Social Hotel Awards 2015: Vítězové se představují

Poslední měsíc roku 2015 je tady a s blížícím se koncem roku přijde opětovný čas bilancování a plánování, co v tom dalším roce podniknout a zrealizovat.

V průběhu celého roku vám na stránkách časopisu COT business přináším různé tipy a nápady, jak vylepšit stávající marketingovou komunikaci, čím potěšit a jak zaujmout vaše fanoušky na sociálních sítích a celkově komunikaci co nejlépe uchopit.

A ani v tom prosincovém a vánočním příspěvku zároveň nebudou tipy chybět. Tentokrát jsem se rozhodla představit vám některé z vítězných projektů Social Hotel Awards 2015, které, jak doufám, budou pro vás zajímavou inspirací pro další marketingovou komunikaci. Ocenění Social Hotel Awards je udělováno americkým časopisem Hotels Mag, který od roku 2011 vybírá nejlepší hotelové projekty v oblasti on-line marketingu a komunikace na sociálních sítích. Každý rok jsou tak oceňovány hotely a hotelové značky v sedmi kategoriích: nejlepší facebooková stránka, nejlepší vy­užití sociální sítě Twitter, nejlepší kampaň na Facebooku, nejlepší digitální kampaň či video, nejlepší využití vizuálních sociálních sítí; a do poslední kategorie byl zařazen reputation management. Pojďme se podívat na některé z vítězů.

Nejlepší využití sociální sítě Twitter

Indický hotelový řetězec ITC patří mezi první řetězce, které v Indii začaly aktivně pro svoji marketingovou komunikaci vy­užívat Twitter. Na profilu @ITCHotelsCares je každý den po dobu téměř 18 hodin zajišťován komunikační servis, aby dotazy, připomínky nebo komentáře dostávaly okamžitou odezvu. Pro oficiální informace a na podporu šíření znalosti značky vytvořil řetězec další účet s označením @ITCHotels, kde pravidelně publikuje hotelové novinky a vše zajímavé, co zpříjemní pobyt hotelovým hostům.

Kromě výše uvedeného pořádá ITC na Twitteru pravidelně soutěže, kterými se snaží aktivně podporovat zvyšování znalosti značky mezi uživateli. Prozatím nejlepší marketingovou kampaní byla soutěž s názvem #MyTravelColours, kdy hotelový řetězec pro svoji komunikaci využil okamžik právě po celé Indii probíhajícího hinduistického festivalu Holi, který se současně slaví po celém světě. Fanoušci twitterovského profilu byli vyzváni, aby sdíleli své fotografie s nejkrásnějšími cestovatelskými momenty (viz obrázek 1) a ITC z vybraných fotografií vytvářelo karikatury, které pak byly sdíleny nejenom na Twitteru, ale také na Facebooku.

 Post s výzvou pro sdílení příspěvků

Obr. 1 – Post s výzvou pro sdílení příspěvků

A nejsou to jenom soutěže, kterými jsou fanoušci zapojováni do komunikace. Každý týden se na profilu objevuje téma gastronomie a vína, kdy hotel zveřejňuje zajímavé informace o jídle a o víně včetně tipů a rad na přípravu různých pokrmů nebo nápojů. Obě témata jsou aktivně využívána jakou soutěžní a fanoušci jsou často vyzváni, aby sdíleli své nejoblíbenější recepty na přípravu jídla nebo nápoje, např. sangrie (viz obrázek 2). Autoři nejzajímavějších receptů jsou, jak jinak, odměněni malým dárkem. Obecně patří jídlo mezi oblíbená témata nejenom na sociálních sítích, ale ve všech komunikačních kanálech. Díky tomu si tak hotel zajišťuje vysoký engagement rate (zaujetí fanoušků příspěvky) na svém profilu.

 Ukázka postingu s prezentací vína

Obr. 2 – Ukázka postingu s prezentací vína

Nejlepší digitální kampaň

V kategorii nejlepší digitální kampaně a ocenění Social Hotel Award for Best Integrated Digital Campaign by Property získal Farimont Pacific Rim hotel z Vancouveru. Na zvýšení povědomí služeb a balíčků spojených se svatbou a hlavně se zásnubami připravil Fairmont Pacific Rim hotel digitální kampaň, ve které vyzval páry, aby vytvořily svůj příběh lásky. Nejlepší příběh měl pak možnost získat speciální balíček „žádost o ruku“ v hodnotě téměř 14 000 USD. Výherní balíček byl vytvořen ve spolupráci s dalšími obchodními partnery, aby se zajistila co nejvyšší atraktivita ceny.

 Vítězné video soutěže Fairmont Engagement Proposal

Obr. 3 – Vítězné video soutěže Fairmont Engagement Proposal

Pro komunikaci soutěže se využíval zejména Facebook, na kterém byla vytvořena informační soutěžní stránka. Pro podporu soutěže byl připraven různorodý obsah, ať už v podobě obrázků s romantickými místy, kvízovými otázkami, tipy, jak se na žádost o ruku připravit atd. Celkově vygenerovala kampaň 42 svatebních objednávek pro roky 2015–2016 ve finanční hodnotě přesahující 760 000 USD.

V rámci cílového trhu bylo osloveno více než 6 mil. uživatelů, a počet fanoušků profilů hotelu na sociálních sítích se zvýšil o 8 procent. O vítězích rozhodla několikačlenná komise a příběh vítězů včetně skutečné žádosti o ruku byl zveřejněn na začátku letošního listopadu na facebookovém profilu Fairmont Pacific Rim hotelu (video ke zhlédnutí na http://bit.ly/fairmont-wedding). 

