Sociální média: 8 tipů pro letní komunikaci

Letní doba dovolených a dlouho očekávaných prázdnin je konečně tady. A jak všichni doufáme, bude to čas plný příjemných zážitků a chvil. I přes tuto krásnou představu nás však oblíbená povinnost komunikace na sociálních sítích nemine. Jak to ale udělat, abychom i v tomto čase uživatele nejenom pobavili, ale také zapojili?

V průběhu léta sice na naší straně stojí méně pracovních povinností, které dávají příležitost pro zábavu, ale také je to celá řada atraktivit, které pozornost uživatelů rozptýlí a na naše sdělení jim nemusí nejenom zbýt čas, ale hlavně ona pozornost. Níže vám v sedmi tipech nabízím několik nápadů či doporučení, jak „komunikační nepřátele“ minimalizovat.

Oboustranná komunikace

Léto přináší na poli sociálních sítí velké možnosti, protože je zde příležitost uživatelům pokládat nejrůznější cestovatelské nebo dovolenkářské otázky a pomyslně se vyptat téměř na všechno. Využijte proto tento čas pro svoji firemní komunikaci. Je to příležitost nejen zapojit fanoušky do komunikace, ale hlavně zjistit, jaké mají preference, o co mají zájem apod. Tato data lze pak velmi dobře použít při analýze cílové skupiny a stanovení komunikační strategie.


Ukažte, jak je možné si dovolenou u vás opravdu užít, jak i vaši zaměstnanci si umějí vychutnat prázdninovou atmosféru nebo skvělé počasí.

Ukažte, jak je možné si dovolenou u vás opravdu užít, jak i vaši zaměstnanci si umějí vychutnat prázdninovou atmosféru nebo skvělé počasí.

Zároveň můžete velmi snadno vybídnout vaše fanoušky, kteří strávili letní dovolenou ve vašem hotelu, aby sdíleli svoji zkušenost a napsali, co třeba v průběhu pobytu navštívili. Zkrátka aby se podělili o svůj dovolenkový příběh, který snadno motivuje ostatní, aby k vám přijeli.

Originální letní tipy a odlehčená témata

Zajímavé tipy a rady jsou při cestách velkým pomocníkem a někdy i náhodně objeveným pokladem. Dopřejte toto svým fanouškům a připravte pro ně nejenom zajímavé posty s obrázky a videi, ale také materiály s kvalitními informacemi, které nejsou běžně dostupné. Takto připravený materiál může být v podobě infografiky, krátkého e-booku nebo obyčejného PDF, které si uživatelé mohou za e-mail stáhnout.

Zaměřte se na lokální témata a pravidelně informujte o tom, co se v okolí vašeho hotelu děje. Ať už to budou kulturní, nebo zábavné akce pro rodiny s dětmi. Určitě není na škodu se na akci i vydat a pořídit z ní několik snímků, a ty sdílet. Dejte zkrátka uživatelům možnost alespoň na chvíli zažít to kouzlo, které v místě vašeho působení je, protože to bude fungovat jako skvělá inspirace k tomu, aby se k vám opravdu vydali.

Léto je také velmi odlehčeným a bezstarostným obdobím. Zkuste se toho držet i při výběru témat svých příspěvků. Ukažte, jak je možné si dovolenou u vás opravdu užít, jak si i vaši zaměstnanci umějí vychutnat prázdninovou atmosféru nebo skvělé počasí. Připravte také seriál s tipy vašeho personálu, jak si léto užít. Takto přidáte do svých postů velkou informační a hlavně osobní hodnotu, díky které se můžete od ostatních značek odlišit a být originální.

Dalším z nápadů mohou být velmi oblíbené hádanky na určení místa nebo turistické zajímavosti. To je další možnost, jak fanouškům zábavně ukázat, co mohou vidět. Oblíbené jsou také slovní přesmyčky nebo hledání správného významu slov, tzv. ­scramble words (dovolena => elnvooda). Na internetu je k dispozici několik aplikací, které vám přesmyčky snadno vytvoří. Pro tento účel doporučuji využít aplikaci na Super Teacher Work Sheets (http://bit.ly/generator-word-scramble).

Při vymýšlení zajímavých nápadů můžete jít ještě o kousek dál. Přeneste za pomoci live streamingu internetové uživatele až k vám do hotelu a ukažte jim, co všechno u vás mohou zažít. Live streaming můžete vždy připravit na nějaké konkrétní téma a postupně ukázat i okolí hotelu a jeho místní atraktivity. Pro tento účet jsou k dispozici aplikace jako Meerkat, Periscope a Blab, s nimiž bude příprava snadná. Tak budete mít zajímavý obsah nejen pro váš profil na sociálních sítích, ale i pro webové stránky.

Sdílejte a pracujte s uživatelskými příspěvky

Přidávají vaši fanoušci svůj obrázky nebo videa na váš firemní profil? Pokud ano, pak máte jedinečnou příležitost tento obsah použít pro komunikaci na hlavní zdi profilu. Je to skvělá možnost pozitivně podpořit vnímání vaší značky mezi uživateli. Většinou sdílení fanouškovských vizuálů podpoří ostatní fanoušky, kteří začnou na profil také přidávat své snímky.

