Nejvíce navštěvovanou turistickou atraktivitou domácími i zahraničními návštěvníky ve středních Čechách je dlouhodobě Kostnice v Kutné Hoře.
Loni ji navštívilo přes 431 000 lidí. Na druhém místě žebříčku návštěvnosti, který zveřejnila agentura CzechTourism, je kutnohorský chrám sv. Barbory s více než 340 000 návštěvníků. Třetím nejčastějším cílem turistů ve středních Čechách byly loni zámek a arboretum v Průhonicích (zhruba 260 000 lidí). Přehled návštěvnosti turistických cílů byl sestaven na základě sledování návštěvnosti nejvíce vytížených objektů.
Turisté ve středních Čechách rádi navštěvují také ŠKODA Muzeum v Mladé Boleslavi. Ačkoli je státní hrad Karlštejn pro mnohé symbolem středočeských památek, se svými 228 000 návštěvníky se umístil až na páté příčce žebříčku. Do první středočeské desítky se dostaly ještě zámek Loučeň a jeho četná bludiště, Konopiště, památník v Lidicích, katedrála Nanebevzetí Panny Marie a sv. Jana Křtitele v Kutné Hoře a Velkopopovický pivovar.
Znovuobjevené Posázaví
V letošním roce se těší velkému zájmu také oblast Posázaví. V souvislosti s vydáním originální mapy Středočeské centrály cestovního ruchu se zvyšuje návštěvnost lokací jako je např. Sázavský klášter nebo hrad Pirkštejn. Právě tato a další místa jsou vykreslena v populární počítačové hře Kingdom Come: Deliverance, která přináší realistické vykreslení drsné doby na pozadí událostí z české historie ve středověkém Posázaví. Fanoušci této hry sem přijíždějí, aby objevili někdy krutou realitu dnešní podoby míst, která jsou spojena s příběhem hlavního hrdiny hry.
Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...