěvníky na panoramatickou projekci s otočným hledištěm. Následuje samotná expozice, která je postavena nejen na vizuálních efektech, ale osloví také sluch, hmat, čich a chuť. Návštěvníci se důkladně seznámí s vodou, kterou Prazdroj přivádí do pivovaru z hlubinných vrtů z kilometr vzdálené Roudné. Své místo mají samozřejmě i kvalitní české suroviny, ječmen a chmel. Nezapomíná se ani na speciální kvasinky, které se tradičně používají pro výrobu Pilsner Urquell a díky nimž má tento prémiový ležák svoji charakteristickou chuť. Kvasinka je proto také uložena ve speciálním chlazeném trezoru v expozici. Mimo plzeňského pivovaru je tento speciální kmen kvasinek uložen v bankách v Praze a v Londýně. Závěrečnou částí nové expozice je restaurovaná varna z 30. let minulého století.
|