
Potřetí a opět lépe. Tak by se dal v krátkosti shrnout letošní ročník již tradiční odborné konference cestovního ruchu Travelcon, která se uskutečnila 25. a 26. dubna 2019 v pavilonu Z českobudějovického výstaviště. Co přinesla? Čtyři hlavní témata, dvacítku zajímavých přednášek, 46 řečníků z tuzemska i ze zahraničí, a především jeden zásadní cíl. Stát se první plně udržitelnou konferencí v České republice.
Ostatně když už jsme u tématu udržitelnosti v cestovním ruchu, tak právě ta jako leitmotiv prostupovala i celou řadou připravených přednášek, které ve dvou sálech poslouchalo rekordních 360 manažerů, marketérů, podnikatelů a dalších expertů na turismus z celé republiky. „Cestovní ruch hraje významnou roli v rozvoji území. Často přitom vlivem jeho obrovského vzestupu dochází k poškozování životního prostředí, nadměrnému využívání přírodních zdrojů a vzniku konfliktních situací mezi domácím obyvatelstvem a návštěvníky. Travelcon podporuje udržitelný cestovní ruch, který pomáhá rozvoji území a šetrně využívá přírodní i kulturní hodnoty, čímž míří k dlouhodobé prosperitě dané oblasti,“ uvedl Jaromír Polášek, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu, která je pořadatelem konference. Kromě toho byla ale na Travelconu otevřena i další zajímavá témata. Již tradičně byl prostor věnován influencer marketingu, kvalitě ve službách, nedostatku zaměstnanců, správnému cílení reklamy, specifikům turismu na jihu Čech či trendům, které budou oborem hýbat v následujícím roce. A opomenut nebyl ani takový fenomén jako nyní už téměř legendární seriál Most!, na jehož příkladu byly ukázány možnosti propagace destinace prostřednictvím filmových a televizních projektů.

Mezi vystupujícími se objevila v odborných kruzích velice zvučná jména. Jen pro ilustraci: ani letos na konferenci nechyběli kreativní ředitel ve společnosti B&T Jan Jelínek, Soňa Machová z agentury CzechTourism, obsahový stratég destinace Českobudějovicko-Hlubocko Tomáš Kadlec, reportér Janek Rubeš či konzultant v oboru budování značek Vilém Rubeš. A jelikož se konference v rámci udržitelnosti pustila i do vod digitalizace, propojení přednášejících a účastníků se dělo také virtuálně. „Letos poprvé se mohli účastníci připojit on-line a nemuseli jezdit na místo konání, čímž došlo také k významnému snížení uhlíkové stopy akce. Této možnosti využil například uznávaný profesor z britské Univerzity v Surrey Xavier Font, který vystoupil na téma udržitelný turismus prostřednictvím Skypu,“ vysvětlila manažerka konference Petra Machovcová.
Vedle přednášek byly pro menší skupiny zájemců připraveny i tematické workshopy. Čtvrteční byl zaměřen na tvorbu a testování produktů cestovního ruchu a účastníky jím provedl Pavel Pichler z Travelbakers. V pátek mohli účastníci využití poradenství Martina Šimona z personální agentury Manpower, od Tomáše Kadlece načerpat informace o možnostech konkrétní spolupráce s influencery a díky Vojenu Smíškovi z Lipno Servis poodhalit tajemství tzv. zavazadlové strategie.
Stejně jako předchozí dva ročníky konference Travelcon se i ten letošní setkal s velmi pozitivní odezvou jak od návštěvníků, tak i od samotných přednášejících odborníků. „Rostoucí zájem odborné i laické veřejnosti potvrzuje, že se Travelcon a Travelfest skutečně stávají novou jarní jihočeskou výstavní a kongresovou tradicí,“ zdůraznil Jaromír Polášek. Podaří se příští rok konferenci takto vysoko nastavenou laťku překonat? Přesvědčit se o tom můžete sami – Travelcon 2020 se uskuteční v termínu 23.–24. dubna a redakce COT bude opět u toho!
Foto: -pmu-