Třetí díl průvodce To je Brno představí industriál

Turistické a informační centrum města Brna (TIC) vydalo třetího průvodce To je Brno. Deset autorů se v 11 kapitolách zaměřilo na brněnský industriál a přibližují například, proč se městu kdysi přezdívalo Moravský Manchester. O průvodci informovala mluvčí centra Adéla Nováková.

Turistické a informační centrum města Brna (TIC) vydalo třetího průvodce To je Brno

První díl vydaný v roce 2017 vyvolal řadu nevolí, avšak jen za několik dnů se prodaly dvě třetiny nákladu. „Tu téměř revoluci vzbudilo pojetí průvodce, který byl sborníkem textů vybraných autorů a jejich pohledu na Brno. Bez příkras a zásahů vydavatele. Ne oficiální pohled města, ale osobní názor lidí, kteří ho znají jak své boty. Právě autentická linka je pro nás jednou ze stěžejních při propagaci města. Funguje to i u jiných projektů a tento mnohdy až brutálně autentický pohled zůstal zachován i u dvojky a nyní ho nabízí díl třetí,“ uvedla Nováková.

Čtenáři v novém průvodci nahlédnou například do historie vzniku průmyslových oblastí nebo zjistí, jak bydleli podnikatelé. Část knihy se zamýšlí nad dnešním významem těchto míst, aktuálností jejich výpovědi a možným potenciálem pro časy budoucí.

Ředitelka centra Jana Janulíková vyzývá, aby lidé po přečtení průvodce o brněnském industriálu vyšli do ulic, prozkoumali bývalé průmyslové zóny a brownfieldy a zastavili se na chvíli na opuštěných místech, kde kdysi býval čilý ruch. Autentický průvodce TO JE BRNO III je k dostání za 199 korun.

 Foto: Michal Růžička / TIC Brno
 
 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více