Nejlépe zpracované hotelové video

Další kategorií, ve které se udělovaly ce­ny, byla kategorie videa. Ocenění za nejlepší video získal mexický hotel One&Only Palmilla.

V září 2014 zasáhl pobřeží Mexika silný hurikán Odile, pod jehož velkou silou bylo pobřeží zdevastováno a ničivým následkům neunikl ani luxusní hotelový resort One&Only Palmilla. V průběhu následujících sedmi měsíců byl resort zcela uzavřen, ale i přes tuto skutečnost hotel nadále komunikoval na sociálních sítích a pravidelně své fanoušky informoval o aktuální situaci. Dne 20. dubna 2015 se konalo slavnostní znovuotevření, o kterém hotel samozřejmě aktivně komunikoval. K této velké události bylo připraveno také speciální video s názvem „Legenda se vrací“ a podpořeno kampaní. Hlavním cílem kampaně bylo vytvořit povědomí (buzz) o velké víkendové události, kdy se hotelový resort znovu otevíral (viz obrázek 4).

 Informace k znovuotevření hotelu One&Only Palmilla

Obr. 4 – Informace k znovuotevření hotelu One&Only Palmilla

Během několika málo hodin od spuštění mělo video na Facebooku více než 25 000 zobrazení a 465 lajků a na YouTube bylo video zobrazeno 11 000×. Mezi videy, která hotel doposud na svých komunikačních kanálech publikoval, patří toto mezi nejlepší a celkově bylo osloveno 56 864 uživatelů (video ke zhlédnutí na http://bit.ly/­One­OnlyPalmillaReopening). 

Nejlepší propagace hotelu na Facebooku

Příčku s názvem Best property Facebook promotion pro letošní rok obsadil Hyatt Regency Maui Resort Spa na Havaji.

 Ukázka videa k znovuotevření hotelu

Obr. 5 – Ukázka videa k znovuotevření hotelu

Hotelový resort patří mezi vyhledávaná místa pro dovolenou, firemní teambuildingové akce a romantické pobyty. V připravené kampani se hotel chtěl více zaměřit na zvýšení povědomí o tom, že je zde možné pořádat krásné a hlavně luxusní svatební hostiny a pobyty. Hlavním cílem bylo zvýšení leadů (objednávek) pro uspořádání svateb.

Kampaň byla v podobě soutěže rozdělena do dvou období. V prvním z nich (březen až duben 2014) byli uživatelé sociálních sítí a návštěvníci stránek vyzváni, aby sdíleli své fotografie s tématem zásnub a k tomu přidali popis o max. rozsahu 100 slov, kde měli uvést, proč by chtěli mít svatbu na úchvatném Maui. Pro vítěze bylo připraveno kompletní uspořádání svatebního dne a hlasující pak soutěžili o třídenní pobyt v hotelovém resortu. Všichni soutěžící i hlasující zároveň obdrželi 10procentní slevu na jakýkoliv pobyt.

Ve druhé vlně pak v průběhu 10 dubnových dnů uživatelé Facebooku vybírali a hlasovali pro nejlepší příběh. Hlasování se zúčastnilo více než 1 200 uživatelů. Kampaň byla podpořena e-mailovou komunikací, organicky na Facebooku, Twitteru, webových stránkách Hyatt.com a The Wedding Channel.

 Ukázka soutěže Hyatt Regency Maui

Obr. 6 – Ukázka soutěže Hyatt Regency Maui

Celkové výsledky hodnotil hotel velmi pozitivně, neboť se kromě zvýšení povědomí o svatbách podařilo také získat cenné údaje pro obchodní tým v podobě průměrných svatebních rozpočtů, preferovaného období pro svatby a ze strany uživatelů potřebné informace pro pořádání svateb.

Mezi mé osobní favority patří hotelový řetězec ITC, který získal ocenění v rámci nejlepšího využití Twitteru. Velmi mne zaujala jeho ucelená komunikace a také množství užitečného obsahu, protože informace mohou fanoušci a další uživatelé využívat také prakticky. Tímto způsobem vstupuje hotelový řetězec velmi dobře do povědomí uživatelů, a není pouze kanálem chrlícím spoustu informací. A který projekt se líbil nejvíce vám?

S koncem roku, zmiňovaným již v úvodu, přeji vám všem, čtenářům COT business, pohádkové Vánoce, naplněné radostí a osobním štěstím. Do roku 2016 vám přeji spoustu osobních a pracovních úspěchů, třeba právě na poli sociálních sítí. A v případě, že byste si v roce 2016 přáli, abychom zde rozebrali nějaké marketingové téma, které je pro vás důležité, napište mi na: katerina.rotterova@destmark.eu.

foto
Ing. Kateřina Rotterová MBA

Autorka textu je ze společnosti Destination Market­ing, zaměřené na strategický on-line marketing, public relations a koncepční využití sociálních sítí pro oblast cestovního ruchu.

katerina.rotterova@destmark.eu
Tel: +420 605 376 527
http://www.destmark.eu/

 
You’ll need Skype CreditFree via Skype

Nejnovější články z rubriky Online

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: Pruh Polabí

Porota vybrala vítěze soutěže Turistpropag 2022

Na Výstavišti v Lysé nad Labem se včera sešli porotci prestižní  soutěže  a  přehlídky  turisticko- propagačních  materiálů  Turistpropag 2022, aby vybrali vítěze v 19 kategoriích.

Číst více