Dějištěm čtvrtého ročníku incomingového workshopu Czech Republic Travel Trade Day byla ve dnech 8.–9. dubna jihočeská metropole, konkrétně Clarion Congress Hotel České Budějovice. Akci tradičně organizovala agentura CzechTourism, přirozeným spolupořadatelem byla Jihočeská centrála cestovního ruchu. Workshop podpořily Jihočeský kraj a město České Budějovice, partnery se staly Fashion Arena Prague Outlet a společnost RegioJet.
Workshop Czech Republic Travel Trade Day (TTD) svým aktuálním ročníkem opět potvrdil svoji nezastupitelnou roli v podpoře příjezdového cestovního ruchu. Na jih Čech zamířilo 78 zástupců cestovních kanceláří a agentur z 23 zemí světa, z tuzemska pak devět desítek představitelů hotelů, destinačních společností, cestovních kanceláří a dalších subjektů cestovního ruchu se svými nabídkami. Na programu měli celkem více než 1 600 individuálních jednání.

TTD byl ale opět nejen workshopem, nýbrž i prostředkem k představení regionů. Akci tak předcházely organizované regionální fam tripy pro zahraniční nákupčí a vybrané novináře. Workshop TTD přilákal nejen zástupce strategicky zásadních blízkých trhů (Německo, Rakousko, Polsko), ale třeba i historicky největší počet nákupčích cestovních agentur z USA a Kanady (10). Akce opětovně přivítala také zástupce Izraele. Tradičně velký zájem měli o setkání s tuzemskými dodavateli nákupčí z Beneluxu, Francie, Itálie, Španělska, Skandinávie, Velké Británie, Litvy, Jižní Koreje, Ruska anebo Latinské Ameriky.
Jedním z hlavních cílů TTD je podpořit návštěvnost regionů a zmírnit dominanci Prahy v incomingových statistikách. I proto se workshop koná mimo hlavní město – v předchozích ročnících navštívili účastníci Olomouc, Plzeň a Liberec, příští rok zavítají do Karlových Varů. Letos padla volba na jižní Čechy, což s povděkem kvitovali i zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR). Podle jejího ředitele Jaromíra Poláška byl TTD „skvělou příležitostí k posílení stávajících a navázání nových obchodních partnerství českých podnikatelů, regionů i dalších subjektů a institucí, působících v oboru příjezdového cestovního ruchu, se zahraničními obchodníky.“ I proto JCCR připravila pro zahraniční touroperátory a vybrané novináře poznávací cesty nejen do top atraktivit regionu, jako jsou Český Krumlov či Hlubová nad Vltavou, ale i na méně navštěvovaná místa, např. do Tábora, Jindřichova Hradce, Třeboně, Písku či oblasti Lipenska a Šumavy.
A nový ředitel národní turistické centrály Jan Herget dodal: „Propagace a podpora regionů patří mezi hlavní cíle agentury CzechTourism. A následný dopad TTD je značný. Dojednaná partnerství mezi českými a zahraničními subjekty se každoročně projevují ve statistikách příjezdového cestovního ruchu.“ Herget účastníkům workshopu představil vybrané aktivity národní turistické centrály a seznámil je s marketingovými plány pro příští roky. Krom jiného zaznělo, že v příštím roce bude muset CzechTourism pracovat s nižším rozpočtem, což se projeví mj. na struktuře zahraničních zastoupení. Některá ze stávajících zastoupení prvního stupně budou převedena na stupeň druhý, agendu tedy převezme externí dodavatel. „Žádný z trhů, na kterých v současnosti působíme, ale neopustíme,“ uklidnil účastníky Herget. Z dalších plánů, o kterých hovořil, zaujala mimo jiné úvaha o tom, že by se do budoucna měli na financování národní turistické centrály 20–30 % podílet její partneři z řad podnikatelů, regionů apod. Nejenže to sníží nároky na státní rozpočet, ale také to bude forma záruky, že CzechTourism bude dělat to, co podnikatelé skutečně chtějí a potřebují. Inspirací je rakouský model fungování národní turistické centrály.
[fotogalerie]
Účastníci TTD měli rovněž šanci seznámit se s destinačním manuálem České republiky pro rok 2020. Ten vychází z marketingového plánu a představuje Česko světu prostřednictvím měst jakožto bran do regionů. Akcent přitom bude v příštím roce kladen na hrady a zámky.
V průběhu druhého dne se mohli čeští účastníci setkat s řediteli zahraničních zastoupení agentury CzechTourism a naplánovat vlastní aktivity na příslušných trzích. Z rozhovorů s vybranými z nich víme, že si tuto možnost pochvalovali, stejně jako workshop se zástupci zahraničních cestovních kanceláří a agentur. Sečteno a podtrženo, TTD opět sklidil zasloužený úspěch.
Foto: -pmu-