Jakmile budete na profilu mít více fotografií, použijte je pro další komunikaci. Nejjednodušší je vytvořit na profilu fotogalerii s názvem „Letní fotografie fanoušků“, ale jsou i další možnosti. Zapojte vaše grafiky a připravte zajímavou letní koláž nebo jinou grafickou podobu, a tu použijte v další komunikaci. A pokud byste chtěli být o něco kreativnější, pak lze připravit třeba on-line pexeso a do toho zahrnout i uživatelské snímky. Většinou jsou tyto aktivity mezi fanoušky velmi oblíbené.

Velkou výhodou u uživatelských snímků je také možnost opakovaného publikování. V případě, že jste v minulé sezoně měli na profilu aktivní fanoušky, kteří publikovali líbivé snímky, pak se je nebojte v komunikaci opět připomenout. Není nic špatného na tom, použít úspěšný snímek na profilu znovu. To může být v duchu připomenutí, jak skvělá dovolená u vás může být.

Napojte se na social influencers

Hlas social influencers podobně jako brand advocates je na poli sociálních sítí velmi důležitý. Kde je hledat? Do této skupiny mohou patřit bloggeři nebo vloggeři, ale samozřejmě také novináři, editoři nebo známe osobnosti. Zaměřme se však na první skupinu bloggerů a vloggerů. V obou případech je léto ideální příležitostí pro jejich vyhledání, neboť v této době je velká řada z nich na cestách a vy máte možnost nahlédnout, jak aktivně komunikují nejenom na svých blozích, ale hlavně na sociálních sítích. V případě, že vás jejich práce osloví, není nic snazšího, než je kontaktovat a třeba se domluvit na sdílení vašich příspěvků. Je to dobré pro otestování zájmu fanoušků o vaše téma.

Najdete partnery pro komunikaci

Na všech sociálních sítích, nejenom na Facebooku, je celá řada profilů o cestování a dovolené s větším či menším počtem fanoušků. S obdobnými profily lze navázat spolupráci a domluvit se na vzájemném sdílení příspěvků. Získáváte tak příležitost oslovit novou skupinu uživatelů. A u vás na profilu se mohou z partnerských profilů objevit příspěvky zaměřené na tipy, co v místě vašeho hotelu nebo regionu navštívit. Vždy je určitě dobré dbát na to, aby spolupráce byla v duchu win-win.

V případě, že se spolupráce osvědčí, pak lze připravit i soutěž, pro kterou si tak přichystáte příležitost komunikovat ji na dalších profilech.

Pobavte fanoušky soutěží

Všichni v průběhu léta rádi nejenom odpočíváme, ale také hrajeme různé hry a samozřejmě i rádi soutěžíme. Léto umožňuje připravit velkou letní soutěž a do té nabídnout zajímavé ceny, např. víkendový pobyt ve vašem hotelu. U výhry můžete nastavit podmínku čerpání například na konci letní sezony, abyste zbytečně neplýtvali ubytovacími místy v průběhu hlavní sezony.

Skvělé bude na soutěži určitě to, že získáte obsah pro všechny platformy, na kterých komunikujete. Ať už to bude Facebook, Twitter, Instagram nebo Pinterest, na všech místech můžete téma cíleně zveřejnit.

Zvažte čas sdílení příspěvků

Zveřejňujete své příspěvky pravidelně v pět hodin odpoledne? Zvažte, zda je to ten správný čas i v průběhu léta. Je to dáno hlavně tím, že během léta všichni, nejenom uživatelé sociálních sítí, zůstáváme častěji déle venku a užíváme si různé zábavy, hlavně za dobrého počasí. Z toho důvodu je vhodnější posunout čas sdílení například na osmou hodinu večerní. Letní čas publikování doporučuji určitě otestovat a na základě získaných výsledků se pak rozhodnout.

Letní vzhled a design

Přestože se na to většinou nezapomíná, raději to v samém závěru ještě uvedu. ­Oblečte své firemní profily do letního outfitu v podobě zajímavých a přitažlivých letních vizuálů a profilových obrázků. I když na vašem profilu používáte jako titulní obrázek nějakou korporátní fotografii, vyměňte ji za letní, která bude plná emocí a barev. Není rozhodně na škodu ji v průběhu léta několikrát obměnit. Na první pohled by se to mohlo zdát jako zbytečnost, ale opět to umožní předat kus příběhu naplněného emocemi.

Léto může být skvělou příležitostí pro kreativní a komunikační nápady, které lze snadno realizovat. Přeji vám, aby právě toto léto bylo nejenom plné úspěchů a výborných dovolených, ale také plné zajímavých nápadů pro další komunikaci s fanoušky a příznivci vašich profilů.

Foto: Thinkstockphotos.com

foto
Ing. Kateřina Rotterová MBA

Autorka textu je ze společnosti Destination Market­ing, zaměřené na strategický on-line marketing, public relations a koncepční využití sociálních sítí pro oblast cestovního ruchu.

katerina.rotterova@destmark.eu
Tel: +420 605 376 527
http://www.destmark.eu/

 

Nejnovější články z rubriky Online

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: Pruh Polabí

Porota vybrala vítěze soutěže Turistpropag 2022

Na Výstavišti v Lysé nad Labem se včera sešli porotci prestižní  soutěže  a  přehlídky  turisticko- propagačních  materiálů  Turistpropag 2022, aby vybrali vítěze v 19 kategoriích.

Číst více