Letošní Czech Republic Travel Trade Day, který proběhl 21.–22. května v Liberci, byl bez přehánění opět nejvýznamnější akcí českého příjezdového turismu. Mezinárodního workshopu se zúčastnilo osm desítek zahraničních nákupčích a zhruba stejný počet tuzemských dodavatelů služeb, regionů a dalších subjektů.
Dvoudenní workshop Travel Trade Day (TTD) proběhl podle osvědčeného scénáře. Během prvního dne se zahraniční účastníci seznámili s činností naší národní turistické centrály a jejích zahraničních zastoupení. Ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková je rovněž informovala o detailech ústředního marketingového tématu České republiky pro příští rok, kdy si budeme připomínat výročí sametové revoluce. Představen byl rovněž nový destinační manuál. Hlavním programovým bodem ovšem byla individuální jednání mezi tuzemskými a zahraničními subjekty. Dodejme, že nákupčí letos přicestovali z Německa, Rakouska, Beneluxu, Francie, Itálie, Španělska, Skandinávie, Velké Británie, Polska, Lotyšska, USA, Jižní Koreje, Japonska, Ruska a Latinské Ameriky. „Kýženým výsledkem je umístit Českou republiku do komerčních nabídek zahraničních cestovních kanceláří. Naši republiku představujeme jako celoročně atraktivní destinaci, jejíž nabídky jsou pravidelně aktualizovány,“ komentovala cíle TTD Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism. Akce by měla přispět i k vyšší návštěvnosti tuzemských regionů a především pak Libereckého kraje, který se na organizaci workshopu podílel a využil ho k představení svých krás. Totéž platí i o městu Liberec, které uspořádání TTD podpořilo. Druhý den se pak čeští účastníci mohli seznámit s aktuální situací na trzích, na kterých fungují zastoupení agentury CzechTourism. Stejně jako v minulých letech se na TTD sjeli ředitelé všech těchto zastoupení, přičemž někteří dostali příležitost k oslovení odborné veřejnosti prostřednictvím destinačních seminářů. Účastníci se tak mohli seznámit se specifickými rysy turistů z USA a Kanady, Latinské Ameriky, Indie, Číny a některých zemí jihovýchodní Asie. „Kromě těchto obchodních setkání nabízíme možnost naplánovat vlastní aktivity na zahraničních trzích – s využitím zázemí i know-how naší sítě. Ta v současnosti obsluhuje více než 40 zemí světa,“ uvedla k možnostem spolupráce ředitelka zahraničních zastoupení CzechTourism Klára Vysloužilová.
Za rok v Budějovicích
Letošní ročník Travel Trade Day opět potvrdil, že se jedná o event žádaný a užitečný jak pro regiony, tak pro zástupce komerční sféry. Hovoří-li CzechTourism o Travel Trade Day jako o „nejvýznamnější akci příjezdového cestovního ruchu“, nejde o prázdnou proklamaci. Dobrá zpráva je, že již dnes se ví datum a místo příštího ročníku. Máte-li zájem o navázání spolupráce se zahraničními nákupčími či načerpání aktuálních informací z hlavních zdrojových trhů, poznamenejte si do svých diářů datum 8.–9. dubna 2019. Na příštím Czech Republic Travel Trade Day se potkáme v Českých Budějovicích.
Foto: -pmu-
Podrobnou reportáž z letošního Travel Trade Day si můžete přečíst zde.
Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...