Trendy v konferenčním průmyslu v Severní Americe

 

Navzdory pomalé ekonomice a poklesu ve firemním cestování si segment konferenčních center vede dobře. Obecně se dá říci, že předstihují hotelový průmysl jako celek. Vyplývá to z publikace Trendy v konferenčních centrech – Severní Amerika, vydání 2003, kterou nedávno publikovala společnost PKF Consulting a Mezinárodní asociace konferenčních center (International Association of Conference Centres – IACC).

„Když je srovnáme s jejich hotelovými protějšky, vytvořila konferenční centra vyšší zisky a operační příjmy jak na bázi disponibilních, tak obsazených pokojů,“

říká viceprezident PKF Consulting Dave Arnold, který vede pobočku této společnosti ve Filadelfii. Arnold rovněž pracuje jako konzultant správní rady IACC.

Jakožto specializovaný subsegment hotelového průmyslu jsou konferenční centra stavěna tak, aby poskytovala konferenční a ubytovací prostory v zařízeních, speciálně k tomu určených, která umožňují pořádání konferencí až pro 75 účastníků. Pro konferenční centra je typické, že jsou vybavena nejmodernějšími médii a telekomunikačním zařízením a jsou určena pro obchodní jednání i výukové a vzdělávací programy.

Vedoucí poradenskou firmou pro segment konferenčních center je PKF Consulting. Monitoruje trendy v oblasti konferenčních center v Severní Americe už deset let. Výroční zprávu za rok 2003 o zdraví tohoto hotelového segmentu publikovala ve spolupráci s IACC. 78stránková zpráva obsahuje široký výběr operačních a finančních statistik, posbíraných z konferenčních center z celé Severní Ameriky. Zpráva rovněž přináší komentáře na současná témata, která jsou pro tento specializovaný segment průmyslu rozhodující.

Na rozdíl od hotelů, pro něž je klíčovým měřítkem výkonnosti obsazenost a průměrná cena za pokoj, se konferenční centra mnohem příhodněji posuzují na základě jejich celkového příjmu. Jak zpráva uvádí, průměrná cena za pokoj je jen interní funkcí alokace klasifikace „Kompletního konferenčního balíčku“. Mnoho konferenčních center totiž také přitáhne mnoho účastníků na denní konference. Vzhledem k tomu, že obsazenost konferenčních center je typicky nižší, než tomu je u hotelů, mají příjmy na jednoho hosta tendenci být vyšší a operační zisk je efektivnější.

„Konferenční centra představují vzkvétající doplňkový trh v hotelovém průmyslu,“ vysvětluje Arnold. „Jejich receptem na úspěch je schopnost tohoto segmentu poskytovat klidné a nerušené obchodní prostředí, napomáhající opravdovým potřebám amerických firem.“

Zdroj: PKF Consulting

Nejnovější články z rubriky MICE

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Hana Krejbichová / Prague Convention Bureau

Zástupci kongresové Prahy si zvolili nové vedení

Ve středu 4. května se uskutečnila valná hromada Prague Convention Bureau, v rámci níž proběhla volba nového představenstva a členů revizní komise. Kongresový průmysl Prahy, který je oficiálně zastřešován právě Prague Convention Bureau, tak získal nové vedení.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vrátí se k nám v roce 2023 běžný rytmus?

Rozhovor s Lenkou Žlebkovou, ředitelkou Kongresového centra Praha, byl domluvený více než týden, na klidnější dopoledne prvního březnového pátku. Světové události ale na dohody tohoto typu ohled jaksi neberou. Setkali jsme se nakonec o několik hodin později....

Číst více