„Marketing aneb umění se prodat“ bylo tématem „Dne českého pohostinství“, který uspořádala 21. 4. Asociace hotelů a restaurací letos v Zámecké restauraci Vlašim. Téma, které dnes trápí nejen HORECA sektor, naplnilo plánovanou kapacitu do posledního místečka – přijelo téměř pět desítek účastníků.
Po krátkém úvodním slovu Václava Stárka, prezidenta AHR, přišlo hned na řadu první téma „Efektivní internetová prezentace, síla a možnosti sociálních sítí“, o něž se ve svých přednáškách podělili Martin Horák, MyCompany, a Aleš Mach, MyPragueInfo.
Martin Horák z MyCompany vysvětloval kroky k úspěšným webovým stránkám |
Seminář moderoval Lukáš Limprecht, předseda gastronomické sekce AHR ČR a spolumajitel Zámecké restaurace ve Vlašimi |
Martin Horák soustředil svoji prezentaci na webové stránky restaurací tak, aby nabízely kvalitně a účinně služby dané restaurace. Doporučil a podrobněji rozvedl čtyři hlavní kroky, které pomohou vylepšit komunikaci prostřednictvím webových stránek. Jsou to moderní technologie, optimalizace obsahu, efektivní distribuce informací a killer business process (v posledním bodě byla řeč např. o výhodách a nevýhodách slevomatů). Aleš Mach hovořil o trendech v prezentaci restaurací na internetu. Mimo jiné zmínil samozřejmě také sociální sítě, které ale vyžadují, pokud mají dobře fungovat, každodenní práci. Sociální sítě jsou velmi účinné, ne každý je ale dokáže používat.
Marketingové aktivity v blízkém okolí restaurace
O umění oslovit a udržet si lokální klientelu hovořil Jindřich Petřík, spolumajitel motorestu Pegast v Českých Budějovicích. V úvodu nejprve zrekapituloval současnou realitu podnikání v gastronomii – místo a konkurenci, kapitál, legislativu, zaměstnance a v neposlední řadě vlastní zdraví podnikatele atd. Jeho vystoupení založené na vlastních zkušenostech se zavedením a udržením úspěšné restaurace, neobsahovalo žádné objevné kroky. Naopak se skládalo z mnohdy jednoduchých rad, přesto v celkovém kontextu se jednalo o velmi přínosnou přednášku, která byla účastníky hodnocena výborně.
Zámecká restaurace byla plná do posledního místečka |
Akce AHR jsou příležitostí pro dodavatele HOREKA sektoru |
Je již tradicí, že na akcích AHR ČR mají svůj prostor pro krátkou prezentaci také dodavatelé. Prezentaci Staropramenu využil Libor Vávrak ukázce z rozsáhlé analýzy českého trhu ve spotřebě nápojů, kde jedinou stoupající komoditou je nealkoholické pivo. Všechny ostatní klesají. Jaká je návštěvnost podniků, chování a zvyklosti návštěvníků, ale také změny v chování provozovatelů – toto vše a ještě mnohem více obsahuje analýza, jejímiž výsledky pomáhá Staropramen svým odběratelům zorientovat se v současné situaci.
Po ryze českém obědě, ke kterému byla kulajda, konfitované kachní stehno s dvojími knedlíky i zelím a lívanečky s lesním ovocem, pokračoval program tématem „Aktivní prodej produktů v restauraci“. O tom jak lze pomocí dovedného užívání otázek přesvědčit hosta k větší konzumaci a prodat mu více, než původně chtěl, hovořil Radomír Smrčka z InterContinentalu Praha.
Text: Eva Frindtová
Foto: Petr Frindt
