Včera bylo slavnostně podepsáno bezmála rok připravované memorandum o vzájemné spolupráci Středočeského kraje, Prague City Tourism, Letiště Praha a agentury CzechTourism při podpoře příjezdového turismu.

Účastníci memoranda se dohodli na tom, že budou cíleně propagovat Středočeský kraj, Prahu i Českou republiku jako celek na vybraných trzích s cílem přilákat více turistů, zejména těch, kteří vyhledávají delší pobyt spojený s návštěvou historických památek a dalších turistických cílů. Za tímto účelem budou všechny subjekty koordinovat marketingové a obchodní aktivity v rámci B2B i B2C komunikace. Memorandum také mluví o tom, že se všechny subjekty společně zúčastní i vybraných odborných akcí zaměřených na cestovní ruch a leteckou dopravu, jako jsou například veletrhy nebo festivaly. Takzvaný „TouchPoint“ má zajistit propagaci turistických cílů díky spolupráci se stávajícími leteckými dopravci provozujícími přímá letecká spojení ze strategicky důležitých trhů. Hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová k tomu na tiskové konferenci po podpisu memoranda uvedla: „My jako kraj si od spolupráce s těmito partnery slibujeme, že se nám podaří do středních Čech přivést více movitých klientů, kteří nepřijedou jen na jednodenní výlet, ale zůstanou u nás déle a budou zde čerpat služby.“ Podpis memoranda přitom podle není jen formálním aktem, nýbrž stvrzením ochoty všech čtyř partnerů reálně spolupracovat na propagaci Prahy, Středočeského kraje a potažmo celé republiky. „Znamená to mimo jiné, že se budeme společně podílet na akcích týkajících se cestovního ruchu,“ konstatovala hejtmanka s tím, že cílem je rozšiřování spolupráce s leteckými dopravci a rozvoj přímých leteckých spojení. Vlastním výkonem činností a úkolů vyplývajících z memoranda pro kraj bude pověřena Středočeská centrála cestovního ruchu.
„Memorandum vítáme především jako první krok k práci na společné jednotné strategii. Ta nám nejen ušetří finance vydávané na marketingové aktivity, ale především vytváří jedinečný prostor pro sdílení zkušeností a intelektuálního kapitálu. Jsem přesvědčen, že taková spolupráce brzy přinese velmi pozitivní výsledky, “ uvedl statutární zástupce Prague City Tourism Petr Slepička.
V zájmu úplnosti je však třeba poznamenat, že spolupráce zmíněných čtyř partnerů není ničím zcela novým. Jak připomněla ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková, k částečnému naplňování obsahu memoranda docházelo již v minulosti při řadě příležitostí. Jednou z posledních bylo podle Palatkové otevření letecké linky mezi Prahou a americkou Filadelfií. „Při této i řadě dalších příležitostí jsme si ověřili, že každý z partnerů má určitou přidanou hodnotu, kterou může do této spolupráce vložit,“ uvedla Palatková a dodala, že takováto spolupráce plně odpovídá cílům agentury CzechTourism, resp. její snaze o přilákání bonitnější klientely a o rozvoj cestovního ruchu v regionech.
„Projekt Touchpoint je příkladem výborné spolupráce vícero subjektů. První společné kroky odstartovaly u příležitosti zavedení přímého letu z americké Filadelfie do Prahy, k němuž agentura CzechTourism připravila propagační kampaň se dvěma americkými top influencery. Ti se na 2 týdny stali ambasadory České republiky a během svého pobytu sdíleli unikátní obsahy o Praze, Středočeském kraji a dalších zajímavých místech v regionech. Jsme rádi, že i díky koordinaci aktivit s našimi zahraničními zastoupeními, kterých po světě máme 23, se každoročně daří navyšovat příjezdy bonitních zahraničních turistů. Nejen do Prahy a dalších vytížených míst, ale hlavně do regionů. Jejich rozvoj agentura CzechTourism intenzivně podporuje,“ vysvětlila Monika Palatková, ředitelka národní turistické centrály. |
Za Letiště Praha podepsal memorandum člen představenstva Petr Pavelec. Ten na tiskové konferenci mimo jiné konstatoval, že Letiště Praha je i nadále do memorandem kodifikované spolupráce připraveno poskytovat svoje know-how při získávání dalších spojení Prahy (resp. České republiky) se světem. Potvrdil tak předchozí vyjádření předsedy představenstva Letiště Praha Václava Řehoře, který incoming je pro rozvoj leteckých spojení s Prahou zásadní a že Letiště Praha usiluje o nové linky do destinací, v kterých existuje dosud nevyužitý potenciál v oblasti příjezdového turismu. „Mezi takové linky patří například přímá spojení do Bangkoku, Dillí, Hongkongu, Tchaj-peje či Tokia. Z jejich existence by potom zcela jistě profitovali nejen přijíždějící turisté, ale také následně Češi. Velmi proto vítáme společnou iniciativu na podporu incomingu, přičemž za letiště do ní můžeme přispět plnou informační i datovou podporou či kontakty na tour operátory, cestovní kanceláře a agentury. V neposlední řadě máme připraven zajímavý motivační systém pro dopravce s marketingovou podporou případných nových destinací,“ vysvětlil v tiskové zprávě Václav Řehoř.
Foto: -pmu-