Amazon na konci září spustil novou službu pod názvem Amazon Explore, která umožňuje klientům rezervovat on-line virtuální zážitky prezentované místními experty z 16 zemí světa. Na rozdíl od podobných způsobů komunikace nabízí vzájemnou interakci mezi hostitelem a klientem.
Amazon Explore má v portfoliu nejen klasické virtuální prohlídky vzdálených a tajemných míst, ale naučí vás i novým kreativním dovednostem, obohatí vaše znalosti o vzdálených destinacích a jejich zvycích či umožní nákupy v obchůdcích a na tržištích ve vybraných zemích světa. Spektrum aktivit je rozmanité. Můžete např. rezervovat virtuální ochutnávku argentinských vín, pozorovat jedinečnou faunu na Kostarice, vybrat si šaty, které vám budou všichni závidět či být svědkem přípravy sushi mistry japonského kuchařského umění. V nabídce nechybí ani virtuální prohlídka Starého Města Prahy s místním průvodcem.
Na rozdíl od jiných platforem nabízejících on-line virtuální zážitky, jako jsou např. YouTube nebo Google Earth, poskytuje Amazon Explore „privátní show“ mezi klientem a místním expertem včetně oboustranné on-line komunikace. Takovýmto způsobem zažívá návštěvník pocity, jako by byl reálně na místě, což je značný rozdíl oproti jiným podobným službám, které zprostředkovávají pouze pasivní sledování videa na obrazovce. Rozhodující je zde vstup lidského faktoru. Během sekce je možné klást expertovi či majiteli obchůdku otázky, přiblížit si produkt, podívat se na něj i z jiné perspektivy. Máte tak jasnou představu, co přesně kupujete a cítíte se, jako byste byli přítomni osobně. Pomocí ikony v spodní části obrazovky je rovněž možné pořizovat fotografie. Pokud si vyberete zboží, je možné jej objednat a dostanete ho stejným způsobem, jako kdybyste jej rezervovali přes Amazon.com.
Délka sekce trvá mezi 30 a 60 minutami a může být zrušena nebo přesunuta samotným klientem do 24 hodin před začátkem. Jakmile nastane čas objednaného „zážitku“, klient se jednoduše přihlásí on-line na svůj Amazon účet, otevře stránku s jednotlivými prezentačními akcemi, klikne na svoji objednávku a show může začít. Reálná účast na jedné z prezentačních akcí vyžaduje mít vlastní počítač nebo laptop, neboť systém momentálně není připraven na mobilní formu. Zároveň je potřeba webový prohlížeč Chrome, Edge nebo Safari, funkční mikrofon, sluchátka a internetové spojení s rychlostí vyšší nebo 5 Mbps.
Ceny za jednotlivé „privátní zážitky“ se pohybují od 10 dolarů za privátní styling až po 210 dolarů za pětatřicetiminutovou virtuální prohlídku Starého Města Prahy. Služba je v počátečním stadiu nabízena jen pro klienty v USA na základě osobního pozvání. Momentálně je v nabídce 86 zážitků realizovaných v 16 zemích světa. Amazon má v plánu rapidní nárůst portfolia.
Nová služba od Amazon Explore je zajímavá především v současném období, kdy turisté mají omezené možnosti cestování. Domnívám se, že by podobný model mohl dobře fungovat i v českém prostředí a to s výrazně nižšími cenami. Proč by nemohly subjekty cestovního ruchu, mistři svého oboru ovládající lidová řemesla, kuchaři, majitelé obchůdků či průvodci nabízet originální setkání on-line? Klient si zarezervuje určitou hodinu a získá své privátní setkání s neobyčejnými lidmi, kteří něco umějí či mají co nabídnout. Určitě by to mohlo být při kvalitním provedení především v současnem těžkém covidovém období pro mnohé zdrojem doplňujících příjmů a pokud ne, tak určitě motivací pro návštěvníky k budoucí návštěvě. Daný privátní zážitek může být zcela jistě krásným dárkem k narozeninám či příjemným překvapením pro tisíce lidí v domácí karanténě či pod lockdownem „čekajících“ turistů, jejich blízkých či známých.
Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...