Tři klíčové trendy v cestovním ruchu

Vybral jsem tři trendy, které budou dominovat na českém trhu a které pomáhám svým hoteliérům uchopit, oslovit zákazníky, získat jejich pozornost a chopit se příležitosti se o ně postarat.

Generace Y rozhoduje

Zákazníci generace Y, milenialové (zákazníci narození v období 1974–2000) jsou nejdůležitější demografickou skupinou v dnešním cestovním ruchu a definují trendy i vkus současného spotřebitele. Tato generace dospívala v digitálním věku, a to je důležitou součástí jejich cestování. On-line rezervace jsou zásadní podmínkou, přičemž on-line uživatelský obsah je výchozím pro jejich nákupní chování, zejména pro výběr destinace. Už z toho pro nás vyplývá, že sociální sítě jsou a budou zásadním kanálem naší marketingové komunikace. Co hledá generace Y a co ji zaujme při výběru? Kulturní splynutí s destinací prostřednictvím lokální kuchyně, místa, která sociální média označí jako atraktivní, místní lidé a sportovní či kulturní aktivity. Možnost výběru, připojení přes mobilní zařízení, sdílení zážitků a radosti či zklamání z produktů a služeb. Generace Y chce možnosti a flexibilitu, což znamená i změnu cesty služební na cestu pracovní, a naopak. Jejich on-line život je jednou z priorit a součástí toho skutečného. K tomu, aby cestovali, nepotřebují cestovku – stačí jim mobil, tablet a Wi-Fi. Využívají praktické aplikace. Měli bychom si uvědomit, že klasická inzerce cílená na tuto generaci přestává být efektivní. Naopak spotřebitelský obsah, jako jsou recenze, blogy, zkušenosti přátel nebo rodiny, mohou výrazně ovlivnit jejich výběr. #Klíčová slova? Autentické zážitky. Chtějí tančit tango v Buenos Aires, naučit se připravit pesto v Toskánsku, vyjít na Kiliman­džáro nebo na Sněžku.

Akční senioři vědí, co chtějí

Boomers (zákazníci narozeni v letech 1946–1964) jsou významnou skupinou, která cestuje od jara do podzimu a nejsilnější motivací je splnění dávného snu z doby, kdy to prostě nešlo. V americkém marketingu se tomu říká Bucket List a je to seznam míst a zážitků, které ještě člověk chce stihnout, než „natáhne bačkory“. Co hledají „Boomers“ a co je za­ujme při výběru? Žádný adrenalin, ale bezproblémové a pohodlné hezké zážitky s důrazem na bezpečí, čistotu a sledování poměru cena–výkon. Tito zákazníci už neřeší kariéru, děti už mají většinou na vlastních nohou, a tak si chtějí ještě užít. Protože jsou zabezpečeni, ale mají většinou fixní příjem, budou vždycky hledět na cenu. Poletí na muzikál do Londýna nebo na Broadway, vyzkoušejí plavbu kolem karibských ostrovů, pojedou lovit ryby do Norska nebo do termálních lázní s venkovními bazény anebo třeba na nordic walking po Šumavě. #Klíčová slova? Bezpečné, vysoce kvalitní, autentické, jednou za život. Vědí přesně, co chtějí. Jak by také ne, jsou to většinou naši rodičové nebo prarodiče.

Vícegenerační cestování

Dvě tři generace cestují společně. Fenomenální trend, kterého si všímám už od loňského roku jak v Evropě, tak i v Americe. Vloni jsem byl v Brazílii součástí takové multigenerační rodinné skupiny. Hlavní motivací je, aby si společně užila celá rodina. Generace Y najde destinaci, boomers ji schválí, někdy ji i financují a generace Z, iGeneration (zákazníci narození po roce 2000 do současnosti) se přidají, když tam bude silná wifina.

Fenomenální trend vícegeneračního cestování
hýbe Evropou i Amerikou.

Co hledají vícegenerační zákazníci? Hlavně jsou to místa, kde mohou společně prožít něco nezapomenutelného, pohodlně bydlet společně, ne nutně v jednom pokoji, ale třeba ve víceložnicových apartmánech či propojených pokojích. Zajímají je místa, kde ještě nebyli, relaxační možnosti, pláže, wellness, unikátní kuchyně a možnost společně připravovat nezvyklá jídla. Pojedou do apartmánového domu u Máchova jezera, Lago di Garda nebo Sečské ­přehrady, případně do nájemní chalupy s bazénem na Třeboňsku. #Klíčová ­slova? Rodinné pobyty, Family Package, vícelůžkové, Family Wellness. Nejlepším suvenýrem z takové dovolené jsou společné a nezapomenutelné zážitky boom­ers, Husákových dětí, milenialů a iGenerace pod vaší střechou.

Foto: Shutterstock.com

foto
Milan Pavelka MBA.mentor hoteliérů
pavelka.milan@gmail.com
Tel: +420 602 348 368
www.HOTELMAX.cz
 

Autor

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více