Ubytování a gastro

Restartujete, nebo pudrujete gangrénu?

První zkušenosti ukazují, že v době nulové poptávky nic nepřekoná to, čemu čelíme – žádné diskontní sazby, žádné slevy, žádné kreativní balíčky. Hotely trávily poslední týdny produkcí dárkových poukazů a voucherů. I některé naše hotely to dělaly. Nevíme...

Číst více

Před první linií – Moderní technologie chrání hosty i personál

Jen málo aspektů našeho běžného života se nebude do budoucna dělit na dobu pre- a postcovidovou. Kromě samotného označení doby postcovidové je s pandemií koronaviru spjatý další novotvar, který se stal naprosto běžnou součástí našeho života. První...

Číst více

Plzeňský kraj v datech ČSÚ

V hromadných ubytovacích zařízeních (HUZ) Plzeňského kraje se v průběhu letošního ledna, února a března ubytovalo celkem 119 591 hostů.

Číst více

Očekávaný pokles ubytování v HUZ

V prvním čtvrtletí 2020 se celkový počet hostů v hromadných ubytovacích zařízeních meziročně snížil o 22,2 % a počet přenocování poklesl o 16,7 %. V lednu a únoru vykazovalo ubytování ještě kladné přírůstky. Po zákazu prodeje ubytovacích služeb v březnu došlo k propadu počtu ubytovaných...

Číst více

Zaměřte se na přímé rezervace

Procházíme velmi složitým obdobím, dobou, kdy dopady pandemie na průmysl cestovního ruchu jsou katastrofální, hotely přišly o většinu rezervací, začínáme téměř od nuly a dá se předpokládat, že pokles ADR bude následovat. Toto období, které nás postihlo,...

Číst více

Novinky projektu Czech Specials

Snížení ceny certifikačního poplatku Czech Specials Projekt Czech Specials podporuje restaurace, které dobře vaří českou kuchyni a je zároveň certifikační značkou, stvrzující, že jsou v takto označeném podniku poskytovány kvalitní služby.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Typy věrnostních programů a jejich příklady

V předcházejícím vydání jsem nastínil základní obrysy hotelových věrnostních programů, a proto bych se dále zaměřil na jejich specifika a příklady implementace nejen ze sektoru hospitality.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Krizové řízení destinace – příležitost pro inovace

Turismus vytváří kulturní, ekonomickou a sociální hodnotu a je jisté, že se zotaví. Úspěšné nastartování turismu ovlivňuje ekonomiku i zaměstnanost celé řady subjektů v destinaci, i mimo sektor turismu. ­Proto záleží na schopnosti odborníků v odvětví přizpůsobit se nové situaci a využít...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

I bonitní klientela ocení tradiční zážitky

Plzeňský kraj lze poznat a zažít mnoha způsoby. Ať už do něj míří rodina s dětmi, nadšenec do historie či kultury, lázeňský host, pivař i sportovec, pro všechny tyto a další typy turistů se v kraji najde dostatek zábavy a zajímavostí....

Číst více

Karty se rozdávají v krizi (II.) aneb Zalehněte na matrace a spočítejte si svoji marži

Důležitou, avšak často přehlíženou oblastí revenue managementu je důkladná kontrola všech nákladů spojených s příjmy. Některá ubytovací zařízení mají vyšší fixní náklady, protože mají restaurace, konferenční místnosti, wellness a spa. Jiná si vystačí jen se snídaňovou restaurací....

Číst více