Druhý ročník konference Travelcon, který se konal 12.–13. dubna v pavilonu Z českobudějovického výstaviště, popřel rčení o tom, že nelze vstoupit dvakrát do téže řeky. Laťku nastavenou pořádně vysoko loňským prvním ročníkem se letos pořadatelům Jihočeské centrály cestovního ruchu podařilo nejen zdolat, ale možná i posunout. A to je názor nejen našich redaktorů, ale i řady účastníků. Podobně dobře byl hodnocen i veletrh Travelfest, který na výstavišti probíhal do soboty 14. dubna a který přivítal přes 8 000 návštěvníků.
Podrobnou reportáž z konference najdete ve dvou volně přístupných článcích na portálu iCOT.cz (www.icot.cz/22806). Zjistíte, že po oba dva konferenční dny byl pro účastníky připraven nadmíru zajímavý program. V hlavní roli byl samozřejmě cestovní ruch v jižních Čechách, řada přednášek však měla výrazný obecný přesah do světa marketingu, nových technologií, destinačního managementu a dalších oblastí. Na své si přitom díky víc než čtyřem desítkám řečníků přišli jak zástupci komerční sféry, tak třeba představitelé samosprávy. Program byl rozdělen do pěti hlavních témat: business v cestovním ruchu, kvalitní služby a personál, mimosezona, média a marketing a památky. Pro inspiraci si na konferenci přišlo přes 270 registrovaných účastníků.
Zpětná vazba, kterou účastníci konference organizátorům poskytli, byla velmi pozitivní. „Už druhým rokem se organizátorům Travelconu daří získávat nejvýznamnější odborníky v oboru. Jejich sdělení jsou velice inspirativní a všichni, kteří se konference z různých důvodů neúčastní, o hodně přicházejí. Kvalita nabízených přednášek, diskusí a prezentací je mimořádně vysoká a skladba osobností i témat výjimečná,“ zhodnotila například program konference mluvčí společnosti Jihočeské letiště České Budějovice Martina Vodičková.

Travelcon nabídl také prostor pro setkání s mnoha partnery a poskytl spoustu nových informací z regionu. Ukazuje se, že Travelcon není jen regionální událostí, ale že slouží také partnerům ze sousedních regionů, i zahraničních, jako důležitá diskusní platforma. Navíc kvalita přednášek a prezentací snese srovnání s nejvýznamnějšími mezinárodními akcemi věnovanými otázkám turismu. „Každá profesionálně řízená turistická destinace by měla mít podobnou odbornou platformu, podobné diskusní fórum. To je cesta správným směrem,“ reagovala marketingová manažerka Hornorakouské centrály cestovního ruchu Jitka Zikmundová.
O tom, že se Travelcon již natrvalo zapsal do kalendáře významných akcí svého druhu v ČR, nepochybuje majitel cestovní kanceláře IncoCzechTravel Prague Jan Opatrný, který se zúčastnil obou ročníků konference. „Jsou zde velice kvalitní přednášející i témata, k nimž se lze dostat z regionálního prostředí velmi obtížně, pokud vůbec. Je proto nutné ocenit práci pana ředitele Poláška a jeho týmu, který se do organizace takovéto akce pustil,“ řekl Opatrný.
Za mimořádně prospěšné označila informace načerpané v Českých Budějovicích projektová manažerka Turistické oblasti Zlínsko-Luhačovicko Dana Müller: „Byla jsem zde už loni a vrátila jsem se, protože jde o velmi inspirativní odbornou akci. Každý z účastníků si odsud odveze celou řadu nových poznatků, zkušeností a informací, které lze následně aplikovat v domácím prostředí. Inspirace je jedním slovem to hlavní, co mě sem znovu po roce přivedlo.“
Jedničku by dal konferenci i kreativní ředitel agentury B&T Jan Jelínek, který patří v oblasti cestovního ruchu k velmi uznávaným odborníkům. „Akce jako Travelcon jsou nesmírně důležité, protože lidé pracující v cestovním ruchu třeba v Praze nebo na mezinárodní úrovni, mají nepřebernou škálu možností dalšího vzdělávání, v krajích ale tolik možností není. A zde se děje to, že lidé, kteří vytvářejí zážitky v regionech, mohou získat informace na mezinárodní úrovni přímo doma. Dozvědí se, jak se co dělá v zahraničí, jaké jsou zkušenosti, nové trendy, postupy a podobně. Je to nejen inspirativní, ale i velmi motivační prvek k dalšímu profesnímu rozvoji,“ poznamenal.
Organizátoři měli samozřejmě z tohoto vnímání konference upřímnou radost. Ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek uvedenou zpětnou vazbu komentoval následovně: „Vynikající ohlasy měl už loňský premiérový ročník. Po úspěchu letošního pokračování si jsme jisti, že se Travelcon a Travelfest stávají novou jarní jihočeskou výstavní a kongresovou tradicí.“ A předseda Destinační společnosti Českobudějovicko-Hlubocko David Šťastný dodal: „Vysoce ceněná je také spolupráce organizací působících v cestovním ruchu v kraji, což mimo jiné řadí jižní Čechy mezi TOP destinace České republiky.“ A my dodáváme, že již dnes si můžete do kalendáře zaznamenat termín třetího ročníku konference – v Českých Budějovicích se potkáme 25.–26. 4. 2019.
Foto: Gaja Koláčková